Branches

Recruitment marketing branche

Ben je het zat om te worstelen met het vinden van de juiste kandidaten? Ben je op zoek naar een manier om je employer brand te versterken en meer leads te genereren? Dan is recruitment marketing de oplossing voor jou! Recruitment marketing is een gespecialiseerde tak van marketing die zich richt op het aantrekken en engageren van topkandidaten. Met behulp van effectieve marketingstrategieën kun je je bedrijf positioneren als een aantrekkelijke werkgever en de beste kandidaten voor jouw vacatures vinden.

Herken je deze uitdagingen?

  • Je hebt moeite om de juiste kandidaten te vinden voor je openstaande vacatures.
  • Je employer brand is niet sterk genoeg.
  • Je website trekt niet genoeg relevante kandidaten.
  • Je investeert veel geld in werving, maar ziet te weinig resultaat.
Ik wil groeien

Met recruitment marketing kun je deze uitdagingen overwinnen:

  • Vergroot je bereik: Bereik een grotere pool van potentiële kandidaten via online en offline marketing kanalen.
  • Versterk je employer brand: Creëer een aantrekkelijk imago als werkgever en onderscheid je van de concurrentie.
  • Genereer meer leads: Trek meer kwalitatieve kandidaten naar je website en stimuleer ze om te solliciteren.
  • Verminder je wervingskosten: Bespaar geld op wervingsadvertenties en andere kosten.

Bekijk onze cases

Actief 65+

Gemiddelde CTR 4,2%

Gemiddelde CPM €4,98

Staan Finance

SEO on-page analyse

Off-page promotie: linkbuilding, content

Recommendr

WordPress webdevelopment

SEO optimalisatie

EVA Recruitment
Staan Finance
Bekijk alle cases

Gratis Recruitment Marketing Scan

We analyseren je bedrijf, creëren een pakkende strategie en voeren die ijzersterk uit.

Met onze expertise in employer branding, content marketing, social media marketing en web development, tillen we je recruitment naar een hoger niveau.

Samenwerking is key! We werken nauw met je samen om de beste resultaten te halen. We zijn meer dan partners, we zijn jagers op talent, die samen met jou de perfecte kandidaten opsporen.

In deze scan analyseren we jouw huidige employer brand en recruitment marketingstrategie.

  • We geven je concrete tips om website te verbeteren voor leadgeneratie.
  • We analyseren de effectiviteit van je campagnes.
  • We delen onze inzichten om je recruitment marketing strategie te optimaliseren.

Data-gedreven insights voor jouw succes

  • Je ontvangt een duidelijk rapport met de bevindingen van de scan.
  • We bespreken de resultaten met je in een persoonlijk gesprek.
  • We geven je praktische tips die je direct kunt toepassen.

Bedankt voor je bericht!
Er is iets misgegaan met het versturen.

Onze 7 stappen voor een goede contentstrategie

Stap 1

Analyse customer journey

Wat maakt jouw producten en diensten nou zo bijzonder? Welk probleem lossen ze precies op? En hoe helpt dit product of deze dienst jouw publiek bij het behalen van hun doelen. Het zijn de antwoorden op deze vragen die jouw publiek vertellen waarom ze jouw producten en diensten nou eigenlijk moeten aanschaffen. Als je deze vragen nog moeilijk zijn te beantwoorden, dan is er nog genoeg werk aan de winkel. Maar let op: naast deze vragen hebben jouw klanten ook nog genoeg vragen over jouw product of dienst.

Stap 2

Analyse markt

De markt is nog zo’n element wat belangrijk is om aandacht aan te besteden. Want wat zijn nou eigenlijk de trends en ontwikkelingen die zich voordoen binnen jouw branche? Wie zijn je concurrenten en hoeveel competitie bestaat er? Waar bevindt jouw doelgroep zich in de markt? En wat is hun gedrag? Door aandacht te besteden aan de markt weet je wat er speelt, kom je erachter welke content binnen jouw branche werkt en hoe je het beste je doelgroep kan bereiken.

Stap 3

Analyse zoekwoorden

Een zoekwoorden analyse kan natuurlijk niet uitblijven. Waarom? Een onderzoek naar zoektermen vertelt jou namelijk waar kansen liggen. Kansen op het gebied van ranking. Want hoe beter je scoort op zoekwoorden, hoe hoger je wordt weergegeven in Google en des te meer mensen je zullen vinden. Naast deze algemene zoekwoorden analyse, kun je ook kijken op welke zoekwoorden jouw website momenteel scoort en hoe goed deze score is. Hierbij wordt onder andere aandacht besteed aan de zoekvolumes, de concurrentie en de potentie van zoekwoorden.

Stap 4

Contentstrategie per fase van customer journey

We hebben onderzoek gedaan naar je customer journey en daarnaast ook een zoekwoorden analyse uitgevoerd. Nu is het tijd om de twee aan elkaar te koppelen. De customer journey is op te delen in drie fasen: low, middle en top. Hierbij betreffen mensen in de low-funnel mensen die jouw bedrijf nog niet goed kennen. Daarbij zijn mensen uit de top-funnel juist de personen die al enige interesse tonen in je producten of diensten. De zoekwoorden uit het onderzoek passen we op deze fasen van de customer journey aan.

Stap 5

Content creatie

Jaa! Het is tijd voor de daadwerkelijke realisatie van content. In deze fase zorgen we er voor dat de content in de juiste vorm en met de juiste termen (voortgekomen uit het zoekwoorden onderzoek) wordt geschreven. Deze content zal de basis vormen van jouw kanalen.In samenwerking met onze videoproductie partners zorgen wij dat jouw video’s er tiptop uitzien. Samen zoeken we naar het juiste format. Dit hangt af van verschillende factoren. Denk hierbij aan het doel, het publiek en de verspreidingskanalen. Wij hebben de expertise in huis om te weten wat voor video het meest geschikt is op welk moment. Op die manier zijn wij in staat een overtuigend resultaat neer te zetten.

Stap 6

Monitoren

Het in de gaten houden van de prestaties van jouw content is van groot belang. Hier kun je namelijk grote lessen trekken die jouw resultaten in de toekomst zullen helpen verbeteren. De KPI’s die eerder in de distributiestrategie zijn bepaald, vormen hier het uitgangspunt. Wij werken met maandelijkse rapportages om de voortgang van het traject te delen en te bespreken. Naast deze rapportages werken we ook met een real-time dashboard waarin jouw resultaten live te zien zijn.

Stap 7

Earned media

Slaat je boodschap aan onder het juiste publiek? Dan maak je grote kans op earned media. Het betreft alle vormen van aandacht van derden die een bedrijf of merk verdiend. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan positieve recensies, conversaties op social media en mond-tot-mondreclame.

De 4 stappen naar jouw ijzersterke recruitment strategie

1. Analyseer je doelgroep en concurrentie

Duik diep in de wereld van je ideale kandidaat. Wie zijn ze? Wat zijn hun drijfveren? Waar zoeken ze online naar in een baan? Ontdek tegelijkertijd de sterke en zwakke punten van je concurrenten in de 'war for talent'. Wat doen zij goed en waar kun jij je onderscheiden?

2. Ontwikkel een ijzersterk employer brand

Creëer een uniek en aantrekkelijk imago. Wat maakt jullie bedrijf bijzonder? Waarom zouden topkandidaten via jullie willen werken? Laat je waarden en unieke voordelen zien in pakkende content, visuals en verhalen.

3. Creëer pakkende content en campagnes

Verspreid je employer brand via de juiste kanalen. Denk aan social media, je website, vacature platforms. Creëer content die aansluit bij de doelgroep en hun interesses. Denk aan blogartikelen, video's, infographics, employer branding stories en testimonials van tevreden medewerkers.

4. Meet, analyseer en optimaliseer continu

De kracht van data! Volg de resultaten van je recruitment marketingstrategie nauwkeurig. Analyseer welke acties tot succes leiden en waar je kunt bijsturen. Gebruik data en insights om je strategie te optimaliseren en blijf voorop lopen in de 'war for talent'.

Online leadgeneratie

Groeien, dat is de ambitie van elk bedrijf. Want meer groei betekent meer klanten, meer bekendheid, meer status én omzet.

Lees meer

E-commerce strategie

Met jarenlange ervaring op het gebied van e-commerce marketing weten wij als geen ander met welke aanpak we jouw webshop naar een hoger niveau tillen.

Lees meer

B2B strategie

Bestaat jouw klantenkring uit bedrijven en is dit de doelgroep die jij wil aanspreken?

Lees meer

Wat onze klanten over ons zeggen

5 sterren op basis van tientallen waarderingen

Google reviews worden ingeladen, of vind ze hier.