FAQ

Waarom is Spotify belangrijk?

De kracht van audio is vaak sterk in het overbrengen van een bepaalde boodschap. Spotify helpt je hierbij door jouw boodschap af te leveren op het exacte moment dat mensen klaar zijn om het te horen. Met de vele targeting mogelijkheden kun je daarmee luisteraars bereiken op verschillende locaties, apparaten, momenten en formaten. Grote kans dus dat jouw boodschap gehoord wordt en dat hier een lead uit ontstaat!

Spotify advertising

Waarom Spotify voor bedrijven?

Spotify is een online plek met meer dan 380 miljoen luisteraars die in 184 markten muziek ontdekken. Middels deze app kunnen muziekliefhebbers gemakkelijk de juiste muziek of podcast vinden voor elk moment. Dit kan op onder andere een telefoon, een computer en een tablet. Ook kan ingezet worden als een marketing tool om een bepaalde doelgroep te bereiken met doelgerichte content. Middel Spotify marketing genereer je op die manier niet alleen meer naamsbekendheid, maar mogelijk ook meer fans. Dat is toch wat je als artiest wil?

Spotify advertising

Wat is Spotify Artiesten/Spotify Artists?

Spotify artiesten is voor iedereen die muziek maakt. Hierbij maakt niet uit of je een gevestigde artiest of een nieuweling bent. Het is een manier om jouw nieuwe nummers te kunnen pitchen bij editors van een aantal van de meest gevolgde playlists ter wereld. Op die manier zet je jezelf op de kaart.Daarnaast kan je je fans inspireren middels de verschillende profiel tools, waarbij je je bio en foto’s kunt veranderen, keuze van de artiest, uitgelichte playlists, links van inzamelingsacties en herhalende visuals aan je nummers toe te voegen met Canvas.Tot slot kun je ook inzien hoe je nummers het doen, hoe je ontdekt wordt en waar je publiek zich bevindt aan de hand van de beschikbare statistieken. Aldus biedt Spotify Artists alle tools die je nodig hebt om je aanhang en carrière op Spotify op te bouwen.

Spotify advertising

Wat betekenen de termen 'Snap' en 'Snapchatstory'?

Snaps zijn eigenlijk afbeeldingen of video’s die je naar jouw volgersbase stuurt. Snackable, omdat het maar voor een periode van 24 uur beschikbaar is om te bekijken. Na die 24 uur wordt de content automatisch verwijderd. Enkele snaps achter elkaar wordt een ‘Snapchat story’ genoemd. Middels een zogenoemde ‘Snapchat Story’ ben jij als bedrijf in staat om op een leuke manier aan je publiek laten zien wat je allemaal bezighoudt.

Snapchat advertising

Wat is een artiestenprofiel?

Een artiestenprofiel is jouw persoonlijke homepage op Spotify. Hier weergeef je al jouw muziek en kunnen fans meer informatie over je vinden. Zo kun je:

  • Foto's van jezelf toevoegen
  • Een bio schrijven
  • Een Keuze van de artiest toevoegen
  • Een Playlist van de artiest weergeven
  • Een Door artiest gekozen inzamelingsactie toevoegen

Krijg middels deze link toegang tot Spotify for Artists: https://artists.spotify.com/claim

Spotify advertising

Wat is het verschil tussen Snaps en Snapchat-advertenties?

  • Anders dan de gewone, organische Snaps, moet je voor Snapchat-advertenties betalen. Het is gesponsorde content, oftewel content die jij tegen betaling aan jouw doelgroep aanbiedt. Zo kun jij bepalen dat een aanzienlijk groep aan mensen gegarandeerd jouw boodschap ontvangen; dit is vaak onzeker als je het organisch doet.
  • Snapchat-advertenties zijn slechts voor tien seconden zichtbaar bij afspelen in plaats van Snaps - geplaatst in de story - die 24 uur te beschouwen zijn.
  • Snapchat-advertenties worden getoond tussen de Snapchat Stories van het door jou gekozen publiek. Daarmee kan de advertentie meermaals op een dag getoond worden aan een en dezelfde gebruiker, terwijl gebruikers bij Snaps specifiek weer terug naar de gebruiker moeten gaan om dezelfde Snap opnieuw te bekijken.
Snapchat advertising

Waarom Snapchat advertising?

Mensen houden van snackable content. Content die kort maar krachtig is; voornamelijk visueel ingesteld. Vandaar dat Snapchat ook zo geliefd is onder een groot aantal gebruikers. Ruim 306 miljoen mensen gebruiken dagelijks gemiddeld 30 minuten Snapchat. Voornamelijk millennials en Gen Z behoren tot deze groep. Mocht jouw doelgroep toevallig hiermee overeenkomen? Dan zou Snapchat advertising mogelijk nog deuren voor je kunnen openen; beter bereik en betere resultaten!

Snapchat advertising

Wat is het beste campagnedoel?

Er is niet één perfect campagnedoel, het hangt af van jouw campagne. Wat wil je bereiken? Wil je graag meer naamsbekendheid? Kies dan voor een merkherkenning campagne. Wil je liever conversies binnenhalen (bijvoorbeeld dat je meer websitebezoekers genereert)? Kies dan voor een conversiecampagne. Wil je liever meer videoweergaven? Kies dan een videoweergaven campagne.

Pinterest marketing

Wat voor een campagne werkt het best op TikTok?

TikTok is met name bedoeld voor video's. Niet zomaar video's, nee, deze video's moet vaak grappig en authentiek zijn. Daarnaast is het niet handig om de traditionele manier van adverteren toe te passen op ook TikTok. Jouw content zal het in deze wereld niet overleven. Het is van belang dat je als merk het publiek entertaint. Creativiteit staat centraal binnen TikTok. Probeer hier dan ook aandacht aan te schenken bij de creatie van je content.

Waarom Pinterest voor bedrijven?

Pinterest is een sociaal medium. Evenals Instagram, Facebook en LinkedIn kan Pinterest ingezet worden als een marketing tool om een bepaalde doelgroep te bereiken met doelgerichte content. Middels Pinterest marketing genereer je niet alleen meer naamsbekendheid, maar mogelijk ook meer leads en uiteindelijke klanten. Dat is toch wat je als bedrijf wil?

Pinterest marketing

Adverteren op TikTok, hoe moet dat?

Je kunt op TikTok adverteren door een bedrijfsaccount en een advertentiebeheer aan te maken.

Waarom is Pinterest belangrijk?

Pinterest is belangrijk voor jouw bedrijf. Het versterkt namelijk je brand alsook het aantal conversies op je website. Hoe? Pinterest marketing staat volledig in het teken van inspireren en beïnvloeden. Aan de hand van (idee)pins, foto’s en video’s kan jij de wereld laten zien waar jij als organisatie voor staat en voor gaat. Dit versterkt jouw brand. Daarnaast is het plaatsen van gesponsorde esthetische content op Pinterest zeer effectief. Gebruikers hebben doorgaans op dit platform een hoge koopbereidheid, hetgeen inhoudt dat zij vaak doelgericht aan het zoeken zijn naar bepaalde informatie of inspiratie. Grote kans dus dat jouw content hierbij gevonden wordt en dat hier een lead of order uitrolt!

Pinterest marketing

Hoe werkt het onderhouden van een TikTok campagne?

Is je campagne live? Dan is het belangrijk om deze blijvend in de gaten te houden. Wat levert de campagne op in termen van effectiviteit (CPC, CTR, ROAS, CPM)? Zijn de resultaten - met het oog op je budget - ondermaats of bovenmaats? En hoe reageert de doelgroep op je advertenties? Met het beheren van dagelijkse tot wekelijkse campagnes blijven alle campagnes up-to-date.

Hoe werkt het opzetten van een TikTok campagne?

Wil je meer naamsbekendheid, meer websitebezoekers of meer volgers voor je bedrijf? Wij zorgen voor een succesvolle TikTok strategie en campagnes met een maximaal rendement. TikTok is een perfect medium om heel gericht de doelgroep te benaderen door de specifieke doelgroep criteria die het platform beschikbaar heeft gesteld.

Waarom TikTok voor bedrijven?

Als bedrijf wil je gezien worden door zoveel mogelijk mensen. Dat kan door jezelf te promoten! TikTok is net als Instagram, Facebook etc. een sociaal medium. Sociale media bieden de uitgelezen kans om jouw merkimago te versterken, een grote volgerbase op te bouwen, meer leads en uiteindelijke klanten te genereren. Dat is toch wat je als bedrijf wil?

Waarom is TikTok belangrijk?

  • 52% van de gebruikers zegt dat ze nieuwe producten vinden via advertenties op TikTok.
  • 61% van de gebruikers liet weten dat zij de advertenties op TikTok uniek vinden in vergelijking met andere sociale media.
  • 88% van de gebruikers binnen TikTok vindt het leuk om nieuwe content te ontdekken tijdens het gebruik van de app TikTok.
  • De engagement op TikTok is 29% hoger in tegenstelling tot andere sociale media.

TikTok is belangrijk voor jouw bedrijf. Dat laten de cijfers van hierboven wel weten.Door TikTok aan te wenden, is de kans dus groot dat jouw content gevonden wordt, je merk meer naamsbekendheid verwerft en dat hier een lead of order uitrolt!

Waarom Pinterest voor bedrijven?

Pinterest is een sociaal medium. Evenals Instagram, Facebook en LinkedIn kan Pinterest ingezet worden als een marketing tool om een bepaalde doelgroep te bereiken met doelgerichte content. Middels Pinterest marketing genereer je niet alleen meer naamsbekendheid, maar mogelijk ook meer leads en uiteindelijke klanten. Dat is toch wat je als bedrijf wil?

Pinterest marketing

Hoe Pinterest zakelijk gebruiken?

Om Pinterest zakelijk te kunnen gebruiken, is een zakelijk account op dit platform van essentieel belang. Er zijn verschillende mogelijke manieren om een zakelijk account aan te maken, hetgeen afhankelijk is van de situatie:1. Je hebt nog nooit eerder Pinterest gebruikt en je wil een zakelijk account.

  • Klik rechtsboven in het scherm op ‘’Registreren’’
  • Klik op ‘’Een zakelijk account maken’’
  • Vul je persoonlijke gegevens in: e‑mailadres, wachtwoord en leeftijd
  • Klik op ‘’Account maken’’
  • Maak je profiel volledig door de velden bij ‘’Je profiel opbouwen’’ en ‘’Omschrijf je bedrijf’’ in te vullen
  • Maak een keuze tussen wel of niet adverteren op Pinterest
  • Bepaal zelf waar in het proces je wil beginnen of klik op het kruisje om je zakelijke account te bekijken.

2. Je hebt al een persoonlijk Pinterest account, maar wil een apart zakelijk account (gescheiden van je persoonlijke account, met een ander e‑mailadres).

  • Klik rechtsboven in het scherm op ‘’Registreren’’
  • Klik op ‘’Een zakelijk account maken’’
  • Vul je persoonlijke gegevens in: e‑mailadres, wachtwoord en leeftijd
  • Klik op ‘’Account maken’’
  • Maak je profiel volledig door de velden bij ‘’Je profiel opbouwen’’ en ‘’Omschrijf je bedrijf’’ in te vullen
  • Maak een keuze tussen wel of niet adverteren op Pinterest
  • Bepaal zelf waar in het proces je wil beginnen of klik op het kruisje om je zakelijke account te bekijken.

3. Je hebt al een persoonlijk Pinterest account en je wil deze koppelen aan een (nog niet aanwezig) zakelijk account.

  • Log in op je (persoonlijke) Pinterest-account
  • Klik rechtsboven in het scherm op het icoon van een pijltje-omlaag
  • Klik op ‘’Account toevoegen’’
  • Klik op ‘’Maak een gratis zakelijk account’’
  • Klik op ‘’Maken’’
  • Klik op ‘’Een gekoppeld zakelijk account maken’’
  • Klik op ‘’Gekoppeld account maken’’
  • Vul de velden in bij ‘’Je profiel opbouwen’’ en ‘’Omschrijf je bedrijf’’
  • Maak een keuze tussen wel of niet adverteren op Pinterest
  • Bepaal zelf waar in het proces je wil beginnen of klik op het kruisje om je zakelijke account te bekijken.

4. Je hebt al een persoonlijk Pinterest account en je wil deze omzetten in een zakelijk account.

  • Log in op je (persoonlijke) Pinterest-account
  • Klik rechtsboven in het scherm op het icoon van een pijltje-omlaag
  • Klik op ‘’Instellingen’’
  • Klik links in het menu op ‘’Accountinstellingen’’
  • Scrol omlaag en klik op ‘’Account Wijzigingen’’
  • Klik op ‘’Omzetten naar een zakelijk account’’
  • Klik op ‘’Account omzetten’’
  • Vul de velden in bij ‘’Je profiel opbouwen’’ en ‘’Omschrijf je bedrijf’’
  • Maak een keuze tussen wel of niet adverteren op Pinterest
  • Bepaal zelf waar in het proces je wil beginnen of klik op het kruisje om je zakelijke account te bekijken.
Pinterest marketing

Waarom adverteren op LinkedIn?

LinkedIn advertising is de ideale manier om de zakelijke markt (B2B) te bereiken. Dus heb jij een dienst of product dat bestemd is voor andere businesses dan is LinkedIn advertising een goede optie om te overwegen. LinkedIn is een van meest groeiende media op dit moment. Een grote kans dus om nieuwe doelgroepen te bereiken. Binnen LinkedIn adverteren kan er gekozen worden voor een veelvoud aan verschillende advertenties en een grootschaligheid aan targeting opties. Dat maakt dat advertenties op LinkedIn voor een bedrijf interessant zijn om in te zetten.

Is LinkedIn gratis?

LinkedIn is nagenoeg gratis te noemen. Enkel als je gebruik wilt maken van bepaalde functies als LinkedIn Learning (trainingen/cursussen), talenten zoeken en werven, leads genereren etc. moet een bepaald bedrag betaald worden.

LinkedIn advertising

Hoe LinkedIn profiel verbeteren?

Om op te vallen voor recruiters in de online wereld is het van belang je profiel op LinkedIn goed te gebruiken. De vraag die hierbij opspeelt is alleen hoe?Allereerst is het van belang te kijken naar je profiel door de volgende punten te doorlopen:

  1. Gebruik een professionele profielfoto. Je wilt immers niet de indruk wekken dat je een losgeslagen persoon bent die geen waarde hecht aan professionaliteit. Maak dan ook geen gebruik van filters, draag nette kleding, maak een foto van de voorkant van je gezicht, kies geen vakantiefoto uit, kies voor een witte achtergrond en draag niet te veel afleidende accessoires.
  2. Een pakkende headline is belangrijk om de aandacht van de bezoeker na het zien van jouw foto te behouden. De headline is het stukje tekst onder je profielnaam. Dit stukje tekst is ook zichtbaar in de zoekresultaten van LinkedIn en op het moment dat een persoon een bericht naar je wilt sturen. Het is dan ook van belang dat hierin vermeldt wordt wat je doet en waarin je mogelijk bent geïnteresseerd.
  3. Maak je persoonlijkheid volledig door het stukje van ‘Info’ verder in te vullen met wie je bent als persoon, waar je goed in bent (sterke eigenschappen en talenten), wat je wilt bereiken, waar je naar op zoek bent en waarom nou juist jij interessant bent voor een toekomstige werkgever.
  4. Vul je profiel verder aan met je werkervaring, voltooide opleidingen, vaardigheden cursussen, prestaties en of certificaten.
  5. Vraag directe collega’s, je manager of eindbaas om een aanbeveling/referentie te maken. Dit zorgt voor meer betrouwbaarheid. Het is immers social proof!

Nadat deze punten voltooid zijn, is het goed om aandacht te schenken aan onderstaande punten:

  1. Wil je dat mensen je zien dan is netwerken van belang. Ga op zoek naar mensen die je reeds kent of voeg andere interessante personen toe als connectie.Let wel dat de kwaliteit altijd boven kwantiteit gaat.
  2. Laat recruiters weten dat je beschikbaar bent voor een nieuwe uitdaging door de hiervoor bestemd functie binnen LinkedIn aan te zetten. Een dergelijke optie inschakelen is enkel zichtbaar voor recruiters. Geen angsten dus dat jouw collega’s het mogelijk gaan zien!
  3. Maak je profiel openbaar zodat iedereen je profiel kan bewonderen.
  4. Publiceer zelf ook artikelen of bijdragen op LinkedIn om top-of-mind te blijven onder jouw connecties. Dit laat tevens zien dat je serieus bent en actief.

Hoe een LinkedIn profiel maken?

Wil jij een kijkje nemen in de online zakelijke wereld? Dat kan! In het volgende stappenplan laten wij jou weten welke stappen je moet zetten om een LinkedIn profiel aan te maken:

  1. Ga naar https://www.linkedin.com/home
  2. Druk rechtsboven in op de knop ‘Aanmelden’
  3. Druk vervolgens op ‘Lid worden’
  4. Meld je aan door je e-mailadres en een wachtwoord in te vullen of doe dit middels je Google account
LinkedIn advertising

Hoe een LinkedIn bedrijfspagina maken?

LinkedIn, een belangrijk zakelijk kanaal. Hoe zorg je er echter voor dat je in het bezit bent van een bedrijfspagina om leads te genereren, mensen te werven of publiciteit te verkrijgen?Dat kan in 5 simpele stappen!

  1. Druk rechtsboven in je LinkedIn startpagina op de negen puntjes onder de naam ‘Work’
  2. Onderaan verschijnt een optie met ‘Bedrijfspagina maken’
  3. Kies een type pagina die van toepassing is op jouw bedrijf (klein bedrijf, gemiddeld/groot bedrijf, showcasepagina of onderwijsinstelling)
  4. Vul enkele details in met betrekking tot je bedrijf
  5. Bevestig je pagina door op de knop ‘Pagina maken’ te drukken
LinkedIn advertising

Wat kost adverteren op Facebook?

Het is aan de persoon zelf te bepalen wat voor een geldbedrag hij of zij wilt besteden aan advertenties op Facebook. In principe is het mogelijk om te adverteren met elk budget vanaf slechts € 0,83 per dag. Echter, de praktijk leert dat een groter budget een groter bereik genereert, hetgeen (vaak) profijtelijk is voor ook de hoogte van het aantal conversies dat je met een advertentie behaalt.

Facebook marketing

Wat zijn de kosten van een Facebook advertentie?

Er is niet maar één antwoord op deze vraag. In principe is het mogelijk om een advertentie op Facebook voor slechts € 0,83 per dag online te zetten. Dit is echter geheel afhankelijk van de ingestelde advertentie zelf. Des te geavanceerder de advertentie is, des te hoger het minimum bedrag dat voor de advertentie vanuit Facebook wordt gevraagd. Ook de omvang van de doelgroep, die bereikt moet worden met de specifieke advertentie, heeft invloed op de kosten van Facebook advertenties. Zo vraagt het bereiken van een groter publiek meestal ook om meer budget en dus hogere kosten per advertentie.

Facebook marketing

Wat onze klanten over ons zeggen

5.0 sterren op basis van 43 waarderingen.
Julien Dijkslag , Maart, 2023

Baas & Baas bedankt voor de goede service 🙌. Tot de volgende keer 💪🏼

Rogier van Kralingen , December, 2023

Geeft perspectief en uitstekende service, vooral in tijden waarin marketing overweldigend kan zijn.

Studio Noos , Mar 25, 2020

Wij zijn zeer tevreden met onze nieuwe webshop studionoos.com die is opgezet door Baas&Baas. De communicatie verloopt soepel en er wordt snel gehandeld als wij nog ergens hulp bij nodig hebben. Aanrader!

Heleen Spruijt , Februari, 2020

We zijn superblij met het eindresultaat van onze webshop neeve.com en vinden de samenwerking met Baas & Baas erg goed. De lijnen zijn kort waardoor er snel én efficient geschakeld kan worden.

Royal Moti Mahal
Kuin BV
Orange Capital Partners
Gouden Reael
Bar Italia
Henri Willig
't Klooster Interieurmakers
VondelGym
PANCAKES Amsterdam
DGTL Health
Sup Sup Club
IW-Net
Dappermaentje
Avalon Connect
Hedgehog Company
FunkyVinyl
Eventcare
Kroonluchter
The Sourcing Partners
StellaPower