TikTok advertising
Ontdek hoe jij een baas kan worden in TikTok advertising
Lees meerVraag de Gratis Scan aanContactWat is TikTok advertising?
Gebruik jij het al TikTok advertising in je marketing strategie? Misschien maak je er zelf geen gebruik van, maar heb je er wel eens van gehoord, heb je er artikelen over gelezen of heb je stiekem een glimp mee gepakt van de telefoon van kinderen of jongeren. Het is een platform dat erg in opkomst is en veel aandacht pakt van menig Nederlands (jonge) internetgebruiker. In Nederland telt TikTok 1,7 miljoen gebruikers van zes jaar en ouder. Wereldwijd loopt dit al gauw tegen de 1 miljard gebruikers aan. Juist door de grote groei van en belangstelling voor dit platform, is TikTok een mooie manier om effectief je boodschap te verspreiden.Hoog tijd dat we daar iets mee gaan doen. Daarom zoomen we eerst even in op de advertising wereld binnen TikTok. Met een €50 p/d minimum ad spent kan je jouw weloverwogen content onder ogen brengen van een groot publiek. Hoe? Met TikTok advertising koop je een plaats in de ‘Timeline’ van een gewenste TikTok gebruiker. Advertenties binnen TikTok worden in verticaal mobiel formaat weergegeven (‘mobile-first’). Gebruikers zien deze advertenties dan bij het scrollen voorbij komen en raken daarbij mogelijk beïnvloedt of geïnspireerd. En dat is nu juist wat je wil. In Nederland kun je voorlopig alleen landelijk targeten.
Ik wil groeienWaarom TikTok advertising?
TikTok is booming! Het wordt alsmaar groter en groter, want gebruikers zijn simpelweg gek van de korte, authentieke muziekvideo’s. TikTok is daarmee een goed medium om een boodschap te verspreiden en daarbij een wijdverbreid publiek te bereiken. Hieronder sommen we nog het een en ander op waarom jij ook TikTok in overweging zou moeten nemen:
- De engagement rate op TikTok is 29%. In vergelijking met andere platforms is dit percentage veel hoger. Daarnaast scoren de CTR’s, CPM’s en CPV’s op TikTok het ook erg goed.
- Het is een relevant nieuw platform in Nederland.
- Relatief goedkoop vanwege de (nog) lage concurrentie op dit medium.
- Je kunt een jonge doelgroep bereiken. TikTok wordt grotendeels gebruikt door generatie Z. Doe je het als bedrijf goed op TikTok dan is de eerste toon gezet. Je hebt mogelijk al een goede plaats verworven in de gedachten van je consumenten voor de komende jaren.
- Geef een boost aan je merkattitude door je merk op een minder commerciële manier onder het publiek te brengen. Grappige, nieuwe, bijzondere video’s… daar is het waar jij je op moet focussen om potentiële klanten voor je te winnen.
- Dankzij de specifieke targeting o.b.v. locatie, geslacht, leeftijd en interesses kan jij ervoor zorgen dat jouw advertenties zichtbaar zijn bij een relevante doelgroep, zodat deze advertenties ook daadwerkelijk affiniteit heeft met jouw merk.
Meer leren over TikTok advertising? Boek een gratis 30 minuten consult of meld je aan voor de Baas Brief. Je kunt natuurlijk ook ons TikTok Ebook downloaden.
Gratis Bing advertising scan
Wil jij weten hoe jij Bing advertising optimaal kan inzetten? Vraag dan nu de gratis scan aan!
Waarom doen wij dit?
Aan de hand van de scan doen wij een (vrijblijvend) voorstel om de Bing campagnes optimaal op te starten en te monitoren. Baas & Baas helpt je graag met het ontwikkelen en lanceren van je strategie. Wij adviseren, analyseren en optimaliseren advertentiecampagnes zodat het maximale rendement uit Bing wordt gehaald.
Waarom de Ads-scan?
– inzicht in de doelgroep
– advies over budget, strategie & adverteren
Vul je gegevens in en ontvang een gratis Google Ads scan van jouw bedrijf. (Het is geheel vrijblijvend)
Gratis Bing advertising scan
Wil jij weten hoe jij Microsoft advertising optimaal kan inzetten? Vraag dan nu de gratis scan aan!
Waarom doen wij dit?
Aan de hand van de scan doen wij een (vrijblijvend) voorstel om de Bing campagnes optimaal op te starten en te monitoren. Baas & Baas helpt je graag met het ontwikkelen en lanceren van je strategie. Wij adviseren, analyseren en optimaliseren advertentiecampagnes zodat het maximale rendement uit Bing wordt gehaald.
Waarom de Bing-scan?
– inzicht in de doelgroep en zoekwoorden
– advies over budget, strategie & adverteren
Vul je gegevens in en ontvang een gratis Bing scan van jouw bedrijf.
Gratis Google Ads scan
Wil jij weten hoe jij Google Ads optimaal kan inzetten? Vraag dan nu de gratis scan aan!
Waarom doen wij dit?
Aan de hand van de scan doen wij een (vrijblijvend) voorstel om de Google Ads campagnes optimaal op te starten en te monitoren. Baas & Baas helpt je graag met het ontwikkelen en lanceren van je strategie. Wij adviseren, analyseren en optimaliseren advertentiecampagnes zodat het maximale rendement uit Google Ads wordt gehaald.
Waarom de Ads-scan?
– inzicht in de doelgroep
– advies over budget, strategie & adverteren
– gratis scan t.w.v. €300
Vul je gegevens in en ontvang een gratis Google Ads scan van jouw bedrijf. (Het is geheel vrijblijvend)
Meer over TikTok advertising
Tips TikTok advertising 2024
- Het is van belang dat merken het publiek entertainen en niet traditioneel doorpakken met ‘normale/standaard’ ads. Creativiteit staat namelijk centraal binnen TikTok. Een simpele advertentie die je ook gebruikt op andere media zal het binnen TikTok dus niet overleven. Dit is ‘saai’ en zal worden geskipt.
- Advertenties moeten leuk, grappig en bovenal uniek zijn.
- Testen met data en content is belangrijk om succesvol te zijn binnen TikTok.
- Het is goed om te kijken naar co-creatie.
TikTok capagnes opzetten en monitoren
TikTok adverteren, het is zo moeilijk nog niet! Kies je doelstelling, stel je budget, targeting en biedt methode in. Upload een video, voeg je advertentietekst en CTA toe en dan is het een kwestie van versturen naar de wereld!
Een gewone video is niet genoeg bij TikTok adverteren. Het is van belang na te gaan wie jouw doelgroep is en waar de behoeften liggen van deze doelgroep; welke onderwerpen vinden zij leuk? Houden ze meer van grappig of informatief? Daarnaast is het goed om na te denken op welke manier je de doelgroep mogelijk wil laten engagen met het merk. De CTA is daarmee van groot belang om het gewenste gedrag onder je doelgroep te bewerkstelligen met jouw video.
Kortom, het is duidelijk dat een juiste afweging wordt gemaakt in het samenstellen van een mix tussen de video (let wel, geen traditionele video ad, maar een opvallende TikTok), doelgroep, timing, sfeer en engagement. Door actief op zoek te gaan naar de juiste mix kan jouw TikTok zomaar een conversie knaller worden voor jouw product of merk.
Hoe moet je adverteren via TikTok?
Stappenplan adverteren op TikTok:
Jij wilt adverteren op TikTok maar bent nog niet helemaal bekend met de manier waarop dit moet. Baas&Baas wil jou graag verder op weg helpen, zodat jij kan groeien in jouw naamsbekendheid en conversies.
TikTok advertentieaccount
Om te kunnen starten met adverteren via TikTok heb je een advertentieaccount nodig. Dit is het beginpunt voor het uitvoeren van advertenties op TikTok. Kies bij het aanmaken ook het juiste advertentietype. Voor de meeste bedrijven zal dat het ‘Auction account’ zijn; een account dat alleen op veiling gebaseerde advertenties kan weergeven. Heb je deze aangemaakt? Bevestig je account door de mail van TikTok in je mailbox te openen. Daarna kan je daadwerkelijk aan de slag!
Campagne
Ga binnen het advertentiebeheer naar ‘Campaign’ en maak een campagne aan. Binnen de campagnes kun je zogenoemde ‘parameters’ instellen. Denk hierbij aan een doelstelling (consideration of conversion), het budget dat je wilt uitgeven in combinatie met je biedstrategie, de doelgroep (wie wil jij bereiken?) en de plaatsing van de advertentie. Tevens kun je bepalen wat voor een soort video je wilt tonen aan jouw publiek en op welke toon je hen wilt aanspreken middels ondertiteling of de tekst boven de video. Alles ingesteld naar wens? Bekijk nog even de uiteindelijke verschijningsvorm van jouw advertenties op verschillende apparaten. Op die manier kun je een laatste check doen of jouw advertenties naar wens zijn en de boodschap duidelijk overkomt.
Een campagne maken
Ga binnen het advertentieaccount naar ‘advertentiebeheer’ en maak een campagne aan. Binnen de campagnes kun je zogenoemde ‘parameters’ instellen. Denk hierbij aan een doelstelling (doelgroep bereiken, verkeer genereren, aankopen verkrijgen), de doelgroep (wie wil jij bereiken?) en het soort advertentie (gesponsorde pins, gesponsorde videopins, gesponsorde app-pins en gesponsorde carrousels). Tevens kun je bepalen wat voor beeldmaterialen je wil tonen aan jouw publiek en op welke toon je hen wil aanspreken middels de advertentieteksten. Alles ingesteld naar wens? Check de uiteindelijke versie! Op die manier kun je een laatste check doen of jouw advertenties naar wens zijn en de boodschap duidelijk overkomt.
Live
Nu je alles hebt ingesteld, is het tijd om jouw advertenties online te zetten. Je kunt aan de hand van de rapportage hulpmiddelen van Advertentiebeheer controleren of je advertenties aansluiten op jouw beoogde doel. Hoe presteren de verschillende elementen in de campagne (tekst, beeld, doelgroep, doelstelling, plaatsing) ten opzichte van elkaar? Presteert een variabele onder? Door te zoeken naar trends en ontwikkelingen kun je bepalen wat jij moet aanpassen, zodat je de prestaties van jouw campagne kunt verbeteren.
Aanpassen/controleren
Ben je nog niet helemaal tevreden over bepaalde instellingen binnen je campagne? Geen probleem, dit kan makkelijk aangepast worden. Zo kun je het budget, de doelgroep, plaatsing en de advertentiematerialen altijd bewerken naar wens. Ook is het mogelijk om de campagne te pauzeren, te kopiëren of geheel te laten stoppen.
Wil jij een effectieve TikTok advertising campagne?
TikTok advertising werkwijze
Wil jij dat jouw producten of diensten door een groter (jonger) publiek gezien worden? Dat kan aan de hand van TikTok marketing. Heel toevallig kunnen wij jou hierbij helpen! Hoe we dat doen? Dat lees je hieronder:
Intake
Middels een intake gesprek doen wij een campagne voorstel om de TikTok campagne optimaal op te starten en te monitoren. Hierbij is de eigen input natuurlijk welkom. Baas & Baas helpt je namelijk graag met het ontwikkelen en lanceren van je strategie.
Campagne funnel
Gedurende de samenwerking zullen wij de advertentie campagnes analyseren en optimaliseren, zodat het maximale rendement uit TikTok wordt behaald. Wij werken het liefst in jouw advertentieaccount en sturen altijd op een goede ROAS/ROI. Wij baseren onze strategieën op verschillende wetenschappelijke modellen, zoals de ‘see-think-do’ en de AIDA. Beide modellen staan ook wel bekend door de volgende fases in het koopprocess: awareness (bekendheid), consideration (overweging) en conversion (conversie).
Strategie
- Wat voor een TikTok marketingcampagne we willen doen en hoe we dat gaan uitvoeren, laten wij jou weten aan de hand van een contentplan.
- Op dit contentplan mag feedback gegeven worden. Jij bent immers de klant en bepaalt dus in zekere zin welke kant de strategie op moet gaan. Op- of aanmerkingen zijn dus altijd gewenst. Hoe meer we de kennis verenigen over bijvoorbeeld de doelgroep of goedwerkende content, hoe effectiever de campagne.
- Naast het opzetten van een goede TikTok campagne is het van belang een goede basis te hebben waar deze campagne op terugslaat. Zo is het goed om te kijken naar de eigen website en landingspagina’s in hoeverre deze goed geoptimaliseerd zijn.
Evaluatie
Natuurlijk vergeten wij jou niet gedurende dit traject. Door middel van een maandelijkse rapportage zorgen wij ervoor dat jij op de hoogte wordt gehouden van de zaken die spelen en de resultaten die die maand zijn geboekt. Transparantie staat hierin centraal. Wij geloven dat alleen op die manier vertrouwen wordt gekweekt en een sterke relatie tot stand kan komen.
Dus, wil jij graag het maximale halen uit jouw TikTok marketing campagnes? Het Bazen team staat voor je klaar! Met een team aan enthousiaste en geleerde specialisten is geen uitdaging ons te groot. Geïnteresseerd? Neem vrijblijvend contact met ons op. We sparren graag met je over succesvolle oplossingen!
Gratis Instagram scan
Wil jij weten hoe jij Instagram optimaal kan inzetten?
Vraag dan nu de gratis Instagram-scan aan!
Waarom doen wij dit?
Met de gratis Instagram scan van Baas & Baas krijg je advies over hoe je je profiel en berichten het beste kunt inzetten. Aan de hand van de scan kunt u een (vrijblijvend) voorstel aanvragen om Instagram campagnes optimaal op te starten en te monitoren. Baas & Baas helpt je graag met het ontwikkelen en lanceren van je strategie. Wij adviseren, analyseren en optimaliseren advertentie campagnes zodat het maximale rendement uit Instagram wordt gehaald.
Waarom de Instagram scan?
– inzicht in het Instagram algoritme
– advies over het optimaliseren van je profiel en je berichten
– gratis scan t.w.v. €300
Vul je gegevens in en ontvang een gratis Instagram scan van jouw bedrijf. (Het is geheel vrijblijvend)
Gratis LinkedIn advertising scan
Wil jij weten hoe jij LinkedIn optimaal kan inzetten? Vraag dan nu de gratis LinkedIn-scan aan!
Waarom doen wij dit?
Met de gratis LinkedIn scan van Baas & Baas krijg je namelijk advies over hoe je je profiel en berichten het beste kunt inzetten. Aan de hand van de scan kunt u een (vrijblijvend) voorstel aanvragen om LinkedIn campagnes optimaal op te starten en te monitoren. Baas & Baas helpt je graag met het ontwikkelen en lanceren van je strategie. Wij adviseren, analyseren en optimaliseren advertentie campagnes, zodat het maximale rendement uit LinkedIn wordt gehaald.
Waarom de LinkedIn scan?
– inzicht in het LinkedIn algoritme
– advies over het optimaliseren van je bedrijfsprofiel en je berichten
– gratis scan ter waarde van €300,-
Vul je gegevens in en ontvang een gratis LinkedIn scan van jouw bedrijf. (Het is geheel vrijblijvend)
Linkbuilding brochure
Linkbuilding brochure en rapportage
Voordat we met elkaar aan de slag gaan, laten we je eerst graag zien hoe we te werk gaan. Onze transparante en white hat methodes worden in de linkbuilding brochure toegelicht. Deze kun je vrijblijvend bij ons aanvragen. Daarnaast wordt er een voorbeeld van een maandrapportage meegestuurd. Zo krijg je een goed beeld wat je kunt verwachten wanneer je de linkbuilding uitbesteedt aan Baas & Baas.
Vul het formulier in en ontvang onze tarieven, werkwijze en een voorbeeld van een maandrapportage (Dit is geheel vrijblijvend)
Veelgestelde vragen over TikTok advertising
Wat voor een campagne werkt het best op TikTok?
TikTok is met name bedoeld voor video's. Niet zomaar video's, nee, deze video's moet vaak grappig en authentiek zijn. Daarnaast is het niet handig om de traditionele manier van adverteren toe te passen op ook TikTok. Jouw content zal het in deze wereld niet overleven. Het is van belang dat je als merk het publiek entertaint. Creativiteit staat centraal binnen TikTok. Probeer hier dan ook aandacht aan te schenken bij de creatie van je content.
Adverteren op TikTok, hoe moet dat?
Je kunt op TikTok adverteren door een bedrijfsaccount en een advertentiebeheer aan te maken.
Hoe werkt het onderhouden van een TikTok campagne?
Is je campagne live? Dan is het belangrijk om deze blijvend in de gaten te houden. Wat levert de campagne op in termen van effectiviteit (CPC, CTR, ROAS, CPM)? Zijn de resultaten - met het oog op je budget - ondermaats of bovenmaats? En hoe reageert de doelgroep op je advertenties? Met het beheren van dagelijkse tot wekelijkse campagnes blijven alle campagnes up-to-date.
Hoe werkt het opzetten van een TikTok campagne?
Wil je meer naamsbekendheid, meer websitebezoekers of meer volgers voor je bedrijf? Wij zorgen voor een succesvolle TikTok strategie en campagnes met een maximaal rendement. TikTok is een perfect medium om heel gericht de doelgroep te benaderen door de specifieke doelgroep criteria die het platform beschikbaar heeft gesteld.
Waarom TikTok voor bedrijven?
Als bedrijf wil je gezien worden door zoveel mogelijk mensen. Dat kan door jezelf te promoten! TikTok is net als Instagram, Facebook etc. een sociaal medium. Sociale media bieden de uitgelezen kans om jouw merkimago te versterken, een grote volgerbase op te bouwen, meer leads en uiteindelijke klanten te genereren. Dat is toch wat je als bedrijf wil?
Waarom is TikTok belangrijk?
- 52% van de gebruikers zegt dat ze nieuwe producten vinden via advertenties op TikTok.
- 61% van de gebruikers liet weten dat zij de advertenties op TikTok uniek vinden in vergelijking met andere sociale media.
- 88% van de gebruikers binnen TikTok vindt het leuk om nieuwe content te ontdekken tijdens het gebruik van de app TikTok.
- De engagement op TikTok is 29% hoger in tegenstelling tot andere sociale media.
TikTok is belangrijk voor jouw bedrijf. Dat laten de cijfers van hierboven wel weten.Door TikTok aan te wenden, is de kans dus groot dat jouw content gevonden wordt, je merk meer naamsbekendheid verwerft en dat hier een lead of order uitrolt!
Vul je gegevens in en ontvang een gratis Facebook advertising scan van jouw bedrijf. (Het is geheel vrijblijvend)
Gratis E-book TikTok marketing
Download het gratis TikTok Marketing e-book en ontdek hoe je TikTok Marketing effectief kunt inzetten voor je bedrijf. In het e-book komt onder andere aan bod hoe je TikTok campagnes instelt. Daarnaast worden er nog feitjes en handige tips en tricks gedeeld.
Klik hier voor het ebook
Veelgestelde vragen over Facebook advertising
Maak een start met onze gratis contentkalender
Het enige wat je hoeft te doen, is je website en e-mailadres achterlaten. Vervolgens ontvang je van ons een contentkalender.
Met deze contentkalender kan je jouw content eenvoudig plannen en krijg je meer overzicht in je content strategie.
Laat je gegevens achter en ontvang direct een contentkalender. (Dit is geheel vrijblijvend)
TikTok advertising mogelijkheden
Jij kunt jouw publiek in elke fase van de klantreis, oftewel de customer journey bereiken met relevante content. De exacte insteek van jouw TikTok campagne is natuurlijk afhankelijk van jouw doelstellingen. Wij gebruiken verschillende wetenschappelijke modellen bij de opzet van de campagnes, zoals de see-think-do en het AIDA model. Ook wel bekend door de volgende fases in het koopprocess: awareness (bekendheid), consideration (overweging) en conversion (conversie). Vanuit dit perspectief bekijken wij welke aanpak/strategie het meest geschikt is. Zo kun je monitoren op verschillende KPI’s waaronder:
- De merkbekendheid.
- Het aantal profiel/website bezoeken.
- De betrokkenheid bij jouw berichten.
- Bereik binnen jouw doelgroep.
- Aantal app installaties.
- Aantal leads (leadgeneratie).
- Aantal conversies.
Meer leren over TikTok advertising? Boek een gratis 30 minuten consult of meld je aan voor de Baas Brief. Je kunt natuurlijk ook ons TikTok Ebook downloaden.
Ga jij de uitdaging met ons aan?
Online marketing is dus key om jouw organisatie succesvol te laten worden. Wij kunnen jou hier uiteraard bij helpen. Met een team van 18 experts en al vele cases verder, maken wij van jouw bedrijf een BAAS in de online wereld.
ContactWhatsApp advertising
Bereik meer klanten en bouw een sterke band op met WhatsApp advertising.
Lees meerPinterest advertising
Inspireer jouw doelgroep en promoot jouw merk met gesponsorde content op Pinterest.
Lees meerOnze bazen in online marketing
Baas & Baas beschikt over een jong en toegewijd team. Ieder van ons heeft een eigen expertise waar hij met veel overgave aan werkt.