Branches

Horeca Marketing Branche

Elk horecabedrijf dat Millennials en Generatie Z tot hun klantenbestand rekent, zou actief moeten zijn op social media platforms als Facebook, Instagram, LinkedIn en TikTok. Bovendien geeft 30% van alle consumenten aan het liefst via social media in contact te komen met een bedrijf. (Lightspeed, 2022). We weten dat het in de praktijk vaak toch wat ingewikkelder ligt. Als horeca ondernemer beschik je vaak niet over de juiste kennis, middelen of tijd. Baas & Baas heeft ruime ervaring met het versterken van de online aanwezigheid van bedrijven in de horeca branche. Ontdek hoe wij jou kunnen helpen, zodat jij je kunt focussen op de kernactiviteit: het runnen van jouw horecazaak!

HERKEN JE DIT ALS HORECA EIGENAAR?

  • Moeilijk om nieuwe gasten te bereiken
  • Opvallen tussen de concurrentie is bijna onmogelijk
  • Er zit geen strategie achter de online zichtbaarheid
  • De sfeer van onze horeca onderneming komt niet overeen met onze online reputatie
  • Adverteren met een beperkt budget is een uitdaging
  • Social media ligt vaak stil
  • Moeilijk om ons menu representatief te presenteren
  • Mijn social media is niet meer up to date
Ik wil groeien

Wat kan Baas & Baas voor jouw horecabedrijf betekenen?

Als Full Service Digital Agency helpen wij je bij de online groei van jouw horecazaak. Dit doen wij via het inzetten van SEO, SEA, social media management en webdevelopment. Zodat jij zo veel mogelijk tijd kan steken in de dagelijkse taken van jouw bedrijf. Maar hoe werken wij?

Om te zorgen voor sterke campagnes werken wij een strategische marketing funnel uit waarin we beschrijven hoe de doelgroep wordt benaderd en overtuigd in het koopproces. Hierbij houden wij rekening met ontwikkelingen in de horecabranche en veranderingen in het gedrag van de doelgroep.

Wij zijn van mening dat het online succes van een horeca onderneming staat of valt met het consequent dagelijks bewaken en verbeteren van de resultaten. 

Door vanuit data te analyseren wat wel en niet werkt en de juiste strategie toe te passen, kunnen we praktisch garanderen dat onze campagnes maand-op-maand beter presteren en mooie resultaten zullen halen voor jouw onderneming.

GRATIS HORECA MARKETING SCAN

Het enige wat je hoeft te doen is je website en je e-mail achter te laten. Je ontvangt een rapport met daarin:
  1. Praktische tips om je horecawebsite te verbeteren voor leadgeneratie.
  2. Eenvoudige website aanpassingen om beter vindbaar te worden
  3. Meta Ads tips voor effectieve leadgeneratie campagnes

Bedankt voor je bericht!
Er is iets misgegaan met het versturen.

Horeca website ontwerpen

De horecawereld is net als de online marketingwereld een wereld die continu aan het veranderen is. Des te meer redenen om beide werelden te verbinden voor een sterkere online reputatie. Met onze expertise uit de communicatie en horeca marketing zijn wij de oplossing voor jouw horecazaak! We begeleiden je graag met het ontwikkelen van een website door middel van de volgende stappen: 

1. Brainstorm en huisstijl.

In deze fase bepalen wij samen met jou de inhoud van de website. Denk hierbij aan het doel van de website, de doelgroep, een marketingplan, persona’s en de huisstijl.

Nog geen logo of huisstijl? Wij beschikken over brand-/logo designers voor elk budget.

2. Ontwerp & Realisatie.

Wij verpakken jouw digitale identiteit in een mooi, intelligent en responsive design. Door onze uitgebreide WordPress ervaring kunnen wij snel en daardoor voordelige websites maken.

Aansluitend volgt er een feedbackronde. Deze feedback zullen wij verwerken, net zolang totdat jij tevreden bent!

3. Nu nog bezoekers!

Een mooie website is niets waard zonder bezoekers. Met onze online marketingtechnieken zorgen wij ervoor dat de eerste bezoekers via meerdere kanalen op jouw site terechtkomen.

Jouw website is standaard geoptimaliseerd voor Google. Maar via Meta Ads, Google Ads, linkbuilding en social media kunnen wij zorgen voor meer verkeer naar je webshop en omzet!

Bekijk onze cases

PANCAKES Amsterdam

WordPress & Elementor Pro website

Dynamisch Picturemenu

Gouden Reael

Google Ads: 500+ Reserveringen

Meta Advertising: 250.000+ mensen bereikt

Jamon Bar Iberico

Facebook & Instagram advertenties

8.000 nieuwe personen bereikt

Maydanoz

Google Ad Campagne

Click-through-rate van 9,36%

Bar Italia

Meta advertenties: >230.000 weergaven

Social Media Management

Culinaire Tonen

Nieuwe WordPress website

Portfoliogericht & Playlistfunctionaliteiten

Cantine de Caron

CTR (Clickthrough rate) 12,5%

Reserveringen 350+

PANCAKES Amsterdam
Bar Italia
Maydanoz
Jamon Bar Iberico
Gouden Reael
Webdevelopment Agapanthusbb
Justin Timmers DJ
MAM Tinto de Verano
The Friendly Host
ISM Security Amsterdam
HEKS’N
Cafe Wijs
QSB-Diensten
Restaurant Floreyn
Cantine de Caron
Royal Moti Mahal
Eventcare
FunkyVinyl
Bekijk alle cases

Onze 7 stappen voor een goede contentstrategie

Stap 1

Analyse customer journey

Wat maakt jouw producten en diensten nou zo bijzonder? Welk probleem lossen ze precies op? En hoe helpt dit product of deze dienst jouw publiek bij het behalen van hun doelen. Het zijn de antwoorden op deze vragen die jouw publiek vertellen waarom ze jouw producten en diensten nou eigenlijk moeten aanschaffen. Als je deze vragen nog moeilijk zijn te beantwoorden, dan is er nog genoeg werk aan de winkel. Maar let op: naast deze vragen hebben jouw klanten ook nog genoeg vragen over jouw product of dienst.

Stap 2

Analyse markt

De markt is nog zo’n element wat belangrijk is om aandacht aan te besteden. Want wat zijn nou eigenlijk de trends en ontwikkelingen die zich voordoen binnen jouw branche? Wie zijn je concurrenten en hoeveel competitie bestaat er? Waar bevindt jouw doelgroep zich in de markt? En wat is hun gedrag? Door aandacht te besteden aan de markt weet je wat er speelt, kom je erachter welke content binnen jouw branche werkt en hoe je het beste je doelgroep kan bereiken.

Stap 3

Analyse zoekwoorden

Een zoekwoorden analyse kan natuurlijk niet uitblijven. Waarom? Een onderzoek naar zoektermen vertelt jou namelijk waar kansen liggen. Kansen op het gebied van ranking. Want hoe beter je scoort op zoekwoorden, hoe hoger je wordt weergegeven in Google en des te meer mensen je zullen vinden. Naast deze algemene zoekwoorden analyse, kun je ook kijken op welke zoekwoorden jouw website momenteel scoort en hoe goed deze score is. Hierbij wordt onder andere aandacht besteed aan de zoekvolumes, de concurrentie en de potentie van zoekwoorden.

Stap 4

Contentstrategie per fase van customer journey

We hebben onderzoek gedaan naar je customer journey en daarnaast ook een zoekwoorden analyse uitgevoerd. Nu is het tijd om de twee aan elkaar te koppelen. De customer journey is op te delen in drie fasen: low, middle en top. Hierbij betreffen mensen in de low-funnel mensen die jouw bedrijf nog niet goed kennen. Daarbij zijn mensen uit de top-funnel juist de personen die al enige interesse tonen in je producten of diensten. De zoekwoorden uit het onderzoek passen we op deze fasen van de customer journey aan.

Stap 5

Content creatie

Jaa! Het is tijd voor de daadwerkelijke realisatie van content. In deze fase zorgen we er voor dat de content in de juiste vorm en met de juiste termen (voortgekomen uit het zoekwoorden onderzoek) wordt geschreven. Deze content zal de basis vormen van jouw kanalen.In samenwerking met onze videoproductie partners zorgen wij dat jouw video’s er tiptop uitzien. Samen zoeken we naar het juiste format. Dit hangt af van verschillende factoren. Denk hierbij aan het doel, het publiek en de verspreidingskanalen. Wij hebben de expertise in huis om te weten wat voor video het meest geschikt is op welk moment. Op die manier zijn wij in staat een overtuigend resultaat neer te zetten.

Stap 6

Monitoren

Het in de gaten houden van de prestaties van jouw content is van groot belang. Hier kun je namelijk grote lessen trekken die jouw resultaten in de toekomst zullen helpen verbeteren. De KPI’s die eerder in de distributiestrategie zijn bepaald, vormen hier het uitgangspunt. Wij werken met maandelijkse rapportages om de voortgang van het traject te delen en te bespreken. Naast deze rapportages werken we ook met een real-time dashboard waarin jouw resultaten live te zien zijn.

Stap 7

Earned media

Slaat je boodschap aan onder het juiste publiek? Dan maak je grote kans op earned media. Het betreft alle vormen van aandacht van derden die een bedrijf of merk verdiend. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan positieve recensies, conversaties op social media en mond-tot-mondreclame.

Online leadgeneratie

Groeien, dat is de ambitie van elk bedrijf. Want meer groei betekent meer klanten, meer bekendheid, meer status én omzet.

Lees meer

E-commerce strategie

Met jarenlange ervaring op het gebied van e-commerce marketing weten wij als geen ander met welke aanpak we jouw webshop naar een hoger niveau tillen.

Lees meer

B2B strategie

Bestaat jouw klantenkring uit bedrijven en is dit de doelgroep die jij wil aanspreken?

Lees meer

Wat onze klanten over ons zeggen

5 sterren op basis van tientallen waarderingen

Google reviews worden ingeladen, of vind ze hier.