fbpx
Snapchat advertising2022-01-15T12:25:23+01:00

EEN BAAS WORDEN IN
SNAPCHAT ADVERTISING

Dompel de snapchat-generatie, oftwel de millenials en Gen Z, onder in jouw verhalen en ervaringen. Hoe? Snapchat advertising is daarvoor de sleutel tot succes.

Meer informatie
Contact

Waarom Snapchat Advertising?

WAT IS SNAPCHAT ADVERTISING

Net als bij andere sociale media kun je ook binnen Snapchat adverteren. Dit doe je middels gesponsorde content, oftewel content die je tegen betaling aan jouw doelgroep aanbiedt. 

Middels een zogenoemde ‘Snapchat Story’ ben jij als bedrijf in staat om op een leuke manier aan je publiek laten zien wat je allemaal bezighoudt. Deze story bestaat uit allemaal ‘snaps’. Dit zijn eigenlijk afbeeldingen of video’s die je naar jouw volgerbase stuurt. Dergelijke content wordt maximaal 10 seconden getoond tussen de Snapchat Stories van het door jou gekozen publiek.

Snapchat advertising is voor iedereen; zowel voor grote en middelgrote bedrijven tot kleine en opkomende merken. Goed dus om te bedenken wat je advertentie behoeften en zakelijke doelen zijn om op die manier je Snapchat-advertenties werkelijkheid te maken!

Ik wil meer weten
Monique wols
Monique wols Social advertiser
Monique is één van de bazen binnen Baas & Baas die zich richt op onder andere Snapchat advertising.

Heb je vragen of opmerkingen? Mail dan naar monique@baasenbaas.nl

Wat kan je bereiken met Snapchat Advertising?

ADVERTISING DOELSTELLINGEN

  • Website bezoeken genereren

  • De vestiging promoten

  • Belletjes en berichten stimuleren
  • App-downloads stimuleren
  • (Re-)Engagement onder app-gebruikers bevorderen
Baas & Baas Online Marketing Amsterdam

Waarom Snapchat Advertising?

WIL JIJ EEN EFFECTIEVE SNAPCHAT ADVERTISING CAMPAGNE?

Snapchat advertising werkwijze

Wil je dat jouw producten of diensten door een groot publiek op een geliefde en onbewuste manier gezien worden? Dat kan aan de hand van Snapchat marketing. Wij kunnen jou hierbij helpen! Hoe we dat doen? Dat lees je hieronder:

Intake
Middels een intake gesprek doen wij een campagne voorstel om de Snapchat campagne optimaal op te starten en te monitoren. Hierbij is de eigen input natuurlijk welkom. Baas & Baas helpt je namelijk graag met het ontwikkelen en lanceren van je strategie.

Campagne funnel
Gedurende de samenwerking zullen wij de advertentie campagnes analyseren en optimaliseren, zodat het maximale rendement uit Snapchat wordt behaald. Wij werken het liefst in jouw advertentieaccount en sturen altijd op een goede ROAS/ROI. Wij baseren onze strategieën op verschillende wetenschappelijke modellen, zoals de ‘see-think-do’ en de AIDA. Beide modellen staan ook wel bekend door de volgende fases in het koopprocess: awareness (bekendheid), consideration (overweging) en conversion (conversie).

Strategie

  1. Wat voor een Snapchat marketingcampagne we willen doen en hoe we dat gaan uitvoeren, laten wij jou weten aan de hand van een contentplan.
  2. Op dit contentplan mag feedback gegeven worden. Jij bent immers de klant en bepaalt dus in zekere zin welke kant de strategie op moet gaan. Op- of aanmerkingen zijn dus altijd gewenst. Hoe meer we de kennis verenigen over bijvoorbeeld de doelgroep of goedwerkende content, hoe effectiever de campagne.
  3. Naast het opzetten van een goede Snapchat campagne is het van belang een goede basis te hebben waar deze campagne op terugslaat. Zo is het goed om te kijken naar de eigen website en landingspagina’s in hoeverre deze goed geoptimaliseerd zijn.

Evaluatie
Natuurlijk vergeten wij jou niet gedurende dit traject. Door middel van een maandelijkse rapportage zorgen wij ervoor dat jij op de hoogte wordt gehouden van de zaken die spelen en de resultaten die die maand zijn geboekt. Transparantie staat hierin centraal. Wij geloven dat alleen op die manier vertrouwen wordt gekweekt en een sterke relatie tot stand kan komen.

Dus, wil jij graag het maximale halen uit jouw Snapchat marketing campagnes? Het Bazen team staat voor je klaar! Met een team aan enthousiasme en geleerde specialisten is geen uitdaging ons te groot. Geïnteresseerd? Neem vrijblijvend contact met ons op. We sparren graag met je over succesvolle oplossingen!

Snapchat advertising strategie stappen
Snapchat advertising strategie stappen

Snapchat baas worden?

Informatie aanvragen

Wie zijn jullie?

ONZE BAZEN IN
ONLINE MARKETING

Baas & Baas heeft een jong en toegewijd team. Ieder van ons heeft een eigen expertise waar we met veel overgave aan werken.

Monique Wols
Monique WolsSocial advertiser
Demi Kuijper
Demi KuijperCampagne manager
Jette van Diepen
Jette van DiepenOnline Marketeer
Sander Baas
Sander BaasEindbaas
Marta Lado
Marta LadoOnline Marketing Stagiaire

Wat heb je hier allemaal aan?

SNAPCHAT ADVERTISING MOGELIJKHEDEN

Jij kunt jouw publiek in elke fase van de klantreis, oftewel de customer journey bereiken met relevante content. De exacte insteek van jouw Snapchat campagne is natuurlijk afhankelijk van jouw doelstellingen. Wij gebruiken verschillende wetenschappelijke modellen bij de opzet van de campagnes, zoals de see-think-do en het AIDA model. Ook wel bekend door de volgende fases in het koopprocess: awareness (bekendheid), consideration (overweging) en conversion (conversie). Vanuit dit perspectief bekijken wij welke aanpak/strategie het meest geschikt is. Zo kun je monitoren op verschillende KPI’s waaronder:

  • De merkbekendheid.

  • Het aantal profiel/website bezoeken.

  • De betrokkenheid bij jouw berichten.

  • Bereik binnen jouw doelgroep.

  • Aantal videoweergaven.

  • Aantal leads (leadgeneratie).

  • Aantal conversies.

DE VOORDELEN VAN SNAPCHAT ADVERTISING?

  • De verticale video: uit onderzoek blijkt dat de verticale video tot wel 9x zo effectief is dan horizontale.

  • Groot aantal actieve gebruikers: maar liefst 306 miljoen dagelijkse gebruikers!

  • Mogelijkheid tot specifieke targeting: targeting op demo- en geografie (locatie, demografie, interesses en apparaten), audience match, look-a-likes, device-type, online en offline gedrag.

  • Handelen naar inzichten: met behulp van Audience Insights kun je tot inzichten komen voor nieuwe content en een groter bereik

  • Hogere aankoopintentie: de purchase-intent van Snapchat is veel hoger dan andere sociale media (11%).

Wat kun je met Snapchat Advertising?

HOE MOET JE ADVERTEREN VIA SNAPCHAT?

Stappenplan adverteren op Snapchat:

Wil je adverteren op Snapchat, maar ben je nog niet helemaal op de hoogte van hoe je dit moet doen? Baas & Baas wil jou graag verder op weg helpen, zodat jij kan groeien in jouw naamsbekendheid en conversies.

Zakelijke account Snapchat
Om te kunnen starten met adverteren via Snapchat heb je een zakelijk account op Snapchat nodig. Een dergelijk account is namelijk het beginpunt voor het instellen en verspreiden van advertenties op Snapchat. Heb je deze aangemaakt? Dan kan je aan de slag!

Een advertentieaccount maken
Navigeer naar de volgende website van Snapchat (klik hier). Klik vervolgens op ”Get started”. Maak een zakelijk account aan door de nodige gegevens in te voeren. Snapchat leidt je vanzelf naar de plek waarin je vervolgens aan de slag kan gaan met advertenties.

Een campagne maken
Kies wat voor een soort advertentie je wil creëren; één ad of een reeks aan ads. Vervolgens wordt gevraagd om verschillende ‘parameters’ in te stellen. Denk hierbij aan een doelstelling , de doelgroep (wie wil jij bereiken? wat voor demografische kenmerken hebben zij?), het budget (wat wil je aan je advertentie uitgeven?), de periode (hoelang wil je de advertentie tonen aan je publiek?), template en design. Tevens kun je bepalen wat voor beeldmaterialen je wil tonen aan jouw publiek en op welke toon je hen wil aanspreken middels de advertentieteksten. Alles ingesteld naar wens? Check de uiteindelijke versie! Op die manier kun je een laatste check doen of jouw advertenties naar wens zijn en de boodschap duidelijk overkomt.

Live
Nu je alles hebt ingesteld, is het tijd om jouw advertenties online te zetten. Je kunt aan de hand van de rapportage hulpmiddelen van het advertentieaccount controleren of je advertenties aansluiten op jouw beoogde doel. Hoe presteren de verschillende elementen in de campagne (tekst, beeld, doelgroep, doelstelling, plaatsing) ten opzichte van elkaar? Presteert een variabele onder? Door te zoeken naar trends en ontwikkelingen kun je bepalen wat jij moet aanpassen, zodat je de prestaties van jouw campagne kunt verbeteren.

Aanpassen/controleren
Ben je nog niet helemaal tevreden over bepaalde instellingen binnen je campagne? Geen probleem, dit kan makkelijk aangepast worden. Zo kun je het budget, de doelgroep, plaatsing en de advertentiematerialen altijd bewerken naar wens. Ook is het mogelijk om de campagne te pauzeren, te kopiëren of geheel te laten stoppen.

Informatie aanvragen

Heb je nog vragen?

VEELGESTELDE VRAGEN OVER SNAPCHAT ADVERTISING

Waarom Snapchat advertising?2022-01-06T13:55:02+01:00

Mensen houden van snackable content. Content die kort maar krachtig is; voornamelijk visueel ingesteld. Vandaar dat Snapchat ook zo geliefd is onder een groot aantal gebruikers. Ruim 306 miljoen mensen gebruiken dagelijks gemiddeld 30 minuten Snapchat. Voornamelijk millennials en Gen Z behoren tot deze groep. Mocht jouw doelgroep toevallig hiermee overeenkomen? Dan zou Snapchat advertising mogelijk nog deuren voor je kunnen openen; beter bereik en betere resultaten!

Wat betekenen de termen ‘Snap’ en ‘Snapchatstory’?2022-01-06T13:58:35+01:00

Snaps zijn eigenlijk afbeeldingen of video’s die je naar jouw volgersbase stuurt. Snackable, omdat het maar voor een periode van 24 uur beschikbaar is om te bekijken. Na die 24 uur wordt de content automatisch verwijderd. Enkele snaps achter elkaar wordt een ‘Snapchat story’ genoemd. Middels een zogenoemde ‘Snapchat Story’ ben jij als bedrijf in staat om op een leuke manier aan je publiek laten zien wat je allemaal bezighoudt.

Wat is het verschil tussen Snaps en Snapchat-advertenties?2022-01-06T14:02:39+01:00
  • Anders dan de gewone, organische Snaps, moet je voor Snapchat-advertenties betalen. Het is gesponsorde content, oftewel content die jij tegen betaling aan jouw doelgroep aanbiedt. Zo kun jij bepalen dat een aanzienlijk groep aan mensen gegarandeerd jouw boodschap ontvangen; dit is vaak onzeker als je het organisch doet.
  • Snapchat-advertenties zijn slechts voor tien seconden zichtbaar bij afspelen in plaats van Snaps – geplaatst in de story – die 24 uur te beschouwen zijn.
  • Snapchat-advertenties worden getoond tussen de Snapchat Stories van het door jou gekozen publiek. Daarmee kan de advertentie meermaals op een dag getoond worden aan een en dezelfde gebruiker, terwijl gebruikers bij Snaps specifiek weer terug naar de gebruiker moeten gaan om dezelfde Snap opnieuw te bekijken.

“Website zonder bezoekers is als een schip
verloren aan de horizon.”

– Sander Baas
Eindbaas

Wat klanten over ons zeggen

Meer over online marketing

BLOG

MEER

CONTACT

Baas & Baas | Online Marketing

020 – 2148939
info@baasenbaas.nl

Johan van Hasseltweg 14A
Amsterdam 1022WV
KVK: 70756635

Wil je graag meer weten over onze diensten?
Neem dan nu vrijblijvend contact met ons op.

    Ik ga akkoord met de privacyverklaring