fbpx
Pinterest advertising2022-06-30T11:30:11+01:00

EEN BAAS WORDEN IN
PINTEREST ADVERTISING

Pinterest advertising is perfect om jouw doelgroep te inspireren met mooie content, zodat zij weten wat ze willen gaan doen, maken of kopen.

Meer informatie
Contact

Pinterest marketing inzetten voor jouw bedrijf

WAT IS PINTEREST ADVERTISING?

Simpel gezegd is Pinterest advertising het adverteren met gesponsorde content op Pinterest. Anders dan bij andere platformen als Facebook, Instagram en LinkedIn dienen de advertenties op Pinterest daadwerkelijk om een bepaalde doelgroep te inspireren in plaats van hen te storen in hun sociale mediagedrag. De advertenties binnen Pinterest vormen op die manier dus een toegevoegde waarde voor de gebruikers. Zodoende kan je (gemakkelijk) jouw product of dienst onbewust onder ogen brengen van een groot publiek, waarbij de content zowel geliefd als inspirerend is. En is dat niet wat je wil?

Ik wil meer weten
Demi
DemiOnline Marketeer
Demi is één van de bazen binnen Baas & Baas die zich richt op onder andere Pinterest advertising.

Heb je vragen of opmerkingen? Mail dan naar demi@baasenbaas.nl

Wat heb je hier allemaal aan?

PINTEREST ADVERTISING MOGELIJKHEDEN

Jij kunt jouw publiek in elke fase van de klantreis, oftewel de customer journey bereiken met relevante content. De exacte insteek van jouw Pinterest campagne is natuurlijk afhankelijk van jouw doelstellingen. Wij gebruiken verschillende wetenschappelijke modellen bij de opzet van de campagnes, zoals de see-think-do en het AIDA model. Ook wel bekend door de volgende fases in het koopprocess: awareness (bekendheid), consideration (overweging) en conversion (conversie). Vanuit dit perspectief bekijken wij welke aanpak/strategie het meest geschikt is. Zo kun je monitoren op verschillende KPI’s waaronder:

  • De merkbekendheid.

  • Het aantal profiel/website bezoeken.

  • De betrokkenheid bij jouw berichten.

  • Bereik binnen jouw doelgroep.

  • Aantal videoweergaven.

  • Aantal leads (leadgeneratie).

  • Aantal conversies.

Wat kun je met Pinterest Advertising?

HOE MOET JE ADVERTEREN VIA PINTEREST?

Stappenplan adverteren op Pinterest:

Wil je adverteren op Pinterest, maar ben je nog niet helemaal op de hoogte van hoe je dit moet doen? Baas & Baas wil jou graag verder op weg helpen, zodat jij kan groeien in jouw naamsbekendheid en conversies.

Zakelijke account Pinterest
Om te kunnen starten met adverteren via Pinterest heb je een zakelijk account op Pinterest nodig. Een dergelijk account is namelijk het beginpunt voor het instellen en verspreiden van advertenties op Pinterest. Heb je deze aangemaakt? Dan kan je aan de slag!

Een advertentieaccount maken
Ga binnen het reeds aangemaakte zakelijke account naar ”Zakelijke toegang” en vervolgens naar ”Advertentieaccounts”. Binnen dit onderdeel is het mogelijk een eigen advertentieaccount aan te maken. Vul de nodige gegevens in en ga naar de volgende stap.

Een campagne maken
Ga binnen het advertentieaccount naar ‘advertentiebeheer’ en maak een campagne aan. Binnen de campagnes kun je zogenoemde ‘parameters’ instellen. Denk hierbij aan een doelstelling (doelgroep bereiken, verkeer genereren, aankopen verkrijgen), de doelgroep (wie wil jij bereiken?) en het soort advertentie (gesponsorde pins, gesponsorde videopins, gesponsorde app-pins en gesponsorde carrousels). Tevens kun je bepalen wat voor beeldmaterialen je wil tonen aan jouw publiek en op welke toon je hen wil aanspreken middels de advertentieteksten. Alles ingesteld naar wens? Check de uiteindelijke versie! Op die manier kun je een laatste check doen of jouw advertenties naar wens zijn en de boodschap duidelijk overkomt.

Live
Nu je alles hebt ingesteld, is het tijd om jouw advertenties online te zetten. Je kunt aan de hand van de rapportage hulpmiddelen van het advertentieaccount controleren of je advertenties aansluiten op jouw beoogde doel. Hoe presteren de verschillende elementen in de campagne (tekst, beeld, doelgroep, doelstelling, plaatsing) ten opzichte van elkaar? Presteert een variabele onder? Door te zoeken naar trends en ontwikkelingen kun je bepalen wat jij moet aanpassen, zodat je de prestaties van jouw campagne kunt verbeteren.

Aanpassen/controleren
Ben je nog niet helemaal tevreden over bepaalde instellingen binnen je campagne? Geen probleem, dit kan makkelijk aangepast worden. Zo kun je het budget, de doelgroep, plaatsing en de advertentiematerialen altijd bewerken naar wens. Ook is het mogelijk om de campagne te pauzeren, te kopiëren of geheel te laten stoppen.

Informatie aanvragen

Wat kun je met Pinterest Marketing?

MEER OVER PINTEREST ADVERTISING

Pinterest versterkt jouw brand. Aan de hand van (idee)pins, foto’s en video’s kan jij de wereld laten zien waar jij als organisatie voor staat. Voornamelijk sfeerfotografie is binnen dit platform effectief; jouw product of dienst op een indirecte manier, aldus verbloemd, verspreiden onder een groot publiek. Gebruikers op Pinterest hebben een hoge koopbereidheid. Zij zijn bewust op zoek naar inspirerende artikelen of diensten om aan te schaffen en zijn daardoor meer doelgericht dan een sociale media gebruiker op bijvoorbeeld Facebook of Instagram. De esthetische content die jij plaatst op jouw account kan daarmee een grote doelgroep inspireren en verleiden om datgene op de foto ook aan te schaffen of uit te voeren. Dat draagt dan natuurlijk weer bij aan jouw traffic. Vervolgens is het aan de website zelf deze bezoeker om te zetten in een daadwerkelijke klant. Met haar meer dan 3,5 miljoen gebruikers heeft Pinterest meer dan genoeg potentie om uit te proberen!

Slechts hier en daar een foto, video of pin plaatsen is niet genoeg bij Pinterest adverteren. Het is van belang te weten waar de potentiële klant naar op zoek is. Daarbij moet de content genoeg vindbaar en inspirerend zijn om enerzijds gevonden te worden en anderzijds verleidelijk genoeg te zijn om überhaupt door te willen klikken naar de website. Hiertoe is het goed om op zoek te gaan naar de juiste zoekwoorden binnen de zoekmachine van Pinterest voor jouw profiel, borden en pins. Tevens is relevantie van belang; de content moet tijdloos blijven, opdat deze voor gebruikers na een bepaalde tijd nog steeds interessant is om naar te kijken. Naast voorgaande punten moet de content kwalitatief hoogwaardig zijn (het oog wilt immers ook wat) en moeten er voldoende en consistent pins geplaatst blijven worden.

Waarom Pinterest Advertising?

WIL JIJ EEN EFFECTIEVE PINTEREST ADVERTISING CAMPAGNE?

Pinterest advertising werkwijze

Wil je dat jouw producten of diensten door een groot publiek op een geliefde en onbewuste manier gezien worden? Dat kan aan de hand van Pinterest marketing. Wij kunnen jou hierbij helpen! Hoe we dat doen? Dat lees je hieronder:

Intake
Middels een intake gesprek doen wij een campagne voorstel om de Pinterest campagne optimaal op te starten en te monitoren. Hierbij is de eigen input natuurlijk welkom. Baas & Baas helpt je namelijk graag met het ontwikkelen en lanceren van je strategie.

Campagne funnel
Gedurende de samenwerking zullen wij de advertentie campagnes analyseren en optimaliseren, zodat het maximale rendement uit Pinterest wordt behaald. Wij werken het liefst in jouw advertentieaccount en sturen altijd op een goede ROAS/ROI. Wij baseren onze strategieën op verschillende wetenschappelijke modellen, zoals de ‘see-think-do’ en de AIDA. Beide modellen staan ook wel bekend door de volgende fases in het koopprocess: awareness (bekendheid), consideration (overweging) en conversion (conversie).

Strategie

  1. Wat voor een Pinterest marketingcampagne we willen doen en hoe we dat gaan uitvoeren, laten wij jou weten aan de hand van een contentplan.
  2. Op dit contentplan mag feedback gegeven worden. Jij bent immers de klant en bepaalt dus in zekere zin welke kant de strategie op moet gaan. Op- of aanmerkingen zijn dus altijd gewenst. Hoe meer we de kennis verenigen over bijvoorbeeld de doelgroep of goedwerkende content, hoe effectiever de campagne.
  3. Naast het opzetten van een goede Pinterest campagne is het van belang een goede basis te hebben waar deze campagne op terugslaat. Zo is het goed om te kijken naar de eigen website en landingspagina’s in hoeverre deze goed geoptimaliseerd zijn.

Evaluatie
Natuurlijk vergeten wij jou niet gedurende dit traject. Door middel van een maandelijkse rapportage zorgen wij ervoor dat jij op de hoogte wordt gehouden van de zaken die spelen en de resultaten die die maand zijn geboekt. Transparantie staat hierin centraal. Wij geloven dat alleen op die manier vertrouwen wordt gekweekt en een sterke relatie tot stand kan komen.

Dus, wil jij graag het maximale halen uit jouw Pinterest marketing campagnes? Het Bazen team staat voor je klaar! Met een team aan enthousiasme en geleerde specialisten is geen uitdaging ons te groot. Geïnteresseerd? Neem vrijblijvend contact met ons op. We sparren graag met je over succesvolle oplossingen!

LinkedIn marketing strategie stappen

Pinterest baas worden?

Informatie aanvragen

Een extra’tje van ons!

GRATIS E-BOOK PINTEREST MARKETING

Download het gratis Pinterest Marketing e-book en ontdek hoe je Pinterest Marketing effectief kunt inzetten voor je bedrijf. In het e-book komt onder andere aan bod hoe je Pinterest campagnes opstelt, wat er allemaal bij komt kijken, tips en feitjes!

DOWNLOAD E-BOOK
Pinterest advertising

Wie zijn wij?

ONZE BAZEN IN
ONLINE MARKETING

Baas & Baas heeft een jong en toegewijd team. Ieder van ons heeft een eigen expertise waar we met veel overgave aan werken.

Demi Kuijper
Demi KuijperCampagne manager
Jette van Diepen
Jette van DiepenOnline Marketeer
Sander Baas
Sander BaasEindbaas
Monique Wols
Monique WolsSocial advertiser
Fenna van Dijk
Fenna van DijkOnline Marketing
Tom Hodgson
Tom HodgsonOnline Marketeer

CONTACT

Baas & Baas | Online Marketing

020 – 2148939
info@baasenbaas.nl

Johan van Hasseltweg 14A
Amsterdam 1022WV
KVK: 86904159
BTW-nummer: NL864141506B01
Rekeningnummer: NL09 TRIO 0320 4952 48
BIC (SWIFT): TRIONL2U

Heb je nog vragen?

VEELGESTELDE VRAGEN OVER PINTEREST ADVERTISING

Hoe Pinterest zakelijk gebruiken?2021-10-14T10:35:13+01:00

Om Pinterest zakelijk te kunnen gebruiken, is een zakelijk account op dit platform van essentieel belang. Er zijn verschillende mogelijke manieren om een zakelijk account aan te maken, hetgeen afhankelijk is van de situatie:

 

1. Je hebt nog nooit eerder Pinterest gebruikt en je wil een zakelijk account.

  • Klik rechtsboven in het scherm op ‘’Registreren’’
  • Klik op ‘’Een zakelijk account maken’’
  • Vul je persoonlijke gegevens in: e‑mailadres, wachtwoord en leeftijd
  • Klik op ‘’Account maken’’
  • Maak je profiel volledig door de velden bij ‘’Je profiel opbouwen’’ en ‘’Omschrijf je bedrijf’’ in te vullen
  • Maak een keuze tussen wel of niet adverteren op Pinterest
  • Bepaal zelf waar in het proces je wil beginnen of klik op het kruisje om je zakelijke account te bekijken.

 

2. Je hebt al een persoonlijk Pinterest account, maar wil een apart zakelijk account (gescheiden van je persoonlijke                   account, met een ander e‑mailadres).

  • Klik rechtsboven in het scherm op ‘’Registreren’’
  • Klik op ‘’Een zakelijk account maken’’
  • Vul je persoonlijke gegevens in: e‑mailadres, wachtwoord en leeftijd
  • Klik op ‘’Account maken’’
  • Maak je profiel volledig door de velden bij ‘’Je profiel opbouwen’’ en ‘’Omschrijf je bedrijf’’ in te vullen
  • Maak een keuze tussen wel of niet adverteren op Pinterest
  • Bepaal zelf waar in het proces je wil beginnen of klik op het kruisje om je zakelijke account te bekijken.
  • <