No items found.

Jij wilt een online baas worden.

De vraag is alleen, waar begin je? Het is vaak een heel proces dat doorlopen moet worden om uiteindelijk een sterke factor te worden in de markt. Het hebben van een strategie is dus erg belangrijk. Zonder dit duidelijk te hebben, is de kans op het behalen van goed resultaat zeer klein. Waarom? Je hebt een richting en bijbehorende doelen nodig om je te kunnen onderscheiden van de concurrentie. Zonder onderscheidend vermogen is de kans klein dat men jouw bedrijf kiest boven andere bedrijven. Het gevolg: minder klanten en daarmee omzet. Dus, ben jij ready om te groeien?

Ik wil groeien

Onze 4 stappen voor het marketingplan

Stap 1

Bedrijfsanalyse

Het is belangrijk om inzichtelijk te maken waar je organisatie nu staat. Binnen deze analyse zullen we daarom kijken naar de huidige inzet van online, je online prestaties en hoe je presteert ten opzichte van de concurrentie.

Stap 2

Merkpositionering & -identiteit

Nu we meer inzicht hebben in je huidige online positie gaan we ons focussen op de richting die je organisatie op wil gaan. Hiertoe gaan we aan de slag met een zogenoemde SWOT om op die manier jouw visie en missie, organisatiedoelen, usp’s en doelgroepen, speerpunten en interessante product/marktcombinaties, online kansen en bedreigingen en ontwikkelgebieden boven tafel te halen. Op basis daarvan bepalen we de beste, strategische optie voor jouw bedrijf. We creëren vervolgens een merkidentiteit bestand, inclusief logo, huisstijl en pay-off. Hierin wordt duidelijk hoe jij je als bedrijf zal gaan positioneren en hoe je je doelgroepen zal aanspreken.

Stap 3

Distributiestrategie

De distributiestrategie heeft betrekking op de online kanalen die je als bedrijf in gaat zetten en tegen welk budget. Een dergelijke keuze heeft betrekking op de merkidentiteit, de gestelde KPI’s en de beoogde doelgroepen. We streven er naar de kanalen zo in te zetten dat potentiële klanten mee worden genomen in een soort proces waarbij zij de volgende stappen doorlopen: awareness, consideration, decision. Dit wordt ook wel een funnel strategie genoemd.

Stap 4

Content strategie

De laatste stap in het stappenplan is de contentstrategie. Op basis van de informatie uit voorgaande stappen zal er waardevolle, relevante content voor jouw doelgroep gecreëerd en verspreid worden. Denk hierbij aan diensten als SEO, blogs en whitepapers.

Sander Baas - Opperbaas

We helpen onze klanten zoals we ook onze vrienden zouden helpen. Waar we maar kunnen en altijd eerlijk over verwachtingen.

Samen een online strategie maken!

Wij hebben reeds met meerdere bedrijven samengewerkt om uitdagende vraagstukken op te lossen. Zo komen bedrijven bij ons terecht als zij:

  • Op zoek zijn naar hun merkpositionering
  • Hun marketing willen laten groeien.
  • Meer inzicht willen in persona’s en de eigen customer journey.
  • Content & SEO strategie willen ontwikkelen.

Hoe te komen tot een goede online strategie?

Om succesvol te zijn, is het een vereiste om heldere definities en keuzes te maken in de strategie. Onder strategie schalen wij een bedrijfsanalyse, merkpositionering en contentmarketing.

Contact

Ga jij de uitdaging met ons aan?

Online marketing is dus key om jouw organisatie succesvol te laten worden. Wij kunnen jou hier uiteraard bij helpen. Met een team van 18 experts en al vele cases verder, maken wij van jouw bedrijf een BAAS in de online wereld.

Contact
IW-Net
Dappermaentje
Avalon Connect
Hedgehog Company
FunkyVinyl
Royal Moti Mahal
Eventcare
Kroonluchter
The Sourcing Partners
StellaPower
Maggie's Way
Eurvin
Cantine de Caron
Restaurant Floreyn
Alpaca Loca
IW-Net
Dappermaentje
Avalon Connect
Hedgehog Company
FunkyVinyl
Royal Moti Mahal
Eventcare
Kroonluchter
The Sourcing Partners
StellaPower
Maggie's Way
Eurvin
Cantine de Caron
Restaurant Floreyn
Alpaca Loca