6 content marketing trends for 2019 you shouldn't miss

Door:

-

5/4/2020

Man looking at a wall full of posters

Er staat een nieuw jaar voor de deur en dat betekent dat er het een en ander gaat veranderen. Wij vertellen je hieronder meer over de trends op het gebied van contentmarketing.

Contentmarketing is marketing

Een paar jaar geleden was contentmarketing geen prioriteit en deed je het alleen als er tijd voor was. Maar dit is aan het veranderen! In 2019 is contentmarketing, gewoon marketing. Content is een van de beste tools die je kan gebruiken voor het bouwen van je merk, om verkeer naar je website te genereren en om leads te genereren. Het nieuwe jaar zal in het teken staan van sterke strategieën en het beter bedenken van de customer journeys. Daarnaast wordt distributie belangrijker dan ooit.

Long formats

Mensen zijn na een tijd van snackable content toe aan meer. De ontwikkeling van long formats wordt daarom ook steeds populairder. Content in 2019 moet diepgaander, relevanter en beter zijn. De quote “less is more” is nu dus niet meer van toepassing. Denk aan longreads, podcasts of documentaires. Zorg in 2019 voor waardevolle content die het publiek als uniek beschouwd, want hier willen ze voortaan graag de tijd voor nemen.

Multimediaal

De mogelijkheden in de digitale wereld worden steeds groter. In 2019 is het belangrijk om het effect van de offline kanalen niet te vergeten. Denk bijvoorbeeld aan het uitbrengen van een magazine of een folder. In 2019 zijn er veel kansen voor het mixen tussen offline en online content, dus maak hier gebruik van. De volgende keer dat je een interessant evenement bezoekt, kun je de beste tips benoemen in een magazine en video.

Samenwerkingen

Storytelling is al een tijdje een hot topic. In 2019 zet dit zich voort, maar nu in samenwerking met marketeers. Ook samenwerkingen met influencers zijn komend jaar weer erg belangrijk. Influencers zorgen voor een groot merkbereik en voor vertrouwen. Naast influencers met een gigantisch bereik, zijn er ook micro-influencers en nano-influencers die je kunt inzetten voor jouw merk. Deze staan vaak dichterbij de doelgroep en zorgen dus voor een grotere engagement.

Purpose marketing

In 2019 is het een no-go om gebakken lucht te verkopen en hier mee weg te komen. Je producten of diensten moeten iets betekenen voor de maatschappij. Veel bedrijven lijken maatschappelijk verantwoord, maar zijn dit niet. Om beschuldigingen hiervan te voorkomen, kun je een goed bedachte en duurzame contentstrategie toepassen. Met eerlijke verhalen over jouw producten kun je het verschil maken. Zo kun je bijvoorbeeld aan de buitenwereld laten zien met welke projecten en klanten je je bezighoudt.

Strategie

Het is ontzettend belangrijk om vooraf doelstellingen te bepalen met wat je uiteindelijk wilt bereiken met jouw content. Een contentstrategie is heel belangrijk, omdat je daarmee jouw doelstellingen kan waarmaken en daardoor een type content kan bedenken dat daarop aansluit. Flowcharts, infographics en video’s worden steeds vaker gebruikt in een contentstrategie omdat het publiek dit visueel aantrekkelijk en interessant vindt. Zet dus ook eens andere content in je strategie dan die lange lappen met tekst.

Deze nieuwe trends zou ik zeker toepassen binnen jouw contentmarketingstrategie. Maar vergeet vooral de oude trends van 2018 niet. Deze kun je namelijk goed combineren met de trends van 2019. Denk aan real time content, storytelling en video mixen met influencers, purpose marketing, multimediale content en lange formats.

Online Baas worden? Meld je aan voor de nieuwsbrief!

Over de auteur:
LinkedIn icon
Wil jij een online baas worden? Wij maken van jouw website graag een baas op het internet.

Wij bieden alle websites een gratis quick scan aan.
Gratis quick scan!
Online Baas worden?

Laat je e-mail achter voor de maandelijkse baasbrief!

Bedankt voor je bericht!
Er is iets misgegaan met het versturen.
Categorieën
Recente berichten
Deel dit bericht

Wat onze klanten over ons zeggen

5.0 sterren op basis van 43 waarderingen.
Julien Dijkslag , Maart, 2023

Baas & Baas bedankt voor de goede service 🙌. Tot de volgende keer 💪🏼

Rogier van Kralingen , December, 2023

Geeft perspectief en uitstekende service, vooral in tijden waarin marketing overweldigend kan zijn.

Studio Noos , Mar 25, 2020

Wij zijn zeer tevreden met onze nieuwe webshop studionoos.com die is opgezet door Baas&Baas. De communicatie verloopt soepel en er wordt snel gehandeld als wij nog ergens hulp bij nodig hebben. Aanrader!

Heleen Spruijt , Februari, 2020

We zijn superblij met het eindresultaat van onze webshop neeve.com en vinden de samenwerking met Baas & Baas erg goed. De lijnen zijn kort waardoor er snel én efficient geschakeld kan worden.

Royal Moti Mahal
Kuin BV
Orange Capital Partners
Gouden Reael
Bar Italia
Henri Willig
't Klooster Interieurmakers
VondelGym
PANCAKES Amsterdam
DGTL Health
Sup Sup Club
IW-Net
Dappermaentje
Avalon Connect
Hedgehog Company
FunkyVinyl
Eventcare
Kroonluchter
The Sourcing Partners
StellaPower