fbpx
LinkedIn advertising2022-09-06T09:32:16+01:00

ONTDEK HOE JIJ EEN BAAS KAN WORDEN
OP LINKEDIN

LinkedIn advertising is perfect geschikt voor B2B en heeft interessante advertentiemogelijkheden.

Meer informatie
Contact

Waarom LinkedIn Advertising?

LINKEDIN ADVERTISING UITBESTEDEN?

WAT IS LINKEDIN ADVERTISING?

LinkedIn is ideaal voor bedrijven die zich puur richten op de zakelijke markt. Het is een middel om je boodschap professioneel onder de aandacht van je publiek te brengen. Het belangrijkste van adverteren is om de juiste advertentie op het juiste moment te tonen aan de juiste persoon. Middels de demografische- en geografische gegevens die binnen LinkedIn beschikbaar zijn, is gericht adverteren geen wens meer maar werkelijkheid. Je kunt zelf bepalen waar op het platform je een LinkedIn Ad toont. Dat kan zijn op de profielpagina’s van LinkedIn-leden, maar ook op de homepage, de pagina van de berichten inbox, de pagina met zoekresultaten en de pagina’s in groepen. Ook zijn er verschillende vormen mogelijk: tekstadvertentie, gesponsord bericht of gesponsorde mail. Deze vorm van de advertenties kan ook naar eigen invulling ingevuld worden. Hieronder bespreken we wat deze vormen precies inhouden:

Tekstadvertentie
Een tekstadvertentie omvat een titel,  omschrijving, aangevuld met beeld. Hierbij wordt de advertentie vaak rechts bovenaan op een LinkedIn-pagina weergegeven. Deze vorm wordt vaak ingezet om leads te vergaren op verschillende LinkedIn pagina’s. In de advertentie kun je linken naar je eigen LinkedIn profiel of een andere externe website.

Gesponsorde bericht
Een gesponsord bericht is eigenlijk een advertentie zoals je deze het meest ziet. Deze advertentie vertoont zich namelijk in de LinkedIn-feed (de homepage met organische content) van een gebruiker en ook daarbuiten. Aan de hand van dergelijke advertenties kun jij nieuwe volgers aantrekken voor je eigen pagina of interesse in jouw producten/diensten stimuleren.

Gesponsorde mail
Wil jij een gericht bericht sturen naar jouw doelgroep? Dat kan gemakkelijk aan de hand van gesponsorde InMails. Jouw bericht is dan te zien in de DM (persoonlijke gesprekken) binnen LinkedIn.

Dus wil jij met marketing via LinkedIn de zakelijke markt bereiken? Dan ben je met LinkedIn ads aan het juiste adres!

Ik wil meer weten
Demi
DemiCampagne manager
Demi is campagne manager bij Baas & Baas en is specialist op het gebied van LinkedIn advertising.

Heb je vragen of opmerkingen? Mail dan naar demi@baasenbaas.nl

Wat kun je met LinkedIn Marketing?

LINKEDIN ADVERTISING MOGELIJKHEDEN

De exacte insteek van jouw LinkedIn campagne is natuurlijk afhankelijk van wat jouw doelstellingen zijn met de campagne. Op LinkedIn is het mogelijk verscheidene doelstellingen voor adverteren na te streven binnen elke fase van de klantreis. Hierbij kun je denken aan branding tot het genereren van winkelverkeer. Wij gebruiken verschillende wetenschappelijke modellen, see-think-do en AIDA. Ook wel bekend door de volgende fases in het koopprocess: awareness (bekendheid), consideration (overweging) en conversion (conversie). Vanuit dit perspectief bekijken wij welke aanpak het meest geschikt is. 

Heb jij zelf al een idee van de fase van de klantreis die je wilt optimaliseren? Hieronder sommen wij voor jou op welke doelstelling er zijn binnen LinkedIn. Deze doelstellingen ondersteunen de drie niveaus van de marketing trechter: merkbekendheid, overweging en conversies. 

  • Vergroten van merkbekendheid.
  • Website bezoeken stimuleren.

  • Interactie vergroten: items interessant vinden, commentaar geven, items delen, een LinkedIn-pagina volgen of klikken op een bestemmingspagina of LinkedIn-pagina.

  • Het stimuleren van het bekijken van een video.

  • Meer leads genereren.

  • Winkelverkeer stimuleren.

  • Het vergroten van je online/offline conversies.

  • Sollicitanten vergaren voor je vacatures.

  • Leads van kandidaten vergaren die geïnteresseerd zijn in carrièremogelijkheden binnen je bedrijf.

Informatie aanvragen

Wat heb je hier allemaal aan?

WAAROM OP LINKEDIN ADVERTEREN?

In totaal hebben 8,5 miljoen Nederlanders een account op LinkedIn. Wereldwijd betreft dit er 660 miljoen! Dit aantal is ook nog zeker groeiende; steeds meer mensen als bedrijven worden aware van dit medium en zijn kracht. Wat de voordelen van LinkedIn zijn, lees je hieronder: 

  • De zakelijke markt bereiken (en daarmee meer bereik genereren!).

  • Jouw boodschap komt serieuzer en professioneler over.

  • Mensen aanleiding geven tot een behoefte waar ze eerder nog niet van op de hoogte waren.

  • Meer conversies en omzet genereren.

  • Naamsbekendheid vergroten.

Waarom LinkedIn Advertising?

WIL JIJ EEN EFFECTIEVE LINKEDIN ADVERTISING CAMPAGNE?

LinkedIn Marketing Werkzije

Bevind jij je met je bedrijf op de zakelijke markt en wil jij met advertenties dus voornamelijk andere bedrijven bereiken? Dan is LinkedIn marketing de ideale uitkomst. Nog mooier: wij kunnen jou hierbij helpen. Hoe we dat doen? Dat lees je hieronder:

Middels een intake gesprek doen wij een campagne voorstel om de LinkedIn campagne optimaal op te starten en te monitoren. Hierbij is de eigen input natuurlijk welkom. Baas & Baas helpt je namelijk graag met het ontwikkelen en lanceren van je strategie. 

Campagne funnel
Gedurende de samenwerking zullen wij de advertentie campagnes analyseren en optimaliseren, zodat het maximale rendement uit LinkedIn wordt behaald. Wij werken het liefst in jouw advertentieaccount en sturen altijd op een goede ROAS/ROI. Wij baseren onze strategieën op verschillende wetenschappelijke modellen, zoals de ‘see-think-do’ en de AIDA. Beide modellen staan ook wel bekend door de volgende fases in het koopprocess: awareness (bekendheid), consideration (overweging) en conversion (conversie).

Strategie

  1. Wat voor een social ads LinkedIn campagne we willen doen en hoe we dat gaan uitvoeren, laten wij jou weten aan de hand van een contentplan.
  2. Op dit contentplan mag feedback gegeven worden. Jij bent immers de klant en bepaalt dus in zekere zin welke kant de strategie op moet gaan. Op- of aanmerkingen zijn dus altijd gewenst. Hoe meer we de kennis verenigen over bijvoorbeeld de doelgroep of goedwerkende content, hoe effectiever de campagne.
  3. Naast het opzetten van een goede LinkedIn campagne is het van belang een goede basis te hebben waar deze campagne op terugslaat. Zo is het goed om te kijken naar de eigen website en landingspagina’s in hoeverre deze goed geoptimaliseerd zijn.

Evaluatie
Natuurlijk vergeten wij jou niet gedurende dit traject. Door middel van een maandelijkse rapportage zorgen wij ervoor dat jij op de hoogte wordt gehouden van de zaken die spelen en de resultaten die die maand zijn geboekt. Transparantie staat hierin centraal. Wij geloven dat alleen op die manier vertrouwen wordt gekweekt en een sterke relatie tot stand kan komen. 

Dus, wil jij graag het maximale halen uit jouw LinkedIn marketing campagnes? Het Bazen team staat voor je klaar! Met een team aan enthousiasme en geleerde specialisten is geen uitdaging ons te groot. Geïnteresseerd? Neem vrijblijvend contact met ons op. We sparren graag met je over succesvolle oplossingen!

LinkedIn marketing strategie stappen

Wat kun je met LinkedIn Marketing?

TIPS VOOR LINKEDIN ADVERTISING

  • Zorg voor een landingspagina die perfect aansluit op jouw advertenties. Een algemene landingspagina, zoals de homepage, is in de meeste gevallen dus niet gewenst omdat deze niet de content bieden die de bezoeker wilt zien.
  • Zorg dat er een duidelijk CTA (call to action) op je pagina aanwezig is die de bezoeker aanspreekt tot klikken. Op die manier is de kans groter dat zij jouw contact- of bestelformulier invullen.
  • Test je advertenties! Teksten, beeldmateriaal, maar ook doelgroepen kun je binnen LinkedIn gemakkelijk aanpassen en testen. Wat levert het meeste op? Focus je hierop en kijk dan weer verder.
  • Korte en aansprekende titels zijn het meest effectief in een advertentie.
  • Opvallend beeld is key. Je kunt nog zulke goede teksten hebben, als de ad niet opvalt dan heb je er nog niets aan.
Facebook advertising team van Baas & Baas

LinkedIn baas worden?

Starten met LinkedIn

Laat ons je helpen!

GRATIS LINKEDIN ADVERTISING SCAN

Wil jij weten hoe jij LinkedIn optimaal kan inzetten? Vraag dan nu de gratis LinkedIn-scan aan!

Waarom doen wij dit?
Met de gratis LinkedIn scan van Baas & Baas krijg je advies over hoe je je profiel en berichten het beste kunt inzetten. Aan de hand van de scan kunt u een (vrijblijvend) voorstel aanvragen om LinkedIn campagnes optimaal op te starten en te monitoren. Baas & Baas helpt je graag met het ontwikkelen en lanceren van je strategie. Wij adviseren, analyseren en optimaliseren advertentie campagnes zodat het maximale rendement uit LinkedIn wordt gehaald.

Waarom de LinkedIn scan?
– inzicht in het LinkedIn algoritme
– advies over het optimaliseren van je bedrijfsprofiel en je berichten
– gratis scan ter waarde van €300,-

Vul je gegevens in en ontvang een gratis LinkedIn scan van jouw bedrijf. (Het is geheel vrijblijvend)

    Wie zijn wij?

    ONZE BAZEN IN
    ONLINE MARKETING

    Baas & Baas heeft een jong en toegewijd team. Ieder van ons heeft een eigen expertise waar we met veel overgave aan werken.

    Demi Kuijper
    Demi KuijperCampagne manager
    Jette van Diepen
    Jette van DiepenOnline Marketeer
    Sander Baas
    Sander BaasEindbaas
    Monique Wols
    Monique WolsSocial advertiser
    Fenna van Dijk
    Fenna van DijkOnline Marketing
    Tom Hodgson
    Tom HodgsonOnline Marketeer

    CONTACT

    Baas & Baas | Online Marketing

    020 – 2148939
    info@baasenbaas.nl

    Johan van Hasseltweg 14A
    Amsterdam 1022WV
    KVK: 86904159
    BTW-nummer: NL864141506B01
    Rekeningnummer: NL09 TRIO 0320 4952 48
    BIC (SWIFT): TRIONL2U

    Heb je nog vragen?

    VEELGESTELDE VRAGEN OVER LINKEDIN ADVERTISING

    Hoe werkt het adverteren op LinkedIn?2019-01-31T12:44:54+01:00

    LinkedIn is ideaal voor bedrijven die zich puur richten op de zakelijke markt. Het belangrijkste van adverteren is om de juiste advertentie op het juiste moment te tonen aan de juiste persoon. Door te adverteren op LinkedIn komt dit ideaalplaatje voor adverteerders weer een stukje dichterbij. Door gebruik te maken van de demografische- en geografische gegevens die binnen LinkedIn beschikbaar zijn, is gericht adverteren geen wens meer maar werkelijkheid. De combinatie met een zakelijke context waarbinnen de advertenties worden vertoond, maakt dit medium nóg krachtiger. LinkedIn heeft in Nederland inmiddels meer dan 4,4 miljoen gebruikers.

    Hoe werkt het opzetten van een LinkedIn campagne?2019-01-31T12:47:05+01:00

    Campagnes ontwerpen, instellen en opzetten

    Wil je meer naamsbekendheid, meer websitebezoekers of meer zakelijke deals sluiten? Wij zorgen voor een succesvolle LinkedIn strategie en campagne met een maximaal rendement. LinkedIn is een perfect medium om heel gericht de zakelijke doelgroep te benaderen door middel van de demografische- en geografische gegevens die binnen dit medium beschikbaar zijn.

    Hoe werkt het onderhouden van een LinkedIn campagne?