fbpx
Home » LinkedIn advertising
LinkedIn advertising2021-07-28T14:14:06+01:00

ONTDEK HOE JIJ EEN BAAS KAN WORDEN OP LINKEDIN

LinkedIn advertising is perfect geschikt voor B2B en heeft interessante advertentiemogelijkheden.

Meer informatie
Contact

LINKEDIN ADVERTISING UITBESTEDEN?

WAT IS LINKEDIN ADVERTISING?

LinkedIn is ideaal voor bedrijven die zich puur richten op de zakelijke markt. Het is een middel om je boodschap professioneel onder de aandacht van je publiek te brengen. Het belangrijkste van adverteren is om de juiste advertentie op het juiste moment te tonen aan de juiste persoon. Middels de demografische- en geografische gegevens die binnen LinkedIn beschikbaar zijn, is gericht adverteren geen wens meer maar werkelijkheid. Je kunt zelf bepalen waar op het platform je je social ads LinkedIn toont. Dat kan zijn op de profielpagina’s van LinkedIn-leden, maar ook op de homepage, de pagina van de berichten inbox, de pagina met zoekresultaten en de pagina’s in groepen. Ook zijn er verschillende vormen mogelijk: tekstadvertentie, gesponsord bericht of gesponsorde mail. Deze vorm van de advertenties kan ook naar eigen invulling ingevuld worden. Hieronder bespreken we wat deze vormen precies inhouden:

  • Tekstadvertentie

Een tekstadvertentie omvat een titel,  omschrijving, aangevuld met beeld. Hierbij wordt de advertentie vaak rechts bovenaan op een LinkedIn-pagina weergegeven. Deze vorm wordt vaak ingezet om leads te vergaren op verschillende LinkedIn pagina’s. In de advertentie kun je linken naar je eigen LinkedIn profiel of een andere externe website.

  • Gesponsorde bericht

Een gesponsord bericht is eigenlijk een advertentie zoals je deze het meest ziet. Deze advertentie vertoont zich namelijk in de LinkedIn-feed (de homepage met organische content) van een gebruiker en ook daarbuiten. Aan de hand van dergelijke advertenties kun jij nieuwe volgers aantrekken voor je eigen pagina of interesse in jouw producten/diensten stimuleren.

  • Gesponsorde mail

Wil jij een gericht bericht sturen naar jouw doelgroep? Dat kan gemakkelijk aan de hand van gesponsorde InMails. Jouw bericht is dan te zien in de DM (persoonlijke gesprekken) binnen LinkedIn.

Dus wil jij met marketing via LinkedIn de zakelijke markt bereiken? Dan ben je met LinkedIn ads aan het juiste adres!

Joëlle de Koning
Joëlle de KoningOnline Marketeer
Joëlle is één van de bazen binnen Baas & Baas die zich richt op onder andere LinkedIn advertising.

Heb je vragen of opmerkingen? Mail dan naar joelle@baasenbaas.nl

WAAROM OP LINKEDIN ADVERTEREN?

In totaal hebben 8,5 miljoen Nederlanders een account op LinkedIn. Wereldwijd betreft dit er 660 miljoen! Dit aantal is ook nog zeker groeiende; steeds meer mensen als bedrijven worden aware van dit medium en zijn kracht. Wat de voordelen van LinkedIn zijn, lees je hieronder: 

  1. De zakelijke markt bereiken (en daarmee meer bereik genereren!).
  2. Jouw boodschap komt serieuzer en professioneler over.
  3. Mensen aanleiding geven tot een behoefte waar ze eerder nog niet van op de hoogte waren.
  4. Meer conversies en omzet genereren.
  5. Naamsbekendheid vergroten.

LinkedIn baas worden?

Starten met LinkedIn

DE LINKEDIN ADVERTISING MOGELIJKHEDEN

De exacte insteek van jouw LinkedIn campagne is natuurlijk afhankelijk van wat jouw doelstellingen zijn met de campagne. Op LinkedIn is het mogelijk verscheidene doelstellingen voor adverteren na te streven binnen elke fase van de klantreis. Hierbij kun je denken aan branding tot het genereren van winkelverkeer. Wij gebruiken verschillende wetenschappelijke modellen, see-think-do en AIDA. Ook wel bekend door de volgende fases in het koopprocess: awareness (bekendheid), consideration (overweging) en conversion (conversie). Vanuit dit perspectief bekijken wij welke aanpak het meest geschikt is. 

Heb jij zelf al een idee van de fase van de klantreis die je wilt optimaliseren? Hieronder sommen wij voor jou op welke doelstelling er zijn binnen LinkedIn. Deze doelstellingen ondersteunen de drie niveaus van de marketing trechter: merkbekendheid, overweging en conversies. 

  • Vergroten van merkbekendheid.
  • Website bezoeken stimuleren.
  • Interactie vergroten: items interessant vinden, commentaar geven, items delen, een LinkedIn-pagina volgen of klikken op een bestemmingspagina of LinkedIn-pagina. 
  • Het stimuleren van het bekijken van een video.
  • Meer leads genereren. 
  • Winkelverkeer stimuleren.
  • Het vergroten van je online/offline conversies.
  • Sollicitanten vergaren voor je vacatures.
  • Leads van kandidaten vergaren die geïnteresseerd zijn in carrièremogelijkheden binnen je bedrijf.

TIPS VOOR LINKEDIN ADVERTISING

  • Zorg voor een landingspagina die perfect aansluit op jouw advertenties. Een algemene landingspagina, zoals de homepage, is in de meeste gevallen dus niet gewenst omdat deze niet de content bieden die de bezoeker wilt zien.
  • Zorg dat er een duidelijk CTA (call to action) op je pagina aanwezig is die de bezoeker aanspreekt tot klikken. Op die manier is de kans groter dat zij jouw contact- of bestelformulier invullen.
  • Test je advertenties! Teksten, beeldmateriaal, maar ook doelgroepen kun je binnen LinkedIn gemakkelijk aanpassen en testen. Wat levert het meeste op? Focus je hierop en kijk dan weer verder.
  • Korte en aansprekende titels zijn het meest effectief in een advertentie.
  • Opvallend beeld is key. Je kunt nog zulke goede teksten hebben, als de ad niet opvalt dan heb je er nog niets aan.

VEELGESTELDE VRAGEN OVER LINKEDIN ADVERTISING

Hoe werkt het adverteren op LinkedIn?2019-01-31T12:44:54+01:00

LinkedIn is ideaal voor bedrijven die zich puur richten op de zakelijke markt. Het belangrijkste van adverteren is om de juiste advertentie op het juiste moment te tonen aan de juiste persoon. Door te adverteren op LinkedIn komt dit ideaalplaatje voor adverteerders weer een stukje dichterbij. Door gebruik te maken van de demografische- en geografische gegevens die binnen LinkedIn beschikbaar zijn, is gericht adverteren geen wens meer maar werkelijkheid. De combinatie met een zakelijke context waarbinnen de advertenties worden vertoond, maakt dit medium nóg krachtiger. LinkedIn heeft in Nederland inmiddels meer dan 4,4 miljoen gebruikers.

Hoe werkt het opzetten van een LinkedIn campagne?2019-01-31T12:47:05+01:00

Campagnes ontwerpen, instellen en opzetten

Wil je meer naamsbekendheid, meer websitebezoekers of meer zakelijke deals sluiten? Wij zorgen voor een succesvolle LinkedIn strategie en campagne met een maximaal rendement. LinkedIn is een perfect medium om heel gericht de zakelijke doelgroep te benaderen door middel van de demografische- en geografische gegevens die binnen dit medium beschikbaar zijn.

Hoe werkt het onderhouden van een LinkedIn campagne?2019-01-31T12:46:57+01:00

Campagne management

Zodra je campagne loopt, is het belangrijk om deze te blijven volgen. Hoe effectief is de campagne? Hoe besteed je je budget gedurende de dag? En hoe reageert de doelgroep op de advertenties? Met dagelijks tot wekelijks campagne beheer blijven alle campagnes up-to-date. Management van LinkedIn campagnes is maandelijks opzegbaar.

Hoe een LinkedIn bedrijfspagina maken?2021-06-25T13:25:31+01:00

LinkedIn, een belangrijk zakelijk kanaal. Hoe zorg je er echter voor dat je in het bezit bent van een bedrijfspagina om leads te genereren, mensen te werven of publiciteit te verkrijgen?

Dat kan in 5 simpele stappen!

  1. Druk rechtsboven in je LinkedIn startpagina op de negen puntjes onder de naam ‘Work’
  2. Onderaan verschijnt een optie met ‘Bedrijfspagina maken’
  3. Kies een type pagina die van toepassing is op jouw bedrijf (klein bedrijf, gemiddeld/groot bedrijf, showcasepagina of onderwijsinstelling)
  4. Vul enkele details in met betrekking tot je bedrijf
  5. Bevestig je pagina door op de knop ‘Pagina maken’ te drukken
Hoe een LinkedIn profiel maken?2021-06-25T13:25:24+01:00

Wil jij een kijkje nemen in de online zakelijke wereld? Dat kan! In het volgende stappenplan laten wij jou weten welke stappen je moet zetten om een LinkedIn profiel aan te maken:

  1. Ga naar https://www.linkedin.com/home 
  2. Druk rechtsboven in op de knop ‘Aanmelden’
  3. Druk vervolgens op ‘Lid worden’
  4. Meld je aan door je e-mailadres en een wachtwoord in te vullen of doe dit middels je Google account
Is LinkedIn gratis?2021-06-25T13:25:18+01:00

LinkedIn is nagenoeg gratis te noemen. Enkel als je gebruik wilt maken van bepaalde functies als LinkedIn Learning (trainingen/cursussen), talenten zoeken en werven, leads genereren etc. moet een bepaald bedrag betaald worden.

WIL JIJ EEN EFFECTIEVE LINKEDIN ADVERTISING CAMPAGNE?

Bevind jij je met je bedrijf op de zakelijke markt en wil jij met advertenties dus voornamelijk andere bedrijven bereiken? Dan is LinkedIn marketing de ideale uitkomst. Nog mooier: wij kunnen jou hierbij helpen. Hoe we dat doen? Dat lees je hieronder:

Intake, campagne funnel, strategie, evaluatie.

Middels een intake gesprek doen wij een campagne voorstel om de LinkedIn campagne optimaal op te starten en te monitoren. Hierbij is de eigen input natuurlijk welkom. Baas & Baas helpt je namelijk graag met het ontwikkelen en lanceren van je strategie. 

  • Campagne funnel

Gedurende de samenwerking zullen wij de advertentie campagnes analyseren en optimaliseren, zodat het maximale rendement uit LinkedIn wordt behaald. Wij werken het liefst in jouw advertentieaccount en sturen altijd op een goede ROAS/ROI. Wij baseren onze strategieën op verschillende wetenschappelijke modellen, zoals de ‘see-think-do’ en de AIDA. Beide modellen staan ook wel bekend door de volgende fases in het koopprocess: awareness (bekendheid), consideration (overweging) en conversion (conversie).

  • Strategie
  1. Wat voor een social ads LinkedIn campagne we willen doen en hoe we dat gaan uitvoeren, laten wij jou weten aan de hand van een contentplan.
  2. Op dit contentplan mag feedback gegeven worden. Jij bent immers de klant en bepaalt dus in zekere zin welke kant de strategie op moet gaan. Op- of aanmerkingen zijn dus altijd gewenst. Hoe meer we de kennis verenigen over bijvoorbeeld de doelgroep of goedwerkende content, hoe effectiever de campagne.
  3. Naast het opzetten van een goede LinkedIn campagne is het van belang een goede basis te hebben waar deze campagne op terugslaat. Zo is het goed om te kijken naar de eigen website en landingspagina’s in hoeverre deze goed geoptimaliseerd zijn.
  • Evaluatie

Natuurlijk vergeten wij jou niet gedurende dit traject. Door middel van een maandelijkse rapportage zorgen wij ervoor dat jij op de hoogte wordt gehouden van de zaken die spelen en de resultaten die die maand zijn geboekt. Transparantie staat hierin centraal. Wij geloven dat alleen op die manier vertrouwen wordt gekweekt en een sterke relatie tot stand kan komen. 

Dus, wil jij graag het maximale halen uit jouw LinkedIn marketing campagnes? Het Bazen team staat voor je klaar! Met een team aan enthousiasme en geleerde specialisten is geen uitdaging ons te groot. Geïnteresseerd? Neem vrijblijvend contact met ons op. We sparren graag met je over succesvolle oplossingen!

LinkedIn advertising fases
LinkedIn marketing strategie stappen

Gratis LinkedIn advertising scan

Wil jij weten hoe jij LinkedIn optimaal kan inzetten? Vraag dan nu de gratis LinkedIn-scan aan!

Waarom doen wij dit?
Aan de hand van de scan doen wij een (vrijblijvend) voorstel om de LinkedIn campagne met LinkedIn ads optimaal op te starten en te monitoren. Baas & Baas helpt je graag met het ontwikkelen en lanceren van je strategie. Wij adviseren, analyseren en optimaliseren advertentiecampagnes zodat het maximale rendement uit LinkedIn wordt gehaald.

Waarom de LinkedIn-scan?
– inzicht in de doelgroep
– advies over budget, strategie & adverteren
– gratis scan t.w.v. €300

Vul je gegevens in en ontvang een gratis LinkedIn scan van jouw bedrijf. (Het is geheel vrijblijvend)

    REVIEWS

    Baas & Baas heeft onze website gemaakt en doet daarnaast onze online marketing. De website ziet er echt fantastisch uit, ongelofelijk wat ze neer weten te zetten voor het bedrag dat we hebben betaald. Daarnaast presteren onze advertenties goed en verloopt het contact zeer makkelijk en vlot. Al met al, super blij mee!!

    StudeerpilLogoMick Vrij, Studeerpil

    Zoek je een marketingbureau? Dan zit je hier goed! Deze jongens denken met je mee en komen hun afspraken na. Kortom, een partner waar je op kunt bouwen.

    sollicitego-logoBas Klein Geltink, Sollicitego

    Wij staan door Baas & Baas met onze landingspages en landingswebsites hoog op belangrijke zoekwoorden als “mercruiser reparatie” en “goedkope kampeerspullen”, ook scoren wij in de regio met onze eigen website erg goed op “boot reparatie amsterdam”. Via deze weg haal ik veel extra klanten binnen.

    Joris Reus, WatersportReus

    CONTACT

    Baas & Baas | Online Marketing

    020 – 2148939
    info@baasenbaas.nl

    Johan van Hasseltweg 14A
    Amsterdam 1022WV
    KVK: 70756635

    Wil je graag meer weten over onze diensten?
    Neem dan nu vrijblijvend contact op met onze eindbaas Sander.

      Ik ga akkoord met de privacyverklaring