EEN BAAS WORDEN IN
INSTAGRAM ADVERTISING

Instagram advertising is perfect om jouw jonge doelgroep te bereiken met mooie content.
Engagement, volgers, likes zorgen voor meer waarde voor jouw merk

Meer informatie
Contact

Instagram marketing inzetten voor jouw bedrijf

WAT IS INSTAGRAM ADVERTISING?

Advertenties, daar ben je vast wel bekend mee. Instagram advertising is niets anders dan adverteren binnen het platform Instagram. De advertenties verschijnen op de tijdlijn van een gebruiker, oftewel tussen de organische posts die je dagelijks ziet. Instagram marketing is gekoppeld aan Facebook. Om te kunnen adverteren op Instagram is het dus van belang dat je een Facebook advertentieaccount hebt. Vervolgens kun je zelf bepalen waar de ads Instagram getoond moeten worden; enkel of Instagram of bijvoorbeeld ook nog op Facebook.

Ik wil meer weten
Jette
JetteOnline Marketeer
Jette is één van de bazen binnen Baas & Baas die zich richt op onder andere Instagram advertising.

Heb je vragen of opmerkingen? Mail dan naar jette@baasenbaas.nl

Wat heb je hier allemaal aan?

INSTAGRAM ADVERTISING MOGELIJKHEDEN

Jij kunt jouw publiek in elke fase van de klantreis, oftewel de customer journey bereiken met relevante content. De exacte insteek van jouw Instagram campagne is natuurlijk afhankelijk van jouw doelstellingen. Wij gebruiken verschillende wetenschappelijke modellen bij de opzet van de campagnes, zoals de see-think-do en het AIDA model. Ook wel bekend door de volgende fases in het koopprocess: awareness (bekendheid), consideration (overweging) en conversion (conversie). Vanuit dit perspectief bekijken wij welke aanpak/strategie het meest geschikt is. Zo kun je monitoren op verschillende KPI’s waaronder:

  • De merkbekendheid.

  • Het aantal profiel/website bezoeken.

  • De betrokkenheid bij jouw berichten.

  • Bereik binnen jouw doelgroep.

  • Aantal app installaties.

  • Aantal videoweergaven.

  • Aantal leads (leadgeneratie).

  • Aantal conversies.

Wat kun je met Instagram Advertising?

HOE MOET JE ADVERTEREN VIA INSTAGRAM?

Stappenplan adverteren op Instagram:
Jij wilt adverteren op Instagram maar bent nog niet helemaal bekend met de manier waarop dit moet. Baas&Baas wil jou graag verder op weg helpen, zodat jij kan groeien in jouw naamsbekendheid en conversies.

Facebook Business Manager
Om te kunnen starten met adverteren via Instagram heb je een Facebook Business Manager account nodig. Advertentiebeheer is namelijk het beginpunt voor het uitvoeren van advertenties op Facebook, op Instagram, in Messenger of in het Audience Network. Heb je deze aangemaakt? Dan kan je aan de slag!

Campagne
Ga binnen de Business Manager naar ‘advertentiebeheer’ en maak een campagne aan. Binnen de campagnes kun je zogenoemde ‘parameters’ instellen. Denk hierbij aan een doelstelling (doelgroep bereiken, verkeer genereren, aankopen verkrijgen), de doelgroep (wie wil jij bereiken?) en de plaatsing van de advertentie (Instagram in dit geval, maar Facebook of Messenger is natuurlijk ook mogelijk). Tevens kun je bepalen wat voor beeldmaterialen je wilt tonen aan jouw publiek en op welke toon je hen wilt aanspreken middels de advertentieteksten. Alles ingesteld naar wens? Bekijk nog even de uiteindelijke verschijningsvorm van jouw advertenties op verschillende apparaten. Op die manier kun je een laatste check doen of jouw advertenties naar wens zijn en de boodschap duidelijk overkomt.

Live
Nu je alles hebt ingesteld, is het tijd om jouw advertenties online te zetten. Je kunt aan de hand van de rapportage hulpmiddelen van Advertentiebeheer controleren of je advertenties aansluiten op jouw beoogde doel. Hoe presteren de verschillende elementen in de campagne (tekst, beeld, doelgroep, doelstelling, plaatsing) ten opzichte van elkaar? Presteert een variabele onder? Door te zoeken naar trends en ontwikkelingen kun je bepalen wat jij moet aanpassen, zodat je de prestaties van jouw campagne kunt verbeteren.

Aanpassen/controleren
Ben je nog niet helemaal tevreden over bepaalde instellingen binnen je campagne? Geen probleem, dit kan makkelijk aangepast worden. Zo kun je het budget, de doelgroep, plaatsing en de advertentiematerialen altijd bewerken naar wens. Ook is het mogelijk om de campagne te pauzeren, te kopiëren of geheel te laten stoppen.

Informatie aanvragen

Wat kun je met Instagram Advertising?

HOE MOET JE ADVERTEREN VIA INSTAGRAM?

Stappenplan adverteren op Instagram:
Jij wilt adverteren op Instagram maar bent nog niet helemaal bekend met de manier waarop dit moet. Baas&Baas wil jou graag verder op weg helpen, zodat jij kan groeien in jouw naamsbekendheid en conversies.

Facebook Business Manager
Om te kunnen starten met adverteren via Instagram heb je een Facebook Business Manager account nodig. Advertentiebeheer is namelijk het beginpunt voor het uitvoeren van advertenties op Facebook, op Instagram, in Messenger of in het Audience Network. Heb je deze aangemaakt? Dan kan je aan de slag!

Campagne
Ga binnen de Business Manager naar ‘advertentiebeheer’ en maak een campagne aan. Binnen de campagnes kun je zogenoemde ‘parameters’ instellen. Denk hierbij aan een doelstelling (doelgroep bereiken, verkeer genereren, aankopen verkrijgen), de doelgroep (wie wil jij bereiken?) en de plaatsing van de advertentie (Instagram in dit geval, maar Facebook of Messenger is natuurlijk ook mogelijk). Tevens kun je bepalen wat voor beeldmaterialen je wilt tonen aan jouw publiek en op welke toon je hen wilt aanspreken middels de advertentieteksten. Alles ingesteld naar wens? Bekijk nog even de uiteindelijke verschijningsvorm van jouw advertenties op verschillende apparaten. Op die manier kun je een laatste check doen of jouw advertenties naar wens zijn en de boodschap duidelijk overkomt.

Live
Nu je alles hebt ingesteld, is het tijd om jouw advertenties online te zetten. Je kunt aan de hand van de rapportage hulpmiddelen van Advertentiebeheer controleren of je advertenties aansluiten op jouw beoogde doel. Hoe presteren de verschillende elementen in de campagne (tekst, beeld, doelgroep, doelstelling, plaatsing) ten opzichte van elkaar? Presteert een variabele onder? Door te zoeken naar trends en ontwikkelingen kun je bepalen wat jij moet aanpassen, zodat je de prestaties van jouw campagne kunt verbeteren.

Aanpassen/controleren
Ben je nog niet helemaal tevreden over bepaalde instellingen binnen je campagne? Geen probleem, dit kan makkelijk aangepast worden. Zo kun je het budget, de doelgroep, plaatsing en de advertentiematerialen altijd bewerken naar wens. Ook is het mogelijk om de campagne te pauzeren, te kopiëren of geheel te laten stoppen.

Informatie aanvragen

Waarom Instagram Advertising?

WIL JIJ EEN EFFECTIEVE INSTAGRAM ADVERTISING CAMPAGNE?

Instagram advertising werkwijze

Wil jij dat jouw producten of diensten door een groter (jonger) publiek gezien worden? Dat kan aan de hand van Instagram marketing. Heel toevallig kunnen wij jou hierbij helpen! Hoe we dat doen? Dat lees je hieronder:

Intake, campagne funnel, strategie, evaluatie.

Intake
Middels een intake gesprek doen wij een campagne voorstel om de Instagram campagne optimaal op te starten en te monitoren. Hierbij is de eigen input natuurlijk welkom. Baas & Baas helpt je namelijk graag met het ontwikkelen en lanceren van je strategie.

Campagne funnel
Gedurende de samenwerking zullen wij de advertentie campagnes analyseren en optimaliseren, zodat het maximale rendement uit Instagram wordt behaald. Wij werken het liefst in jouw advertentieaccount en sturen altijd op een goede ROAS/ROI. Wij baseren onze strategieën op verschillende wetenschappelijke modellen, zoals de ‘see-think-do’ en de AIDA. Beide modellen staan ook wel bekend door de volgende fases in het koopprocess: awareness (bekendheid), consideration (overweging) en conversion (conversie).

Strategie
Wat voor een Instagram marketingcampagne we willen doen en hoe we dat gaan uitvoeren, laten wij jou weten aan de hand van een contentplan.
Op dit contentplan mag feedback gegeven worden. Jij bent immers de klant en bepaalt dus in zekere zin welke kant de strategie op moet gaan. Op- of aanmerkingen zijn dus altijd gewenst. Hoe meer we de kennis verenigen over bijvoorbeeld de doelgroep of goedwerkende content, hoe effectiever de campagne.
Naast het opzetten van een goede Instagram campagne is het van belang een goede basis te hebben waar deze campagne op terugslaat. Zo is het goed om te kijken naar de eigen website en landingspagina’s in hoeverre deze goed geoptimaliseerd zijn.

Evaluatie
Natuurlijk vergeten wij jou niet gedurende dit traject. Door middel van een maandelijkse rapportage zorgen wij ervoor dat jij op de hoogte wordt gehouden van de zaken die spelen en de resultaten die die maand zijn geboekt. Transparantie staat hierin centraal. Wij geloven dat alleen op die manier vertrouwen wordt gekweekt en een sterke relatie tot stand kan komen.

Dus, wil jij graag het maximale halen uit jouw Instagram marketing campagnes? Het Bazen team staat voor je klaar! Met een team aan enthousiasme en geleerde specialisten is geen uitdaging ons te groot. Geïnteresseerd? Neem vrijblijvend contact met ons op. We sparren graag met je over succesvolle oplossingen!

LinkedIn marketing strategie stappen

Wat kun je met Instagram Marketing?

MEER OVER INSTAGRAM ADVERTISING

WAAROM INSTAGRAM ADVERTISING?

Instagram is booming. Het is hét platform van deze en komende generaties. Waarom? Het bevat veel ‘snackable content’ en mensen zijn daar dol op. Anno 2021 telt Instagram binnen Nederland bijna zes miljoen gebruikers en wereldwijd zijn het er meer dan 30 miljoen. Genoeg potentie dus! Met name voor B2C in e-commerce is dit platform een uitgelezen kans om de eigen content onder de ogen van een groot publiek te brengen. Dit in combinatie met de de vele targeting-opties en mogelijkheden tot het maken van creatives, hebben marketeers een krachtig kanaal in handen.

INSTAGRAM CAMPAGNES OPZETTEN EN MONITOREN

Alleen een post online zetten is niet genoeg bij Instagram adverteren. Het is vooral van belang om de juiste mix te vinden tussen de advertentie, doelgroep, timing, sfeer en engagement. Door actief op zoek te gaan naar de juiste hashtags en de juiste gebruikers kan jouw advertentie zomaar een conversie knaller worden voor jouw product of merk.

Instagram baas worden?

Starten met Instagram

Laat ons je helpen!

GRATIS INSTAGRAM SCAN

Wil jij weten hoe jij Instagram optimaal kan inzetten? Vraag dan nu de gratis Instagram-scan aan!

Waarom doen wij dit?
Met de gratis Instagram scan van Baas & Baas krijg je advies over hoe je je profiel en berichten het beste kunt inzetten. Aan de hand van de scan kunt u een (vrijblijvend) voorstel aanvragen om Instagram campagnes optimaal op te starten en te monitoren. Baas & Baas helpt je graag met het ontwikkelen en lanceren van je strategie. Wij adviseren, analyseren en optimaliseren advertentie campagnes zodat het maximale rendement uit Instagram wordt gehaald.

Waarom de Instagram scan?
– inzicht in het Instagram algoritme
– advies over het optimaliseren van je profiel en je berichten
– gratis scan t.w.v. €300

Vul je gegevens in en ontvang een gratis Instagram scan van jouw bedrijf. (Het is geheel vrijblijvend)

    Een extratje

    GRATIS E-BOOK INSTAGRAM ADVERTISING

    Download het gratis Instagram Marketing E-book en ontdek hoe je Instagram Marketing effectief kunt inzetten voor jouw bedrijf. In dit E-book staat precies uitgelegd hoe jij een Instagram campagne opstart. Hoe maak je gebruik van de pixels? Waarom retargeting toepassen via Facebook belangrijk is en waarom je nooit de ‘promoot’ knop moet gebruiken.

    DOWNLOAD E-BOOK
    Instagram advertising e-book

    Wie zijn wij?

    ONZE BAZEN IN
    ONLINE MARKETING

    Baas & Baas heeft een jong en toegewijd team. Ieder van ons heeft een eigen expertise waar we met veel overgave aan werken.

    Demi Kuijper
    Demi KuijperCampagne manager
    Jette van Diepen
    Jette van DiepenOnline Marketeer
    Sander Baas
    Sander BaasEindbaas
    Monique Wols
    Monique WolsSocial advertiser
    Fenna van Dijk
    Fenna van DijkOnline Marketing
    Tom Hodgson
    Tom HodgsonOnline Marketeer

    CONTACT

    Baas & Baas | Online Marketing

    020 – 2148939
    info@baasenbaas.nl

    Johan van Hasseltweg 14A
    Amsterdam 1022WV
    KVK: 86904159
    BTW-nummer: NL864141506B01
    Rekeningnummer: NL09 TRIO 0320 4952 48
    BIC (SWIFT): TRIONL2U