fbpx
Instagram advertising2021-08-02T15:56:21+01:00

ONTDEK HOE JIJ EEN BAAS KAN WORDEN
IN INSTAGRAM ADVERTISING

Instagram advertising is perfect om jouw jonge doelgroep te bereiken met mooie content.
Engagement, volgers, likes zorgen voor meer waarde voor jouw merk

Meer informatie
Contact

WAT IS INSTAGRAM ADVERTISING?

Advertenties, daar ben je vast wel bekend mee. Instagram advertising is niets anders dan adverteren binnen het platform Instagram. De advertenties verschijnen op de tijdlijn van een gebruiker, oftewel tussen de organische posts die je dagelijks ziet. Instagram marketing is gekoppeld aan Facebook. Om te kunnen adverteren op Instagram is het dus van belang dat je een Facebook advertentieaccount hebt. Vervolgens kun je zelf bepalen waar de ads Instagram getoond moeten worden; enkel of Instagram of bijvoorbeeld ook nog op Facebook.

Jette
JetteOnline Marketeer
Jette is één van de bazen binnen Baas & Baas die zich richt op onder andere Instagram advertising.

Heb je vragen of opmerkingen? Mail dan naar jette@baasenbaas.nl

WAAROM INSTAGRAM ADVERTISING?

Instagram is booming. Het is hét platform van deze en komende generaties. Waarom? Het bevat veel ‘snackable content’ en mensen zijn daar dol op. Anno 2021 telt Instagram binnen Nederland bijna zes miljoen gebruikers en wereldwijd zijn het er meer dan 30 miljoen. Genoeg potentie dus! Met name voor B2C in e-commerce is dit platform een uitgelezen kans om de eigen content onder de ogen van een groot publiek te brengen. Dit in combinatie met de de vele targeting-opties en mogelijkheden tot het maken van creatives, hebben marketeers een krachtig kanaal in handen.

INSTAGRAM CAMPAGNES
OPZETTEN EN MONITOREN

Alleen een post online zetten is niet genoeg bij Instagram adverteren. Het is vooral van belang om de juiste mix te vinden tussen de advertentie, doelgroep, timing, sfeer en engagement. Door actief op zoek te gaan naar de juiste hashtags en de juiste gebruikers kan jouw advertentie zomaar een conversie knaller worden voor jouw product of merk.

INSTAGRAM ADVERTISING MOGELIJKHEDEN

Jij kunt jouw publiek in elke fase van de klantreis, oftewel de customer journey bereiken met relevante content. De exacte insteek van jouw Instagram campagne is natuurlijk afhankelijk van jouw doelstellingen. Wij gebruiken verschillende wetenschappelijke modellen bij de opzet van de campagnes, zoals de see-think-do en het AIDA model. Ook wel bekend door de volgende fases in het koopprocess: awareness (bekendheid), consideration (overweging) en conversion (conversie). Vanuit dit perspectief bekijken wij welke aanpak/strategie het meest geschikt is. Zo kun je monitoren op verschillende KPI’s waaronder:

  • De merkbekendheid.
  • Het aantal profiel/website bezoeken.
  • De betrokkenheid bij jouw berichten.
  • Bereik binnen jouw doelgroep.
  • Aantal app installaties.
  • Aantal videoweergaven.
  • Aantal leads (leadgeneratie).
  • Aantal conversies.

HOE MOET JE ADVERTEREN VIA INSTAGRAM?

Jij wilt adverteren op Instagram maar bent nog niet helemaal bekend met de manier waarop dit moet. Baas&Baas wil jou graag verder op weg helpen, zodat jij kan groeien in jouw naamsbekendheid en conversies.

Stappenplan adverteren op Instagram:

  • Facebook Business Manager

Om te kunnen starten met adverteren via Instagram heb je een Facebook Business Manager account nodig. Advertentiebeheer is namelijk het beginpunt voor het uitvoeren van advertenties op Facebook, op Instagram, in Messenger of in het Audience Network. Heb je deze aangemaakt? Dan kan je aan de slag!

  • Campagne

Ga binnen de Business Manager naar ‘advertentiebeheer’ en maak een campagne aan. Binnen de campagnes kun je zogenoemde ‘parameters’ instellen. Denk hierbij aan een doelstelling (doelgroep bereiken, verkeer genereren, aankopen verkrijgen), de doelgroep (wie wil jij bereiken?) en de plaatsing van de advertentie (Instagram in dit geval, maar Facebook of Messenger is natuurlijk ook mogelijk). Tevens kun je bepalen wat voor beeldmaterialen je wilt tonen aan jouw publiek en op welke toon je hen wilt aanspreken middels de advertentieteksten. Alles ingesteld naar wens? Bekijk nog even de uiteindelijke verschijningsvorm van jouw advertenties op verschillende apparaten. Op die manier kun je een laatste check doen of jouw advertenties naar wens zijn en de boodschap duidelijk overkomt.

  • Live

Nu je alles hebt ingesteld, is het tijd om jouw advertenties online te zetten. Je kunt aan de hand van de rapportage hulpmiddelen van Advertentiebeheer controleren of je advertenties aansluiten op jouw beoogde doel. Hoe presteren de verschillende elementen in de campagne (tekst, beeld, doelgroep, doelstelling, plaatsing) ten opzichte van elkaar? Presteert een variabele onder? Door te zoeken naar trends en ontwikkelingen kun je bepalen wat jij moet aanpassen, zodat je de prestaties van jouw campagne kunt verbeteren.

  • Aanpassen/controleren

Ben je nog niet helemaal tevreden over bepaalde instellingen binnen je campagne? Geen probleem, dit kan makkelijk aangepast worden. Zo kun je het budget, de doelgroep, plaatsing en de advertentiematerialen altijd bewerken naar wens. Ook is het mogelijk om de campagne te pauzeren, te kopiëren of geheel te laten stoppen.

VEELGESTELDE VRAGEN OVER INSTAGRAM ADVERTISING

Hoe werkt het adverteren op Instagram?2019-01-31T12:57:15+01:00

Instagram neemt sterk toe aan populariteit. Het is onderdeel geworden van Facebook en je adverteert op het platform dan ook via Facebook. De campagnes zijn eenvoudig te beheren via Facebook. Via Instagram zelf is het nog steeds niet mogelijk om via de desktop, browser of laptop iets te plaatsen. Je kunt wel via de browser je account, likes, volgers en andere accounts bekijken. Alleen een post online zetten is niet genoeg bij het adverteren op Instagram. Het is vooral van belang om de juiste mix te vinden tussen de advertentie, doelgroep, timing, sfeer en engagement. Door actief op zoek te gaan naar de juiste hashtags en de juiste gebruikers kan jouw advertentie zomaar een conversie knaller worden voor jouw product of merk. Het levert in een maand tijd soms wel meer dan 5000 volgers op.

Hoe werkt het opzetten van een Instagram campagne?2019-01-31T12:57:52+01:00

Campagnes ontwerpen, instellen en opzetten

Wil je meer naamsbekendheid, meer websitebezoekers of meer volgers voor je bedrijf? Wij zorgen voor een succesvolle Instagram strategie en campagnes met een maximaal rendement. Instagram is een perfect medium om heel gericht de doelgroep te benaderen door de demografische- en geografische gegevens die via Facebook beschikbaar zijn.

Hoe werkt het onderhouden van een Instagram campagne?2019-01-31T12:58:29+01:00

Campagne management

Zodra je campagne loopt, is het belangrijk om deze te blijven volgen. Hoe effectief is de campagne? Hoe besteed je je budget gedurende de dag? En hoe reageert de doelgroep op de advertenties? Met dagelijks tot wekelijks campagne beheer blijven alle campagnes up-to-date. Management van Instagram campagnes is maandelijks opzegbaar.

Wie kan ik bereiken met een Instagram campagne?2019-01-31T12:58:56+01:00

Het meest populaire van een Instagram campagne is het liken van een post, echter neemt het klikbereik en daarmee de conversie ook steeds meer toe. Er zitten voornamelijk vrouwen op Instagram. Daarnaast is het opleidingsniveau van Instagram erg hoog. Meer dan de helft van de Instagram  gebruikers heeft een opleidingsniveau van HBO of hoger.

Wanneer kan ik het beste een Instagram campagne inzetten?2019-01-31T12:59:13+01:00

De timing bij een Instagram campagne is zeer essentieel. Het is van belang om op het juiste moment een post te plaatsen. Er zijn namelijk pieken terug te zien in het gebruik van Instagram. Veel mensen proberen dan ook hun advertentie op Instagram  in de avond te lanceren omdat tussen 20:00 en 21:00 uur het bereik het grootste is. Mensen zijn dan klaar met werken en zitten lekker op de bank. Tussen het tv kijken door of het afspreken met mensen scrollen de gebruikers door hun Instagram-feed heen.

Adverteren op Instagram, hoe moet dat?2019-01-31T12:59:30+01:00

Je kunt op Instagram adverteren door via Facebook een gesponsorde post te maken. Je moet dus eerst een Facebookprofiel met een bedrijfsaccount hebben voordat je op Instagram kunt adverteren. Door het Facebook account te koppelen aan een Instagram account, kun je via Facebook ook advertenties creëren voor Instagram.

Wat voor campagne werkt het beste op Instagram?2019-01-31T12:59:46+01:00

Instagram is met name bedoeld voor mooie sfeerfoto’s in plaats van serieuze nieuwsberichten e.d. Het is dus het beste om gebruik te maken van stilistische plaatjes. Daarnaast vinden mensen het adverteren op Instagram nog een beetje onwennig. Op Facebook zijn mensen al veel meer gewend aan de gesponsorde advertenties die tussen hun nieuwsfeed verschijnen. De eerste campagnes op Instagram kregen het dan ook zwaar te verduren van de gebruikers. Inmiddels zijn de Instagrammers het ook gewend en werken de campagnes naar behoren.

Instagram baas worden?

Informatie aanvragen

WIL JIJ EFFECTIEVE INSTAGRAM ADVERTISING CAMPAGNES?

Wil jij dat jouw producten of diensten door een groter (jonger) publiek gezien worden? Dat kan aan de hand van Instagram marketing. Heel toevallig kunnen wij jou hierbij helpen! Hoe we dat doen? Dat lees je hieronder:

Intake, campagne funnel, strategie, evaluatie.

  • Intake

Middels een intake gesprek doen wij een campagne voorstel om de Instagram campagne optimaal op te starten en te monitoren. Hierbij is de eigen input natuurlijk welkom. Baas & Baas helpt je namelijk graag met het ontwikkelen en lanceren van je strategie. 

  • Campagne funnel

Gedurende de samenwerking zullen wij de advertentie campagnes analyseren en optimaliseren, zodat het maximale rendement uit Instagram wordt behaald. Wij werken het liefst in jouw advertentieaccount en sturen altijd op een goede ROAS/ROI. Wij baseren onze strategieën op verschillende wetenschappelijke modellen, zoals de ‘see-think-do’ en de AIDA. Beide modellen staan ook wel bekend door de volgende fases in het koopprocess: awareness (bekendheid), consideration (overweging) en conversion (conversie).

  • Strategie
  1. Wat voor een Instagram marketingcampagne we willen doen en hoe we dat gaan uitvoeren, laten wij jou weten aan de hand van een contentplan.
  2. Op dit contentplan mag feedback gegeven worden. Jij bent immers de klant en bepaalt dus in zekere zin welke kant de strategie op moet gaan. Op- of aanmerkingen zijn dus altijd gewenst. Hoe meer we de kennis verenigen over bijvoorbeeld de doelgroep of goedwerkende content, hoe effectiever de campagne.
  3. Naast het opzetten van een goede Instagram campagne is het van belang een goede basis te hebben waar deze campagne op terugslaat. Zo is het goed om te kijken naar de eigen website en landingspagina’s in hoeverre deze goed geoptimaliseerd zijn.
  • Evaluatie

Natuurlijk vergeten wij jou niet gedurende dit traject. Door middel van een maandelijkse rapportage zorgen wij ervoor dat jij op de hoogte wordt gehouden van de zaken die spelen en de resultaten die die maand zijn geboekt. Transparantie staat hierin centraal. Wij geloven dat alleen op die manier vertrouwen wordt gekweekt en een sterke relatie tot stand kan komen. 

Dus, wil jij graag het maximale halen uit jouw Instagram marketing campagnes? Het Bazen team staat voor je klaar! Met een team aan enthousiasme en geleerde specialisten is geen uitdaging ons te groot. Geïnteresseerd? Neem vrijblijvend contact met ons op. We sparren graag met je over succesvolle oplossingen!

Instagram advertising fases
Instagram marketing strategie stappen

GRATIS E-BOOK
INSTAGRAM ADVERTISING

Download het gratis Instagram Marketing E-book en ontdek hoe je Instagram Marketing effectief kunt inzetten voor jouw bedrijf. In dit E-book staat precies uitgelegd hoe jij een Instagram campagne opstart. Hoe maak je gebruik van de pixels? Waarom retargeting toepassen via Facebook belangrijk is en waarom je nooit de ‘promoot’ knop moet gebruiken.

DOWNLOAD E-BOOK
Instagram advertising e-book

Gratis Instagram advertising scan

Wil jij weten hoe jij Instagram optimaal kan inzetten? Vraag dan nu de gratis Instagram-scan aan!

Waarom doen wij dit?
Aan de hand van de scan doen wij een (vrijblijvend) voorstel om de Instagram campagnes optimaal op te starten en te monitoren. Baas & Baas helpt je graag met het ontwikkelen en lanceren van je strategie. Wij adviseren, analyseren en optimaliseren advertentiecampagnes zodat het maximale rendement uit Instagram wordt gehaald.

Waarom de Instagram-scan?
– inzicht in de doelgroep
– advies over budget, strategie & adverteren
– gratis scan t.w.v. €300

Vul je gegevens in en ontvang een gratis Instagram scan van jouw bedrijf. (Het is geheel vrijblijvend)

    REVIEWS

    Wij staan door Baas & Baas met onze landingspages en landingswebsites hoog op belangrijke zoekwoorden als “mercruiser reparatie” en “goedkope kampeerspullen”, ook scoren wij in de regio met onze eigen website erg goed op “boot reparatie amsterdam”. Via deze weg haal ik veel extra klanten binnen.

    Joris Reus, WatersportReus

    Wij willen jullie bedanken voor de prachtige website waaraan jullie zo hard hebben gewerkt. Onze gasten benoemen bij hun komst de uitstraling van de website, die maakt dat zij een reservering maken! Ook Booking.com heeft tegen ons gezegd dat het er professioneel uitziet.

    Marius en Marion, AgapanthusBB

    Baas en Baas heeft ons, The Partner Sales, enorm geholpen tijdens het ontwikkelen van onze website. Dit hebben zij gedaan door met veel adviezen en mogelijkheden te komen. Daarnaast hebben zij ons met veel geduld getraind om de website zelf te onderhouden. Daarnaast hebben zij ons enorm bijgestaan bij het opzetten van onze social media met de benodigde adviezen. Dus voor het succesvol lanceren van de website en social media rade wij aan om te kiezen voor de transparantie, geduld en adviezen van Baas en Baas!

    ThepartnersaleslogoWouter van Kollum, The Partner Sales B.V.

    Baas & Baas hebben in korte tijd een uitstekende site voor onze start-up Recommendr gebouwd. De communicatie verliep zeer soepel en de heren konden onze bedrijfsvisie zeer concreet vertalen naar een strak online platform. Ik zou dan ook elke start-up een samenwerking met Baas & Baas van harte aanbevelen!

    Imme Bertens, Recommendr

    CONTACT

    Baas & Baas | Online Marketing

    020 – 2148939
    info@baasenbaas.nl

    Johan van Hasseltweg 14A
    Amsterdam 1022WV
    KVK: 70756635

    Wil je graag meer weten over onze diensten?
    Neem dan nu vrijblijvend contact op met onze eindbaas Sander.

      Ik ga akkoord met de privacyverklaring