Dit zijn de opkomende trends in web development

trends webdevelopment

De trends in web development komen en gaan. Zo maakten we afgelopen jaar steeds vaker gebruik van chatbots en kunnen we steeds beter het gedrag van de websitebezoeker volgen. De ontwikkelingen gaan snel en dat belooft veel voor het komende jaar! In deze blog vind je een overzicht van de opkomende trends in web development.

Eén-pagina-websites

Een trend die we aankomend jaar waarschijnlijk veel voorbij gaan zien komen is de één-pagina-website. Uit onderzoek blijkt dat websitebezoekers niet altijd zin hebben om een hele website door te zoeken naar informatie. De nieuwe websites in 2019 zullen daarom gericht zijn op eenvoud en snelheid. Dit resulteert in één-pagina-websites waar de belangrijkste informatie te vinden is door middel van infographics en video’s.

 Minder tekst, meer plaatjes

Daarop voortbordurend zal de eenvoud en snelheid ook terug te vinden zijn in de uitstraling van de website. Er zal minder gebruik gemaakt worden van veel tekst en meer focus liggen op illustraties. Dit kunnen zowel foto’s, animaties al tekeningen zijn. Dit krijgt de meeste aandacht van de gebruiker en is daarom erg belangrijk. Zorg dus voor een relevante eye catcher op jouw website.

Focus op mobiel

Deze trend nemen we mee uit het afgelopen jaar: de focus op mobiel gebruik. De websitebezoekers via desktop nemen steeds meer af en een mobile responsive website is belangrijker dan ooit. Doe je dit niet? Dan klikken bezoekers sneller weg. Zorg dus voor een website die op mobiel net zo goed werkt als op desktop.

Meer felle kleuren

Wanneer het niet bij je past of bij de uitstraling van je bedrijf, moet je vooral niet meegaan in deze trend. Maar in de toekomst zal je steeds vaker websites met felle kleuren zien. De jongere generatie spreek je aan met felle en strakke kleuren die de aandacht trekken. Door hier met een website op in te spelen, kun je eenvoudig klanten aan je binden.

 Meer video

Niet alleen op social media maar ook in de wereld van web development is video een trend. Video’s worden gebruikt als achtergrond op landingspagina of als uitleg of ondersteuning. Het is een van de meest effectieve vormen van content en wordt dan ook steeds meer gebruikt. Tip: gebruik video om bezoekers voor te stellen aan het team of voor een inkijkje op kantoor.

Nog snellere laadtijd

Tot slot komen we nog een keer terug op snelheid. De websitebezoeker anno 2019 heeft weinig geduld. Om een goede eerste indruk te maken, mag de laadtijd van een pagina niet langer dan drie seconden zijn. Zorg dus voor een design wat niet te zwaar is maar ook niet inlevert op kwaliteit. Een uitdaging!

Heb je vragen over de trends voor 2019? Stel ze dan gerust!

Online Baas worden? Meld je aan voor de nieuwsbrief!

2018-11-02T12:13:43+01:00

One Comment

  1. Natascha Bauwens november 7, 2018 at 9:57 pm - Reply

    Vergeet je de focus op Voice Search niet? Zeker nu Google Home beschikbaar is in het Nederlands en verschillende bedrijven zich aan hebben gepast aan het apparaat. Denk maar aan KLM of NOS.

Leave A Comment

shares