De Perfecte Website 10 – Duurzaamheid in webdesign

Door:

-

23/4/2021

Zou hij bestaan? De perfecte website? In deze blogserie zoeken wij het antwoord. In deze aflevering kijken we naar de beste manier om jouw duurzame doelstellingen in jouw webomgeving te krijgen. En aan de hand van deze duurzaamheid veel meer traffic mee te genereren.

Van duurzaam naar design

Ongetwijfeld heeft jouw organisatie in deze tijd duurzame doelstellingen, acties of producten in het aanbod verwerkt. Sommigen van jullie hebben misschien wel een bedrijf dat alles wat groen of sociaal is in de core van jouw merk heeft gestopt. Duurzaamheid is immers een conditio sine qua non geworden: je kunt niet meer zonder. Alleen… hoe communiceer je dit het beste in jouw internetmiddelen? Ons advies is hier: zet het centraal. Niet alleen maar voor de betere wereld, maar ook voor jouw traffic.Een prachtig voorbeeld van hoe dit werkt is het zeer succesvolle databedrijf sas.com. Jarenlang hebben zij op hun voorpagina hun programma neergezet waarin ze data inzetten om bedreigde diersoorten te volgen en daarmee hen van uitsterven te behoeden. Nu lijkt dat vreemd om te doen, gezien de services van sas.com vele malen breder zijn dan één project. Maar door het zo centraal te zetten, liet men meteen zien hoe data eigenlijk kan werken, en dat je zelfs extreem complexe vraagstukken als bedreigde dieren er mee zou kunnen oplossen.

Traffic en proof of concept

Kortom, het is proof of concept. Het vertelt aan de ene kant dat de software uitstekend werkt, zelfs bij de grootst mogelijke uitdagingen, en aan de andere kant dat het merk en de mensen bij de tijd zijn. En het voldoet ook aan de ijzeren wet van merken bouwen, namelijk dat je het beter om eerst te communiceren wat de uitdagingen en oplossingen zijn voor jouw productcategorie, voordat je jouw product laat zien. En in het geval van SAS, demonstreren ze beiden tegelijkertijd.Inmiddels staat het project nog steeds centraal op hun website, maar niet meer op de openingspagina. Maar het effect van het jarenlang highlighten van dit project heeft veel traffic gegenereerd. Denk bijvoorbeeld aan searches die te maken hebben met hoe software voor een betere wereld kan zorgen. Daarin sta je stijf bovenaan. Maar ook organische traffic groeit om de simpele reden dat mensen het aan elkaar doorsturen. Om nog maar niet te spreken over conversie: als een prospect op de wip zat om de services van SAS te gaan gebruiken, dan pusht zo’n project de beslissing de juiste kant op.Als je jouw website als visitekaartje beschouwd, dan kan het haast niet beter. Duurzaamheid is een breed begrip. Het omvat alles van milieuverbetering tot sociale initiatieven. Het verbetert de merkbeleving en de motivatie van jouw mensen. Maar ook jouw traffic. Dus als je het hebt, laat het zien.

Sander Baas is baas van Baas & Baas en webbouw en marketingdeskundige. Rogier van Kralingen is schrijver bij The Whole Story en co-auteur van Mediastorm. Een online baas worden? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Over de auteur:
LinkedIn icon
Wil jij een online baas worden? Wij maken van jouw website graag een baas op het internet.

Wij bieden alle websites een gratis quick scan aan.
Gratis quick scan!
Online Baas worden?

Laat je e-mail achter voor de maandelijkse baasbrief!

Bedankt voor je bericht!
Er is iets misgegaan met het versturen.
Categorieën
Recente berichten
Deel dit bericht

Wat onze klanten over ons zeggen

5.0 sterren op basis van 43 waarderingen.
Julien Dijkslag , Maart, 2023

Baas & Baas bedankt voor de goede service 🙌. Tot de volgende keer 💪🏼

Rogier van Kralingen , December, 2023

Geeft perspectief en uitstekende service, vooral in tijden waarin marketing overweldigend kan zijn.

Studio Noos , Mar 25, 2020

Wij zijn zeer tevreden met onze nieuwe webshop studionoos.com die is opgezet door Baas&Baas. De communicatie verloopt soepel en er wordt snel gehandeld als wij nog ergens hulp bij nodig hebben. Aanrader!

Heleen Spruijt , Februari, 2020

We zijn superblij met het eindresultaat van onze webshop neeve.com en vinden de samenwerking met Baas & Baas erg goed. De lijnen zijn kort waardoor er snel én efficient geschakeld kan worden.

Royal Moti Mahal
Kuin BV
Orange Capital Partners
Gouden Reael
Bar Italia
Henri Willig
't Klooster Interieurmakers
VondelGym
PANCAKES Amsterdam
DGTL Health
Sup Sup Club
IW-Net
Dappermaentje
Avalon Connect
Hedgehog Company
FunkyVinyl
Eventcare
Kroonluchter
The Sourcing Partners
StellaPower