FAQ

Wat kost adverteren op Facebook?

Het is aan de persoon zelf te bepalen wat voor een geldbedrag hij of zij wilt besteden aan advertenties op Facebook. In principe is het mogelijk om te adverteren met elk budget vanaf slechts € 0,83 per dag. Echter, de praktijk leert dat een groter budget een groter bereik genereert, hetgeen (vaak) profijtelijk is voor ook de hoogte van het aantal conversies dat je met een advertentie behaalt.

Facebook marketing

Wat zijn de kosten van een Facebook advertentie?

Er is niet maar één antwoord op deze vraag. In principe is het mogelijk om een advertentie op Facebook voor slechts € 0,83 per dag online te zetten. Dit is echter geheel afhankelijk van de ingestelde advertentie zelf. Des te geavanceerder de advertentie is, des te hoger het minimum bedrag dat voor de advertentie vanuit Facebook wordt gevraagd. Ook de omvang van de doelgroep, die bereikt moet worden met de specifieke advertentie, heeft invloed op de kosten van Facebook advertenties. Zo vraagt het bereiken van een groter publiek meestal ook om meer budget en dus hogere kosten per advertentie.

Facebook marketing

Waar kan ik benchmark voor Facebookadvertenties vinden?

Over het algemeen zijn er geen standaard, openbaar beschikbare benchmarks beschikbaar voor Facebook-advertenties. In sommige publicaties worden echter benchmarks bijgehouden voor accounts waartoe ze toegang hebben.Zelfs met benchmarks zoals deze beschikbaar, is het belangrijk om rekening te houden met de onderliggende context van een specifieke statistiek die u mogelijk evalueert. Gezien deze uitdagingen is het normaal gesproken het beste om te werken aan het zo veel mogelijk verbeteren van uw eigen statistieken en u te concentreren op de statistieken die het beste uw eigen succes weerspiegelen.

Facebook marketing

De conversies die in Advertentiebeheer worden gerapporteerd, komen niet overeen met mijn werkelijk verkopen. Waarom?

Advertentiebeheer rapporteert alleen conversies die aan advertenties worden toegeschreven. Als je alle conversies wilt zien, dan bevat Facebook Analytics de Facebook Attributie tool of de pixel-sectie van Business Manager deze informatie.

Facebook marketing

Hoe werkt attributie op Facebook?

Wanneer iemand je advertentie op Facebook, Instagram of het Audience Network ziet, kan diegene verschillende acties ondernemen, zoals een video in de advertentie bekijken of je website bezoeken en een product kopen.Als je de acties wilt bekijken die rechtstreeks in je advertentie zijn uitgevoerd, zoals een videoweergave of een klik op een link, navigeer je naar Advertentiebeheer en bekijk je de desbetreffende metrische kolommen. Facebook schrijft acties die via je advertentie zijn uitgevoerd, zoals een aankoop op je website, toe aan je advertentie als deze binnen een bepaald aantal dagen zijn verricht.

Facebook marketing

Hoe werkt de Facebook-veiling?

Bij de prestaties van de advertentieveiling op eigendommen van Facebook wordt rekening gehouden met een verscheidenheid aan factoren, waaronder het bod, geschatte actieratio en relevantie van de avertentie (het bouwen van een acroniem dat gewoonlijk BEAR wordt genoegd).

Facebook marketing

Hoe kan ik mijn advertentieprestaties in verschillende demografische segmenten begrijpen?

Je kunt hiervoor Breakdowns toepassen in Advertentiebeheer.

Facebook marketing

Er zijn zoveel termen gerelateerd aan adverteren op Facebook. Wat beteken ze allemaal?

Hoe maak ik een niet-gepubliceerd/ donker bericht op Facebook? Hoe publiceer ik een niet-gepubliceerd bericht?

Ongepubliceerde/donkere berichten worden gemaakt wanneer je een advertentie maakt in advertentiebeheer zonder een bestaand bericht van uw pagina te gebruiken.

Facebook marketing

Wat zijn de aanbevolen afmetingen voor Facebook/Instagram advertenties?

Via deze link kun je alle aanbevelingen vinden voor de advertenties.https://www.facebook.com/business/ads-guide

Facebook marketing

Hoe kan ik mijn advertenties op bepaalde tijden van de dag weergeven?

Een advertentieset plannen kan gemakkelijk in Advertentiebeheer van Facebook.

  1. Maak een nieuwe advertentieset
  2. Op het advertentieniveau scrol je naar het gedeelte budget en planning.
  3. Kies je looptijdbudget in het vervolgkeuzemenu budget en planning
  4. Selecteer meer opties weergeven, beweeg de muisaanwijzer over advertentieplanning en selecteer bewerken
  5. Selecteer advertenties volgens planning weergeven.
  6. Klik om de tijden te kiezen waar je wilt dat je advertentieset wordt weergegeven.
  7. Als je je in stapsgewijs proces bevindt, klik je op doorgaan. Je advertentieset is gepland.
  8. Als je je in snel maken bevindt, klik je op sluiten als je een concept van de advertentieset wilt opslaan of op publiceren als je je advertentie wilt publiceren. Je advertentieset is gepland.
Facebook marketing

Mijn advertentie wordt al een hele tijd beoordeeld, wat kan ik doen?

De standaard beoordelingstijd voor advertenties kan tot 24 uren.

Facebook marketing

Wat is het advertentiebeleid van Facebook?

Via de volgende link je het advertentiebeleid van Facebook lezen.https://www.facebook.com/policies/ads/#

Facebook marketing

Hoe kan ik de frequentie van de advertenties op Facebook / Instagram beperken?

Er zijn verschillende opties om de frequentie te beheren.

  1. Gebruikte advertenties opnieuw gebruiken. Als je alleen advertenties weergeeft in de nieuwsfeed, kun je een negatief effect gaan zien wanneer je regelmatig dezelfde mensen bereikt. Dit zijn advertenties die de routine van een gebruiker verstoren. Maar andere plaatsingen zijn niet zo opdringerig.
  2. Duur van de campagne.
  3. Kwaliteit van de doelgroep. Als je je richt op mensen die je kunnen en vertrouwen, zullen ze je eerder een touwtje geven over hoe vaak je ze bereikt.
  4. Werkt het nog steeds? Uiteindelijk is dit het enige wat belangrijk is om te bepalen of de frequentie te hoog is. Is de campagne winstgevend? Werkt het nog steeds?
Facebook marketing

Is het waar dat advertenties niet meer dan 20% van de afbeelding als tekst mogen bevatten?

Facebook had eerder een officieel beleid dat advertenties met meer dan 20% tekst in de afbeelding niet op het platform konden worden weergegeven.Maar sinds kort is deze regel opgeheven.

Facebook marketing

Mijn advertentieaccount is afgewezen, wat kan ik doen?

Facebook beoordeelt advertenties om te kijken of er wel aan de het advertentiebeleid wordt voldoen. Om te zorgen voor positieve ervaringen tussen mensen en bedrijven. Voor meer informatie: https://www.facebook.com/business/help/968402779873601

Facebook marketing

Hoe kan ik mijn paginabereik of advertentiebereik berekenen?

Facebook Reach is een van de statistieken die je vaak hoort als het gaat om Facebook-rapportage. Wanneer we rapporteren op Facebook Reach, zijn er twee: Facebook Page Reach en Facebook Post Reach.

Facebook marketing

Wat is split-testen?

Dit wordt ook wel A/B-testen genoemd, omvat het maken twee afzonderlijke advertentiescenario’s waarbij een variabele tussen de twee scenario’s wordt gewijzigd, zodat een adverteerder kan bepalen hoe de variabele d advertentie-uitkomsten beïnvloedt.

Facebook marketing

Wat zijn dynamische Ads?

Dynamische advertenties bevatten productaanbevelingen uit de productcatalogus van een adverteerder. Producten worden weergegeven op basis van signalen van gebruikersinteresse, intentie en actie. Dynamische advertenties worden ook vaak dynamische productadvertenties genoemd.

Facebook marketing

Wat is dynamisch creatief?

Met dynamisch advertentiemateriaal kan een adverteerder meerdere componenten van advertenties uploaden en kunnen de systemen van Facebook verschillende combinaties maken en deze afwisselen.

Facebook marketing

Hoe kan ik een evergreen-campagne op Facebook maken die continu loopt?

Een groenblijvende Facebook-campagne kan één advertentie of tientallen advertenties gebruiken. Het kan een aantal of weken aan elke gebruiker worden getoond.Creëer een triggeractie. Meestal kan dit een registratie zijn of zelfs een aankoop op laag niveau. Een actie die wat volume heeft en is het doel om later wat grotere actie te ondernemen. Belangrijk is dat een gebruiker deze actie slecht één keer uitvoert en niet meer kan doen. Dit is belangrijk om elke keer dat een bezoeker die actie uitvoert, doorlopen ze de altijdgroene Facebook-campagne opnieuw. Dat maakt registraties en kleine eenmalige aankopen ideaal.

Facebook marketing

Hoeveel moet ik budgetteren voor Facebookadvertenties?

Het bepalen van het juiste budget is zeer subjectief, aangezien het afhangt van uw advertentiedoelstellingen en de realiteit van uw organisatie.

Facebook marketing

Wat is een ideale advertentiefrequentie op Facebook en Instagram?

Er is geen enkele frequentie die geschikt is voor alle situaties, aangezien deze van verschillende factoren afhangen.

Facebook marketing

Heb een Facebook-pagina nodig om op Facebook te adverteren?

Ja. Facebook vereist dat gebruikers een persoonlijke Facebook-pagina hebben om toegang te krijgen tot Ads Manager om advertenties te maken.

Facebook marketing

Wat zijn enkele algemene praktische tips voor Facebook advertentiemateriaal?

Er zijn 6 belangrijke tips om aansprekende en creatieve advertenties te maken:

  1. Gebruik verticale video’s
  2. Vermijd tekst op afbeeldingen
  3. Maak de tekst korter
  4. Voeg meerdere afbeeldingen toe met carrouselindeling
  5. Voeg beweging toe
  6. Gebruik actieknoppen

Er zijn voor Stories ook een aantal tips:Benadering

  1. Houd de aandacht vast met snelheid: mensen nemen stories sneller op dan andere media. Daarom is het handig om advertenties voor stories te maken die gelijk de aandacht trekken.
  2. Inhoud speciaal voor stories
  3. Gebruik meerder scenes
  4. Versterk je materiaal met beweging
  5. Test mobiele opnamen afhankelijk van je doelstelling.
  6. Combineer video-indelingen en stilstaande indelingen

Merkvoeringsmiddelen

  1. Begin met je merk: plaats logo’s.
  2. Ontwerp met je doelstellingen in gedachten
  3. Beperk het toevoegen van prijzen

Indeling en uitvoering

  1. Plaats tekst op een focuspunt
  2. Versterk je boodschap met geluid
  3. Vermijd overbodig stickergebruik
Facebook marketing

Wat onze klanten over ons zeggen

5.0 sterren op basis van 43 waarderingen.
Julien Dijkslag , Maart, 2023

Baas & Baas bedankt voor de goede service 🙌. Tot de volgende keer 💪🏼

Rogier van Kralingen , December, 2023

Geeft perspectief en uitstekende service, vooral in tijden waarin marketing overweldigend kan zijn.

Studio Noos , Mar 25, 2020

Wij zijn zeer tevreden met onze nieuwe webshop studionoos.com die is opgezet door Baas&Baas. De communicatie verloopt soepel en er wordt snel gehandeld als wij nog ergens hulp bij nodig hebben. Aanrader!

Heleen Spruijt , Februari, 2020

We zijn superblij met het eindresultaat van onze webshop neeve.com en vinden de samenwerking met Baas & Baas erg goed. De lijnen zijn kort waardoor er snel én efficient geschakeld kan worden.

Royal Moti Mahal
Kuin BV
Orange Capital Partners
Gouden Reael
Bar Italia
Henri Willig
't Klooster Interieurmakers
VondelGym
PANCAKES Amsterdam
DGTL Health
Sup Sup Club
IW-Net
Dappermaentje
Avalon Connect
Hedgehog Company
FunkyVinyl
Eventcare
Kroonluchter
The Sourcing Partners
StellaPower