FAQ
Wat is de beste manier om een e-mail strategie te maken?
Er is geen beste manier, het hangt af van het doel van je e-mail marketing campagne. Meestal probeer je 'meer business' uit je e-maillijst te halen. Er zijn wel een aantal veelgebruikte methodes die goed werken:1. Probeer te segmenteren2. Personalisatie, aanhef en afzender met naam.3. Pakkend onderwerp/titel4. Juiste frequentie, software, e-maillijstenHet belangrijke is eigenlijk om je e-mail formaat en je content vaak te A/B testen.
Hoe zorg ik dat mijn e-mail niet in de spambox terecht komt?
Het belangrijkste is om de e-mails te sturen naar een e-mail lijst die je zelf hebt opgebouwd. Het is dus niet aan te raden om e-mails te kopen. Daarnaast moet je formaat er goed uitzien, gebruik een goede afzendernaam, segmenteer je lijst op behoeftes. Daarnaast is het verplicht om een 'unsubscribe' functie in je e-mail te hebben. Natuurlijk is het ook zaak om niet te vaak te mailen (spammen) naar je e-mail lijst. Zorg er ook voor dat het platform waar je e-mails uit stuurt is geverifieerd op je domeinnaam.
Hoe vaak kan ik het beste e-mailen?
Dit hangt van een aantal factoren af. Het belangrijkste is dat je interessante content kan bieden waar je doelgroep op zit te wachten. Dus wanneer jij iedere dag een interessante mail kan sturen die je doelgroep opent en leest dan is een dagelijkse frequentie prima! In de praktijk komt het vaak neer op een maandelijkse e-mailreeks. Je komt er achter wanneer je test met het versturen van goede e-mails! Kijk naar de open rate, click rate en eventuele unsubscribers.