FAQ
Is het wel rendabel om online marketing in te zetten voor duurzame producten?
Ja, online marketing inzetten kost uiteraard geld, maar dat verdien je terug. Je bereikt namelijk je juiste doelgroep door gerichte marketing. Hoe dit dan precies werkt? Lees hier de case van Curaloe.
Waarom is online marketing geschikt om duurzame producen te verkopen?
Met online marketing kun je je heel specifiek richten op een bepaalde doelgroep. Hierdoor bereik je de juiste mensen, in jouw geval: de mensen die duurzaamheid hoog in het vaandel hebben staan. Ook heeft online marketing een hogere ROI dan traditionele marketing. Je krijgt dus meer terug voor je investering, waardoor je meer omzet behaalt en kunt groeien.
Wat is er specifiek aan duurzame merken marketing?
Als duurzaam merk focus je je echt op een specifieke doelgroep. Jouw doelgroep heeft bepaalde kenmerken, zij geven namelijk echt om de wereld en willen graag meer uitgeven als dit de duurzaamheid van de planeet ten goede komt. Maar… de meerwaarde moet dan wel duidelijk zijn. En dat is waar wij voor zijn: door middel van duurzame merken marketing de unieke kenmerken van jouw duurzame merk communiceren, zodat de juiste doelgroep getriggerd wordt.