Deze 5 principes voor Instagram adverteren worden het vaakst vergeten

Door:

-

29/7/2019

Smartphone met Instagram geopend

Met alle trends op Instagram zouden we bijna de kern vergeten: advertenties maken die passen bij jou als merk en je doelgroep, en die een bepaald doel behalen. Klinkt simpel, maar dat wordt vaak over het hoofd gezien. Daarom is het tijd om even terug naar de basis te gaan en vijf logische tips te geven voor Instagram adverteren.

Maak het niet té sales-achtig

Je wilt eigenlijk dat het niet eens opvalt dat het een advertentie is. Natuurlijk moet je advertentie opvallen, maar als het té duidelijk is dat het een ad is, scrollen mensen erlangs. Dan kan je wel fluiten naar je conversie. Laat het design daarom overvloeien in je organische berichten. Laat het design dan ook spreken en gebruik niet te veel tekst. Inspirerende en professionele fotografie of vormgeving werkt het beste. Gaat het om een product? Plaats dit dan subtiel en niet te veel “in your face”. Uiteraard wil je een product of dienst verkopen of heb je een ander doel (bijvoorbeeld dat mensen een pagina bezoeken of iets downloaden), máár zorg ervoor dat je advertenties echt inspelen op een bepaalde behoefte. Kortom: vertel een verhaal, doe dit professioneel en vooral visueel.

"Believe in stories" Neon roze

Hou de doelgroep continu in gedachten

Het boeit niemand wat jij doet of verkoopt. Klinkt heel bot, maar het is echt zo. Het maakt mensen niet uit dat jij al tien jaar handgemaakte kleding verkoopt of een online dienst levert, het gaat ze erom wat zij eraan hebben. Bijvoorbeeld: door de hoge kwaliteit van de kleding hoeven ze jarenlang geen nieuwe kleren aan te schaffen en genieten ze van ultiem draagcomfort. Of: na de afname van de online dienst bespaar je veel tijd en geld en is jouw personeel meer tevreden. Om maar iets te noemen. Dit basisprincipe van marketing wordt vaak vergeten, omdat mensen nu eenmaal graag over zichzelf praten. Vraag je niet af wat jij wilt bereiken, maar wat jouw doelgroep wil hebben/ bereiken/ zien.

Wees duidelijk & maak het de ontvanger gemakkelijk

Mensen zijn tegenwoordig druk, druk, druk en checken hun social media eventjes tussendoor. Je moet hun aandacht snel vangen – zie hiervoor de voorgaande tips. En als dat eenmaal is gelukt, wil je dat degene die je advertentie ziet zo snel mogelijk overgaat tot een conversie. bijvoorbeeld: diegene downloadt jouw document of koopt een bepaald product. Maak meteen duidelijk wat jij van de ontvanger verwacht. Hou de caption kort en krachtig en de button duidelijk en omschrijvend. Denk aan “Wil jij je sales verdubbelen door middel van Instagram advertenties? Download dan gratis ons e-book!” [Download e-book . Kort, krachtig, duidelijk – precies wat je wilt.

Gebruik video-advertenties

Video’s zijn een fijne uitvinding en dit instellen als advertentie is tegenwoordig hartstikke simpel. Het maken van de video vereist echter wat meer tijd en aandacht. Wederom raden we aan om hier professionals voor in te huren. Een high quality video zorgt ervoor dat jij echt relaties opbouwt met je doelgroep en draagt bij aan een positief imago. Hou hier wel alle voorgaande tips in gedachten. Bovendien is het belangrijk om het juiste formaat aan te houden. De meeste mensen gebruiken hun telefoon verticaal, dus een horizontale video gaat ‘m niet worden.

Man met camera filmt

Test, test, test

Je hebt alles gedaan: je hebt je doelgroep aandachtig geanalyseerd, jouw advertenties passen goed bij hun wensen en behoeften, je hebt je stinkende best gedaan op het design, eventueel zit er een video-advertentie tussen. Nu ben je bijna klaar, maar er is nog één belangrijk iets om in het achterhoofd te houden: testen is essentieel. Behaalt de advertentie het doel van je campagne? Bereik je de juiste doelgroep? Het testen van je advertenties is iets wat nooit ophoudt en wat je scherp houdt. Dat maakt Instagram adverteren juist zo dynamisch.

Meer weten over Instagram adverteren?

Maar hoe moet je advertenties eigenlijk opzetten? Wat voor soort doelen heb je bij Instagram advertenties? Wat is het nut van adverteren op Instagram? In ons Instagram advertising e-book behandelen we al die vragen. We nemen je stap voor stap mee in het proces en geven je een aantal tips. Download het Instagram advertising e-book hier gratis.

Ook een online Baas worden? Meld je aan voor de nieuwsbrief!

Over de auteur:
LinkedIn icon
Wil jij een online baas worden? Wij maken van jouw website graag een baas op het internet.

Wij bieden alle websites een gratis quick scan aan.
Gratis quick scan!
Online Baas worden?

Laat je e-mail achter voor de maandelijkse baasbrief!

Bedankt voor je bericht!
Er is iets misgegaan met het versturen.
Categorieën
Recente berichten
Deel dit bericht

Wat onze klanten over ons zeggen

5.0 sterren op basis van 43 waarderingen.
Julien Dijkslag , Maart, 2023

Baas & Baas bedankt voor de goede service 🙌. Tot de volgende keer 💪🏼

Rogier van Kralingen , December, 2023

Geeft perspectief en uitstekende service, vooral in tijden waarin marketing overweldigend kan zijn.

Studio Noos , Mar 25, 2020

Wij zijn zeer tevreden met onze nieuwe webshop studionoos.com die is opgezet door Baas&Baas. De communicatie verloopt soepel en er wordt snel gehandeld als wij nog ergens hulp bij nodig hebben. Aanrader!

Heleen Spruijt , Februari, 2020

We zijn superblij met het eindresultaat van onze webshop neeve.com en vinden de samenwerking met Baas & Baas erg goed. De lijnen zijn kort waardoor er snel én efficient geschakeld kan worden.

Royal Moti Mahal
Kuin BV
Orange Capital Partners
Gouden Reael
Bar Italia
Henri Willig
't Klooster Interieurmakers
VondelGym
PANCAKES Amsterdam
DGTL Health
Sup Sup Club
IW-Net
Dappermaentje
Avalon Connect
Hedgehog Company
FunkyVinyl
Eventcare
Kroonluchter
The Sourcing Partners
StellaPower