Wat is on-page SEO?
On-page SEO is de code en de inhoud die je op je website publiceert. Het gaat om het gebruik van technische en inhoudelijke middelen om de webpagina's zo goed mogelijk te optimaliseren voor zoekmachines. Door het inzetten van verschillende technieken,kun je er zeker van zijn dat de (specifieke) content van je bedrijf gemakkelijker kan worden weergegeven in resultaten van zoekmachines in de vorm van SERPs - Search Engine Results Page(s)
De vijf pijlers van on-page SEO
SEO-Architectuur
Het spinnenweb van pagina's
De SEO-architectuur staat grotendeels gelijk aan de navigatiestructuur van je website. Voor makkelijke navigatie is deze opgedeeld in categorieën, zoals Diensten, Cases en Blogs. Zoekmachines hebben net zo goed een duidelijk overzicht nodig van alle pagina's op jouw website om de inhoud correct te indexeren. De SEO-architectuur kun je optimaliseren door korte, logische URLs te gebruiken en de content correct te categoriseren, zodat het navigeren voor zoekmachines net zo makkelijk is als de gebruikers.
SEO-Kopteksten
Wat kun je op de pagina vinden?
SEO-kopteksten helpen zoekmachines te begrijpen waar de pagina over gaat. Hierbij is het van belang de kopteksten niet alleen informatief te houden, maar ook op te vullen met doeltreffende keywords. Deze pagina gaat over on-page SEO, Zoekmachine optimalisatie, en verbeteren van online-vindbaarheid. Toch zijn het alle drie, hetzelfde onderwerp. Op die manier kunnen de kopteksten een hoop persoonlijke inhoud toevoegen die je bedrijf ten goede komt bij het rangschikken op zoekmachines.
SEO-Inhoud
Is het wat de bezoeker zoekt?
SEO-inhoud is van belang om bezoekers te overtuigen. Het is hierbij belangrijk om je als bedrijf qua inhoud te onderscheiden van je concurrenten en te focussen op het bieden van waarde aan de lezer, waardoor je blog artikelen, video's en andere inhoud waarderen en delen. Een tekst met veel keywords maar weinig inhoud treft geen doel; de zoekmachines prikken daar doorheen. Door je web-content regelmatig aan te scherpen en te verbeteren, zorg je er voor dat het relevant en waardevol blijft.
SEO-Filtering
Wie is je doelgroep?
SEO-filtering omvat het gebruik van zoekfilters, zoals locatie, leeftijd, taal en andere gerelateerde factoren, om de inhoud te weergeven aan een doelgericht publiek. Zoekmachines gebruiken deze informatie om de relevantie van de inhoud te bepalen. Door dit aspect te verbeteren, kun je ervoor zorgen dat je de juiste groepen aanspreekt.
Tot slot: Rich Snippets
De technische indeling van de content
Rich Snippets zijn een interessante manier om terecht te komen op de SERPs. Heb je in Google wel eens Veelgestelde Vragen gezien, productafbeeldingen onder een link, productprijzen, klantreviews of aankomende evenementen? Dat is afkomstig van Rich Snippets op de website!
Samen een online impact maken!
Klaar om te investeren in een traject van optimalisaties? Dan vraag je je misschien af waarom je voor Baas & Baas zou moeten kiezen. Het antwoord is simpel: Wij hebben een team van ervaren online specialisten die hun hart hebben verloren aan de online wereld.
Benieuwd hoe wij te werk gaan? Dit is hoe ons web proces er vaak uit ziet:
Aan de slag?
Samen bouwen wij aan jouw converterende en winstgevende website die zich kenmerkt door een responsief design, SEO-vriendelijkheid, snelheid en veiligheid.
ContactTot slot
Bij Baas & Baas zijn eerlijkheid en transparantie onze sleutelwoorden. Met meer dan 150 klanten in ons portfolio hebben we bewezen dat we de juiste expertise hebben om onze diensten voor verschillende klanten in te zetten.
Heb je vragen of problemen? Dan zijn we altijd goed bereikbaar en staan we klaar om het vraagstuk snel en efficiënt op te lossen!