FAQ

Hoe kan ik de frequentie van de advertenties op Facebook / Instagram beperken?

Er zijn verschillende opties om de frequentie te beheren.

  1. Gebruikte advertenties opnieuw gebruiken. Als je alleen advertenties weergeeft in de nieuwsfeed, kun je een negatief effect gaan zien wanneer je regelmatig dezelfde mensen bereikt. Dit zijn advertenties die de routine van een gebruiker verstoren. Maar andere plaatsingen zijn niet zo opdringerig.
  2. Duur van de campagne.
  3. Kwaliteit van de doelgroep. Als je je richt op mensen die je kunnen en vertrouwen, zullen ze je eerder een touwtje geven over hoe vaak je ze bereikt.
  4. Werkt het nog steeds? Uiteindelijk is dit het enige wat belangrijk is om te bepalen of de frequentie te hoog is. Is de campagne winstgevend? Werkt het nog steeds?
Facebook marketing

Is het waar dat advertenties niet meer dan 20% van de afbeelding als tekst mogen bevatten?

Facebook had eerder een officieel beleid dat advertenties met meer dan 20% tekst in de afbeelding niet op het platform konden worden weergegeven.Maar sinds kort is deze regel opgeheven.

Facebook marketing

Welke invloed heeft de AVG op de Facebook-advertenties?

AVG heeft verschillende potentiele implicaties voor verschillende organisaties, afhankelijk van de manier waarop de organisatie gegevens gebruikt voor het meten en optimaliseren van advertenties.

Facebook privacy

Mijn advertentieaccount is afgewezen, wat kan ik doen?

Facebook beoordeelt advertenties om te kijken of er wel aan de het advertentiebeleid wordt voldoen. Om te zorgen voor positieve ervaringen tussen mensen en bedrijven. Voor meer informatie: https://www.facebook.com/business/help/968402779873601

Facebook marketing

Hoe kan ik mijn Facebook-pixel delen?

Beide partijen hebben een Facebook Business Manager-account nodig. U kunt een pixel delen met een partner. U kunt een pixel delen met een advertentieaccount.

Algemeen

Hoe kan ik mijn paginabereik of advertentiebereik berekenen?

Facebook Reach is een van de statistieken die je vaak hoort als het gaat om Facebook-rapportage. Wanneer we rapporteren op Facebook Reach, zijn er twee: Facebook Page Reach en Facebook Post Reach.

Facebook marketing

Wat is split-testen?

Dit wordt ook wel A/B-testen genoemd, omvat het maken twee afzonderlijke advertentiescenario’s waarbij een variabele tussen de twee scenario’s wordt gewijzigd, zodat een adverteerder kan bepalen hoe de variabele d advertentie-uitkomsten beïnvloedt.

Facebook marketing

Wat zijn dynamische Ads?

Dynamische advertenties bevatten productaanbevelingen uit de productcatalogus van een adverteerder. Producten worden weergegeven op basis van signalen van gebruikersinteresse, intentie en actie. Dynamische advertenties worden ook vaak dynamische productadvertenties genoemd.

Facebook marketing

Wat is dynamisch creatief?

Met dynamisch advertentiemateriaal kan een adverteerder meerdere componenten van advertenties uploaden en kunnen de systemen van Facebook verschillende combinaties maken en deze afwisselen.

Facebook marketing

Hoe kan ik een evergreen-campagne op Facebook maken die continu loopt?

Een groenblijvende Facebook-campagne kan één advertentie of tientallen advertenties gebruiken. Het kan een aantal of weken aan elke gebruiker worden getoond.Creëer een triggeractie. Meestal kan dit een registratie zijn of zelfs een aankoop op laag niveau. Een actie die wat volume heeft en is het doel om later wat grotere actie te ondernemen. Belangrijk is dat een gebruiker deze actie slecht één keer uitvoert en niet meer kan doen. Dit is belangrijk om elke keer dat een bezoeker die actie uitvoert, doorlopen ze de altijdgroene Facebook-campagne opnieuw. Dat maakt registraties en kleine eenmalige aankopen ideaal.

Facebook marketing

Ik werk in een specifieke branche. Waar kan ik relevante informatie vinden voor mijn branche?

Hoeveel moet ik budgetteren voor Facebookadvertenties?

Het bepalen van het juiste budget is zeer subjectief, aangezien het afhangt van uw advertentiedoelstellingen en de realiteit van uw organisatie.

Facebook marketing

Wat is een ideale advertentiefrequentie op Facebook en Instagram?

Er is geen enkele frequentie die geschikt is voor alle situaties, aangezien deze van verschillende factoren afhangen.

Facebook marketing

Heb een Facebook-pagina nodig om op Facebook te adverteren?

Ja. Facebook vereist dat gebruikers een persoonlijke Facebook-pagina hebben om toegang te krijgen tot Ads Manager om advertenties te maken.

Facebook marketing

Hoe kan ik mijn budgetten effectiever schalen?

Om succes op te schalen, kun je niet alleen je budget verhogen. Deze kun je besteden aan je Facebookcampagnes of advertentiesets. Laat deze staan en je ziet goede resultaten. Dit wordt ook wel verticaal opschalen genoemd.Er is ook nog horizontale schaalvergroting: hierbij spreidt een adverteerder meerdere tests uit over meerdere advertentiesets. Een advertentieset is een Facebookadvertentiegroep waarin instellingen zoals targeting, planning, optimalisatie en plaatsing worden bepaald.

Algemeen

Wat zijn enkele algemene praktische tips voor Facebook advertentiemateriaal?

Er zijn 6 belangrijke tips om aansprekende en creatieve advertenties te maken:

  1. Gebruik verticale video’s
  2. Vermijd tekst op afbeeldingen
  3. Maak de tekst korter
  4. Voeg meerdere afbeeldingen toe met carrouselindeling
  5. Voeg beweging toe
  6. Gebruik actieknoppen

Er zijn voor Stories ook een aantal tips:Benadering

  1. Houd de aandacht vast met snelheid: mensen nemen stories sneller op dan andere media. Daarom is het handig om advertenties voor stories te maken die gelijk de aandacht trekken.
  2. Inhoud speciaal voor stories
  3. Gebruik meerder scenes
  4. Versterk je materiaal met beweging
  5. Test mobiele opnamen afhankelijk van je doelstelling.
  6. Combineer video-indelingen en stilstaande indelingen

Merkvoeringsmiddelen

  1. Begin met je merk: plaats logo’s.
  2. Ontwerp met je doelstellingen in gedachten
  3. Beperk het toevoegen van prijzen

Indeling en uitvoering

  1. Plaats tekst op een focuspunt
  2. Versterk je boodschap met geluid
  3. Vermijd overbodig stickergebruik
Facebook marketing

Hoe kan ik toegang geven tot de productcatalogus?

Om toegang te verlenen tot de productcatalogus aan een partner, dien je enkele handelingen in de Bedrijfsmanager van je bedrijf te verrichten. Hierbij vertellen wij jou hoe je deze toegang kan geven. De catalogus blijft bij het verlenen van toegang in het eigendom van de huidige eigenaar.

  1. Log in je Bedrijfsmanager.
  2. Selecteer ''Gegevensbronnen''.
  3. Ga naar het tabblad ''Catalogi'' en selecteer de naam van de catalogus waaraan je een partner wilt toewijzen.
  4. Klik op ''Partner toewijzen''.
  5. Voer vervolgens het volgende bedrijfs-ID nummer van Baas & Baas in bij ''Bedrijfs-ID'': 1515953885365021.
  6. Klik op ''Catalogus beheren''.

Wat is Facebook Business Manager?

Business Manager is een groep tools waarmee adverteerder toegang hebben tot een grote verscheidenheid aan advertentie-opties/mogelijkheden.

Facebook marketing

Wat is Facebook Ads Manager?

Ads Manager is een Facebook-tool waarmee adverteerder advertenties kunnen maken, advertentieprestaties kunne analyseren en advertentierapporten kunnen maken. Ads Manager kan onafhankelijk van Business Manager worden gebruikt, maar adverteerders die Business Manager hebben ingesteld, hebben toegang tot Ads Manager via hun Business Manager Interface.

Facebook marketing

Wat is de leerfase op Facebook?

De leerfase beschrijft een periode waarin de systemen van Facebook voldoende gegevens verzamelen voor effectieve advertentie-optimalisatie op het gebied van targeting, timing, creatieve en plaatsingsopties. Een van de meest voorkomende onderwerpen met betrekking tot de leerfase heeft betrekking op het maken van bewerkingen die het leren resetten.

Facebook marketing

BladeWP account aanmaken

Maak gebruik van de B&B Referral link om een Bladewp account aan te maken https://bladewp.com/?ref=gftutgxekighudgBladewp is een WordPress geoptimaliseerde hosting, met dagelijkse backups en development omgeving.Om de betaalgegevens in orde te maken is het nodig om direct 1 cent te betalen via deze link (nadat ingelogd): https://incontrol.bladewp.com/environment/payNadat je een account hebt aangemaakt, kun je ons toegang geven via environment > users > voeg e-mail info@baasenbaas.nl toe als eigenaar.

Hosting

Is Facebook Marketing ook interessant voor B2B?

Facebook Marketing wordt vaak gebruikt voor B2C, maar wist je dat het ook heel geschikt is voor B2B? Er zijn ontzettend veel bedrijven met een Facebook pagina. Facebook Marketing is dan ook een goede manier om nieuwe leads binnen te halen. Zo kon je bijvoorbeeld targeten op ondernemers of retargeten op B2B landingspagina's. De mogelijkheden zijn eindeloos!

Facebook marketing

Waar kun je beter op adverteren? Facebook of Instagram.

Zoals je misschien wel weet, wordt Facebook met name door de jongere doelgroep steeds minder gebruikt. Instagram is daarentegen wel heel populair. Daarbij komt dat er op Instagram meer betrokkenheid is van de gebruiker dan op Facebook. Dit betekent echter niet meteen dat je Facebook uit je advertentieplan moet gooien. Op Facebook wordt nog altijd sneller geklikt op een advertentie en ligt de cost per click zo'n 50 procent lager.

Facebook marketing

Is het wel rendabel om online marketing in te zetten voor duurzame producten?

Ja, online marketing inzetten kost uiteraard geld, maar dat verdien je terug. Je bereikt namelijk je juiste doelgroep door gerichte marketing. Hoe dit dan precies werkt? Lees hier de case van Curaloe.

Duurzaamheid

Wat zijn de kosten van Facebook Advertising?

De kosten van Facebook Advertising bestaan uit 3 elementen. 1. eenmalige opstartkosten B&B, 2. maandelijkse management fee B&B en 3. Facebook Mediabudget.

  1. Eenmalige opstartkosten voor het bedenken van de strategie, inrichten campagnes en ontwikkelen content. Banners voor campagnes gaan in overleg met klant. Er wordt verwacht dat de klant input aanlevert in de vorm van afbeeldingen.
  2. Maandelijkse management kosten voor Baas & Baas zijn gebaseerd op het advertentiebudget. Wij beheren de campagnes en rapporteren maandelijkse de resultaten. Wij zorgen dat goede campagnes beter gaan draaien en dat minder goede campagnes worden gepauzeerd. Daarnaast voeren we wijzigingen door ten behoeve van de campagnes.
  3. Facebook mediabudget. Je betaalt Facebook per CPC (cost per click / kosten per klik). De kosten per klik proberen wij tijdens het management zo laag mogelijk te houden.
Facebook marketing

Wat onze klanten over ons zeggen

5.0 sterren op basis van 43 waarderingen.
Julien Dijkslag , Maart, 2023

Baas & Baas bedankt voor de goede service 🙌. Tot de volgende keer 💪🏼

Rogier van Kralingen , December, 2023

Geeft perspectief en uitstekende service, vooral in tijden waarin marketing overweldigend kan zijn.

Studio Noos , Mar 25, 2020

Wij zijn zeer tevreden met onze nieuwe webshop studionoos.com die is opgezet door Baas&Baas. De communicatie verloopt soepel en er wordt snel gehandeld als wij nog ergens hulp bij nodig hebben. Aanrader!

Heleen Spruijt , Februari, 2020

We zijn superblij met het eindresultaat van onze webshop neeve.com en vinden de samenwerking met Baas & Baas erg goed. De lijnen zijn kort waardoor er snel én efficient geschakeld kan worden.

Royal Moti Mahal
Kuin BV
Orange Capital Partners
Gouden Reael
Bar Italia
Henri Willig
't Klooster Interieurmakers
VondelGym
PANCAKES Amsterdam
DGTL Health
Sup Sup Club
IW-Net
Dappermaentje
Avalon Connect
Hedgehog Company
FunkyVinyl
Eventcare
Kroonluchter
The Sourcing Partners
StellaPower