FAQ
ROAS voor aankoop voor website
Het totale rendement op de advertentie-uitgaven (ROAS) via aankopen op website. Dit is gebaseerd op de waarde van alle conversies die zijn geregistreerd door de Facebook-pixel op je website, toegeschreven aan je advertenties.
Hoe kan ik specifieke apparaten op Facebook of Instagram targeten?
Facebook heeft verschillende targetingopties. Weten welke je moet kiezen voor specifieke scenario’s kan verwarrend zijn.In advertenties is een specifiek product of een specifieke service mogelijk alleen relevant voor eigenaren van een bepaalde apparaten. Een Facebookadvertentie voor een IPad-hoes is bijvoorbeeld misschien niet handig als deze wordt getoond aan een beoogde klant die dat apparaat niet bezit. Adverteerder wil misschien bepalen of de advertentie alleen wordt gezien door degenen die dat specifieke apparaat gebruiken.
Hoe werkt locatietargeting op Facebook? Wat zijn de opties?
Er zijn verschillende manieren om je doelgroep te verfijnen op basis van locatie. Er zijn de volgende opties:
- De locatiestatus van je doelgroep kiezen
- Een locatie invoeren
- Door locaties bladeren
- Een locatiestraal kiezen
Ik weet niet zeker of ik mijn doelgroep begrijp. Waar moet beginnen?
De Audience Insightstool kan een geweldige bron zijn om verschillende potentiele doelgroepen in meer detail te analyseren.
Wat is een aangepaste publiek?
Met een aangepast publiek kan een adverteerder een brondoelgroep definiëren voor targeting, zoals websitebezoekers of een lijst met gebruikers die zijn aangemeld bij een e-maildatabase.
Hoe kan ik mijn publiek op Facebook beperk tot een bepaalde groep mensen?
Er zijn 3 mogelijkheden om dit te doen. Dit kan je lezen in het volgende artikel:https://www.jonloomer.com/restrict-facebook-audience/#disqus_thread
Wat is een lookalike publiek?
Een lookalike publiek stelt Facebook in staat om mensen te vinden op eigendommen die eigendom zijn van Facebook die vergelijkbaar zijn met een bepaalde groep. Deze groep wordt een bronpubliek genoemd en kan bijvoorbeeld zijn gebaseerd op mensen die uw website bezoeken.
Hoe vaak worden aangepaste doelgroepen bijgewerkt? Is het automatisch?
Aangepaste doelgroepen van websites worden automatisch bijgewerkt wanneer mensen die binnen de op gegeven regels vallen, naar uw pagina navigeren. Andere aangepaste doelgroepen kunnen handmatige updates van het onderliggende bronpubliek nodig hebben of kunnen updatetools van derden gebruiken voor meer geautomatiseerde updates.
Hoe vaak worden vergelijkbare doelgroepen bijgewerkt? Is het automatisch?
Lookalike doelgroepen worden elke drie tot zeven dagen automatisch geüpdatet, zolang je nog steeds actief advertenties op het publiek target.
Hoe kan ik kijkers vergelijken tussen Facebook en Instagram?
Je kunt Ads Manager gebruiken om doelgroep groottes tussen deze platforms te analyseren en te vergelijken, hoewel dit een beetje handmatige aanpak vereist.
Wat betekenen de verschillende klikstatistieken in Advertentiebeheer?
Clicks (all) = alle kliks.Link clicks = kliks afkomstig uit linksCPC = Cost per clickOutbound Clicks = een klik die weghaalt van FacebookCTR = kliks gerelateerd aan een uitgaande bestemmingspagina die je promoot.Unique kliks = Elk van de hierboven besproken kliks heeft ook een ‘unieke’ variant.
Waar kan ik benchmark voor Facebookadvertenties vinden?
Over het algemeen zijn er geen standaard, openbaar beschikbare benchmarks beschikbaar voor Facebook-advertenties. In sommige publicaties worden echter benchmarks bijgehouden voor accounts waartoe ze toegang hebben.Zelfs met benchmarks zoals deze beschikbaar, is het belangrijk om rekening te houden met de onderliggende context van een specifieke statistiek die u mogelijk evalueert. Gezien deze uitdagingen is het normaal gesproken het beste om te werken aan het zo veel mogelijk verbeteren van uw eigen statistieken en u te concentreren op de statistieken die het beste uw eigen succes weerspiegelen.
Wat is Facebook Analytics?
Facebook Analytics is een analyse- en rapportage-interface waarmee conversietracking en Facebook-pixeldata kunnen worden beheerd en geopend.
De conversies die in Advertentiebeheer worden gerapporteerd, komen niet overeen met mijn werkelijk verkopen. Waarom?
Advertentiebeheer rapporteert alleen conversies die aan advertenties worden toegeschreven. Als je alle conversies wilt zien, dan bevat Facebook Analytics de Facebook Attributie tool of de pixel-sectie van Business Manager deze informatie.
Hoe werkt attributie op Facebook?
Wanneer iemand je advertentie op Facebook, Instagram of het Audience Network ziet, kan diegene verschillende acties ondernemen, zoals een video in de advertentie bekijken of je website bezoeken en een product kopen.Als je de acties wilt bekijken die rechtstreeks in je advertentie zijn uitgevoerd, zoals een videoweergave of een klik op een link, navigeer je naar Advertentiebeheer en bekijk je de desbetreffende metrische kolommen. Facebook schrijft acties die via je advertentie zijn uitgevoerd, zoals een aankoop op je website, toe aan je advertentie als deze binnen een bepaald aantal dagen zijn verricht.
Hoe werkt de Facebook-veiling?
Bij de prestaties van de advertentieveiling op eigendommen van Facebook wordt rekening gehouden met een verscheidenheid aan factoren, waaronder het bod, geschatte actieratio en relevantie van de avertentie (het bouwen van een acroniem dat gewoonlijk BEAR wordt genoegd).
Hoe kan ik mijn advertentieprestaties in verschillende demografische segmenten begrijpen?
Je kunt hiervoor Breakdowns toepassen in Advertentiebeheer.
Wat is de Facebook pixel?
De pixel is een implementatie door Facebook, verstrekt code op je website, die tracking, optimalisatie en attributie binnen advertenties op eigendommen van Facebook mogelijk maakt.
Er zijn zoveel termen gerelateerd aan adverteren op Facebook. Wat beteken ze allemaal?
Hier kun je een lijst vinden met termen: https://www.facebook.com/business/help/447834205249495
Wat is de Facebook Attribution-tool?
De Attribution-tool wordt gebruikt voor meer gedetailleerde attributierapportage inclusief het combineren van gegevens uit meerdere kanalen.
Hoe maak ik een niet-gepubliceerd/ donker bericht op Facebook? Hoe publiceer ik een niet-gepubliceerd bericht?
Ongepubliceerde/donkere berichten worden gemaakt wanneer je een advertentie maakt in advertentiebeheer zonder een bestaand bericht van uw pagina te gebruiken.
Wat zijn de aanbevolen afmetingen voor Facebook/Instagram advertenties?
Via deze link kun je alle aanbevelingen vinden voor de advertenties.https://www.facebook.com/business/ads-guide
Hoe kan ik mijn advertenties op bepaalde tijden van de dag weergeven?
Een advertentieset plannen kan gemakkelijk in Advertentiebeheer van Facebook.
- Maak een nieuwe advertentieset
- Op het advertentieniveau scrol je naar het gedeelte budget en planning.
- Kies je looptijdbudget in het vervolgkeuzemenu budget en planning
- Selecteer meer opties weergeven, beweeg de muisaanwijzer over advertentieplanning en selecteer bewerken
- Selecteer advertenties volgens planning weergeven.
- Klik om de tijden te kiezen waar je wilt dat je advertentieset wordt weergegeven.
- Als je je in stapsgewijs proces bevindt, klik je op doorgaan. Je advertentieset is gepland.
- Als je je in snel maken bevindt, klik je op sluiten als je een concept van de advertentieset wilt opslaan of op publiceren als je je advertentie wilt publiceren. Je advertentieset is gepland.
Mijn advertentie wordt al een hele tijd beoordeeld, wat kan ik doen?
De standaard beoordelingstijd voor advertenties kan tot 24 uren.
Wat is het advertentiebeleid van Facebook?
Via de volgende link je het advertentiebeleid van Facebook lezen.https://www.facebook.com/policies/ads/#