FAQ

Hoe accepteer ik een toegangsverzoek voor het beheren van de pagina Facebook business manager?

Hieronder een toelichting om een toegangsverzoek voor het beheren van de pagina Facebook business manager te accepteren:

  1. Ga naar business.facebook.com
  2. Ga naar ‘Bedrijfsinstellingen’.
  3. Klik linksonder op ”Verzoeken”.
  4. Klik vervolgens op ”Ontvangen”.
  5. Accepteer het verzoek door te klikken op ”Goedkeuren”.

Waarom is online marketing geschikt om duurzame producen te verkopen?

Met online marketing kun je je heel specifiek richten op een bepaalde doelgroep. Hierdoor bereik je de juiste mensen, in jouw geval: de mensen die duurzaamheid hoog in het vaandel hebben staan. Ook heeft online marketing een hogere ROI dan traditionele marketing. Je krijgt dus meer terug voor je investering, waardoor je meer omzet behaalt en kunt groeien.

Duurzaamheid

Wat is er specifiek aan duurzame merken marketing?

Als duurzaam merk focus je je echt op een specifieke doelgroep. Jouw doelgroep heeft bepaalde kenmerken, zij geven namelijk echt om de wereld en willen graag meer uitgeven als dit de duurzaamheid van de planeet ten goede komt. Maar… de meerwaarde moet dan wel duidelijk zijn. En dat is waar wij voor zijn: door middel van duurzame merken marketing de unieke kenmerken van jouw duurzame merk communiceren, zodat de juiste doelgroep getriggerd wordt.

Duurzaamheid

Hoe geef ik toegang tot een Google Analytics-account?

Een nieuwe gebruiker kun je toevoegen door de volgende stappen te volgen:

  1. Log in bij Google Analytics.
  2. Klik op Beheerder en ga naar het gewenste account.
  3. Klik in de kolom Account op Gebruikersbeheer.
  4. Klik in de lijst Accountgebruikers op + en klik vervolgens op Nieuwe gebruikers toevoegen.
  5. Geef het e-mailadres op voor het Google-account van de gebruiker.
  6. Selecteer Nieuwe gebruikers via e-mail op de hoogte brengen om een bericht naar de gebruiker te sturen.
  7. Selecteer de gewenste rechten.
  8. Klik op Toevoegen.

Hoe accepteer ik een Google Ads verzoek?

Je ontvangt een bevestigingsmail als iemand je uitnodigt om toegang te krijgen tot een Google Ads-account. Klik op de link in de e-mail en volg de stappen op je scherm om de uitnodiging te accepteren.Als iemand je uitnodigt om toegang te krijgen tot een  Google Ads-account met een e-mailadres dat je hebt opgegeven als een alternatief e-mailadres, kun je de uitnodiging gewoon accepteren. Je krijgt dat toegang tot Google Ads met het alternatieve e-mailadres of het primaire e-mailadres dat gekoppeld is aan je Google-account.

Wat is de beste manier om een e-mail strategie te maken?

Er is geen beste manier, het hangt af van het doel van je e-mail marketing campagne. Meestal probeer je 'meer business' uit je e-maillijst te halen. Er zijn wel een aantal veelgebruikte methodes die goed werken:1. Probeer te segmenteren2. Personalisatie, aanhef en afzender met naam.3. Pakkend onderwerp/titel4. Juiste frequentie, software, e-maillijstenHet belangrijke is eigenlijk om je e-mail formaat en je content vaak te A/B testen.

Email marketing

Hoe zorg ik dat mijn e-mail niet in de spambox terecht komt?

Het belangrijkste is om de e-mails te sturen naar een e-mail lijst die je zelf hebt opgebouwd. Het is dus niet aan te raden om e-mails te kopen. Daarnaast moet je formaat er goed uitzien, gebruik een goede afzendernaam, segmenteer je lijst op behoeftes. Daarnaast is het verplicht om een 'unsubscribe' functie in je e-mail te hebben. Natuurlijk is het ook zaak om niet te vaak te mailen (spammen) naar je e-mail lijst. Zorg er ook voor dat het platform waar je e-mails uit stuurt is geverifieerd op je domeinnaam.

Email marketing

Hoe accepteer ik een toegangsverzoek voor het beheren van Facebook advertentieaccount?

Om er voor te zorgen dat Baas & Baas jouw Facebook advertentieaccount kan inzien en/of bewerken, is het van belang dat je toegang verleent voor het beheren. Baas & Baas vraagt dit verzoek tot toegang vanuit het eigen Facebook advertentiebeheer account aan. Hoe je zo'n verzoek accepteert zullen we hieronder toelichten:

  1. Ga naar business.facebook.com
  2. Ga naar 'Bedrijfsinstellingen'.
  3. Klik linksonder op ''Verzoeken''.
  4. Klik vervolgens op ''Ontvangen''.
  5. Accepteer het verzoek door te klikken op ''Goedkeuren''.

Hoe vaak kan ik het beste e-mailen?

Dit hangt van een aantal factoren af. Het belangrijkste is dat je interessante content kan bieden waar je doelgroep op zit te wachten. Dus wanneer jij iedere dag een interessante mail kan sturen die je doelgroep opent en leest dan is een dagelijkse frequentie prima! In de praktijk komt het vaak neer op een maandelijkse e-mailreeks. Je komt er achter wanneer je test met het versturen van goede e-mails! Kijk naar de open rate, click rate en eventuele unsubscribers.

Email marketing

Hoe kan ik op korte termijn een online marketing campagne starten?

Bij Baas & Baas kunnen we een gratis audit van je huidige campagnes uitvoeren of we kunnen vanaf nul beginnen.Heb je al Google analytics, Facebook of Google ads? Dan kun je via deze pagina je gegevens achterlaten en dan kunnen wij toegang vragen tot je huidige materiaal. Deze kun je vervolgens accepteren en dan kunnen we binnen drie werkdagen een audit van je huidige campagnes uitvoeren.

Algemeen

Wat vormt een succesvolle social media strategie?

  • Goede content posten
  • Wat post ik?
  • Waar moet ik posten?
  • Hoe laat moet ik posten?
  • Wat post ik vooral niet?
  • Hoe ga ik om met negativiteit?
  • Adverteren op verschillende kanalen
  • Bereik vergroten door slimme tags en hashtags
Social media campagnes

Hoe word jij social media baas?

Met de strategische aanpak van Baas & Baas word jij ook de baas op social media! Wij onderscheiden ons als strategisch social media bureau uit Amsterdam, door de juiste kanalen te kiezen om jouw content te promoten.Wij weten precies welke social media nodig is op welk moment. Zo wordt Facebook steeds meer gebruikt door oudere mensen en trekken jongeren steeds vaker naar Snapchat en Instagram. Het grote voordeel van Facebook en Instagram is dat je zeer goed kan targeten op jouw doelgroep.Dan heb je ook nog Pinterest en Twitter. Hoe zit het daarmee? Pinterest wordt ook gebruikt door een iets oudere doelgroep, maar ook door veel jonge vrouwen. Dit platform is uitermate geschikt voor het posten van afbeeldingen van producten, sfeerimpressies en eten.Twitter geldt nog steeds als een platform waarop snel, korte informatie wordt gedeeld. Over het algemeen wordt het gezien als een zakelijk platform, maar het wordt tevens gebruikt door een grote doelgroep. Tot slot hebben we als grootste zakelijk platform LinkedIn, waar je tegenwoordig ook steeds beter kunt adverteren.

Social media campagnes

Hoe worden de prestaties van de campagnes gemeten?

Wij meten alle prestaties van de campagnes. De prestaties worden aan het einde van de maand gerapporteerd. Met deze data driven werkwijze wordt het campagne budget optimaal ingezet.

Bing campagnes

Hoe werkt het onderhouden van een Bing campagne?

Campagnebeheer en management

Campagnebeheer dient op wekelijkse basis te geschieden zodat het Microsoft Ads budget zo efficiënt mogelijk wordt ingezet. Door middel van campagnebeheer wordt voorkomen dat er teveel betaald wordt voor zoekwoorden en dat de juiste, relevante en winstgevende zoekwoorden worden bereikt. Ons campagnebeheer gebeurt dagelijks tot wekelijks en is maandelijks opzegbaar.

Bing campagnes

Hoe werkt Microsoft advertising?

Bij elke zoekopdracht wordt er een veiling gestart. Vervolgens wordt er een bod geplaatst. De combinatie van het bod en andere factoren zoals relevantie, kwaliteit van de landingspagina en CTR bepalen uiteindelijk welke advertenties vertoond worden en op welke positie in de zoekresultaten ze staan. Met Microsoft Ads betaal je alleen als er op jouw advertentie geklikt wordt. De kosten liggen vaak lager dan bij Google Ads omdat er minder concurrentie is.

Bing campagnes

Hoe werkt het opzetten van een Bing campagne?

1. Keyword research

Welke relevante zoekwoorden zijn belangrijk voor de doelgroep?

2. Concurrentieanalyse

Welke concurrenten zijn er actief op deze zoekwoorden en wat zijn de huidige best-practices?

3. Campagne setup

Een resultaatgerichte opzet van de campagne is cruciaal voor een goedlopende campagne. De juiste instellingen, targeting, opties en tactieken dienen vooraf uitgestippeld te worden.

4. Google Analytics setup

Visitor tracking, instellen van doelen, tag manager en conversion tracking.

Bing campagnes

Wat is Microsoft advertising (SEA)?

SEA staat voor Search Engine Advertising. Het advertentieprogramma van Microsoft is een ideale manier om hoog te ranken in de Bing zoekmachine op relevante keywords. Jouw website genereert zo meer relevante bezoekers. Wij ontwikkelen Bing campagnes op maat. Een resultaatgerichte opzet van de campagne is cruciaal voor een goedlopende campagne. Aan de hand van een maximum maandelijks klikbudget zorgen wij voor de juiste instellingen, targets en technieken.

Bing campagnes

Hoe weet ik hoe mijn Ads presteren?

Wij meten alle prestaties van de campagnes en maken dit inzichtelijk via een real-time dashboard. De prestaties worden tevens aan het einde van de maand gerapporteerd. Met deze data driven werkwijze wordt het campagne budget optimaal ingezet.

Google ads

Hoe werkt het Google Ads campagne onderhoud?

Campagne management en onderhoud

Campagnebeheer dient op wekelijkse basis te geschieden zodat het Ads budget zo efficiënt mogelijk wordt ingezet. Door middel van campagnebeheer wordt voorkomen dat er teveel betaald wordt voor zoekwoorden en dat de juiste, relevante en winstgevende zoekwoorden worden bereikt. Ons campagnebeheer gebeurt dagelijks tot wekelijks en is maandelijks opzegbaar.

Google ads

Hoe werkt Google Ads?

Bij elke zoekopdracht wordt er een veiling gestart. Vervolgens wordt er een bod geplaatst. De combinatie van het bod en andere factoren zoals relevantie, kwaliteit van de landingspagina en CTR bepalen uiteindelijk welke advertenties vertoond worden en op welke positie in de zoekresultaten ze staan. Met Google Ads betaal je alleen als er op jouw advertentie geklikt wordt.

Google ads

Wat is Google Ads (SEA)?

SEA staat voor Search Engine Advertising. Het advertentieprogramma Google Ads is een ideale manier om hoog te ranken in de zoekmachine op relevante keywords. Jouw website genereert zo meer relevante bezoekers. Wij ontwikkelen Google Ads campagnes op maat. Een resultaatgerichte opzet van de campagne is cruciaal voor een goedlopende campagne. Aan de hand van een maximum maandelijks klikbudget zorgen wij voor de juiste instellingen, targets en technieken.

Google ads

Hoe werkt het opzetten van een campagne?

1. Keyword research

Welke relevante zoekwoorden zijn belangrijk voor de doelgroep?

2. Concurrentieanalyse

Welke concurrenten zijn er actief op deze zoekwoorden en wat zijn de huidige best-practices?

3. Campagne setup

Een resultaatgerichte opzet van de campagne is cruciaal voor een goedlopende campagne. De juiste instellingen, targeting, opties en tactieken dienen vooraf uitgestippeld te worden.

4. Google Analytics setup

Visitor tracking, instellen van doelen, tag manager en Ads conversion tracking.

Google ads

Wanneer kan ik het beste een Instagram campagne inzetten?

De timing bij een Instagram campagne is zeer essentieel. Het is van belang om op het juiste moment een post te plaatsen. Er zijn namelijk pieken terug te zien in het gebruik van Instagram. Veel mensen proberen dan ook hun advertentie op Instagram in de avond te lanceren omdat tussen 20:00 en 21:00 uur het bereik het grootste is. Mensen zijn dan klaar met werken en zitten lekker op de bank. Tussen het tv kijken door of het afspreken met mensen scrollen de gebruikers door hun Instagram-feed heen.

Instagram advertising

Wat voor campagne werkt het beste op Instagram?

Instagram is met name bedoeld voor mooie sfeerfoto’s in plaats van serieuze nieuwsberichten e.d. Het is dus het beste om gebruik te maken van stilistische plaatjes. Daarnaast vinden mensen het adverteren op Instagram nog een beetje onwennig. Op Facebook zijn mensen al veel meer gewend aan de gesponsorde advertenties die tussen hun nieuwsfeed verschijnen. De eerste campagnes op Instagram kregen het dan ook zwaar te verduren van de gebruikers. Inmiddels zijn de Instagrammers het ook gewend en werken de campagnes naar behoren.

Instagram advertising

Adverteren op Instagram, hoe moet dat?

Je kunt op Instagram adverteren door via Facebook een gesponsorde post te maken. Je moet dus eerst een Facebookprofiel met een bedrijfsaccount hebben voordat je op Instagram kunt adverteren. Door het Facebook account te koppelen aan een Instagram account, kun je via Facebook ook advertenties creëren voor Instagram.

Instagram advertising

Wat onze klanten over ons zeggen

5.0 sterren op basis van 43 waarderingen.
Julien Dijkslag , Maart, 2023

Baas & Baas bedankt voor de goede service 🙌. Tot de volgende keer 💪🏼

Rogier van Kralingen , December, 2023

Geeft perspectief en uitstekende service, vooral in tijden waarin marketing overweldigend kan zijn.

Studio Noos , Mar 25, 2020

Wij zijn zeer tevreden met onze nieuwe webshop studionoos.com die is opgezet door Baas&Baas. De communicatie verloopt soepel en er wordt snel gehandeld als wij nog ergens hulp bij nodig hebben. Aanrader!

Heleen Spruijt , Februari, 2020

We zijn superblij met het eindresultaat van onze webshop neeve.com en vinden de samenwerking met Baas & Baas erg goed. De lijnen zijn kort waardoor er snel én efficient geschakeld kan worden.

Royal Moti Mahal
Kuin BV
Orange Capital Partners
Gouden Reael
Bar Italia
Henri Willig
't Klooster Interieurmakers
VondelGym
PANCAKES Amsterdam
DGTL Health
Sup Sup Club
Regina Floral Feelings
IW-Net
Dappermaentje
Avalon Connect
Hedgehog Company
FunkyVinyl
Eventcare
Kroonluchter
The Sourcing Partners