Project omschrijving

Yogisha

Yogisha is dé yoga winkel van Nederland met meerdere winkels verspreid over het land. Het doel van Yogisha is een assortiment aanbieden dat volledig bestaat uit duurzame producten van hoge kwaliteit. Denk hierbij aan producten van gerecyclede kunststof, bamboe of biologisch katoen. Alles wat je nodig hebt voor yoga is te vinden bij Yogisha.  

Probleem

Yogisha wilde graag meer online verkopen realiseren met behulp van online marketing campagnes. Het doel was om uiteindelijk nieuwe winkels in het hele land te openen, echter was hier wel meer naamsbekendheid voor nodig. Wij hebben een complete Facebook strategie speciaal voor Yogisha bedacht en opgezet. De potentiële doelgroep van Yogisha bevindt zich vooral op Facebook & Instagram, het zou dus een gemiste kans zijn als hier niet op ingespeeld zou worden.  

Oplossing

Met behulp van online marketing campagnes konden wij ervoor zorgen dat meer online verkopen gerealiseerd konden worden. Tijdens deze campagnes hebben wij eerst meer naamsbekendheid gecreëerd, later hebben wij de verschillende campagnes gespecificeerd op leeftijd. De focus ligt momenteel op de leeftijden 25-64.

Als er eenmaal genoeg naamsbekendheid is opgebouwd, zijn wij overgestapt op het retargeten van de doelgroep waardoor er uiteindelijk extra online verkopen zijn gerealiseerd. Er zijn verschillende teksten en beeldmateriaal gebruikt zodat de doelgroep op verschillende manieren is aangesproken.

Strategie

Wij hebben ons vooral gericht op cold-, warm-, hot retargeting en een prospecting campagne. Allereerst hebben wij meer naamsbekendheid gecreëerd met behulp van een prospecting campagne. Hier hebben we vooral gericht op de verschillende interesses van de doelgroep, in dit geval was dat bijvoorbeeld yoga, duurzame producten & sporten.

Daarna zijn we gaan werken met cold-, warm- en hot retargeting waarbij we per doelgroep andere advertenties laten zien. Hoe dieper de doelgroep in zich in de funnel bevindt, hoe beter we ze kunnen overtuigen om over te gaan tot aankoop.

Resultaten

Baas & Baas werkt al enkele maanden samen met Yogisha, deze samenwerking heeft een aantal hele mooie resultaten opgeleverd.

Online verkopen

Met behulp van de verschillende campagnes hebben we meer dan 100 online aankopen gerealiseerd.

Bereik & CTR
Er zijn in totaal bijna een 800.000 mensen bereikt door de verschillende Facebook campagnes. Hier is een gemiddelde CTR (Click Through Rate) van 1,8% behaald. De gemiddelde CTR in Nederland ligt rond de 1,50% (FrankWatching). Met de behaalde CTR zitten we dus boven het gemiddelde!

CPC & CPM
Met een gemiddelde CPC (Cost per Click) van €0,19 en een CPM (Cost per 1000 weergaven) van €3,41 is het op Facebook adverteren een erg goedkope variant. Daarnaast kan je de doelgroep heel nauwkeurig bereiken. De gemiddelde CPC in Nederland ligt rond de €0,70 en de gemiddelde CPM €5 (FrankWatching). Met de door ons behaalde cijfers zitten we hier dus ruim onder!


Opsomming van de voordelen van Facebook marketing

  • Meer bezoekers naar de website
  • Meer leads of verkopen genereren
  • Potentiële doelgroep bereiken
  • Goedkope manier om te adverteren
  • Resultaatgerichte campagnes
  • Meer omzet, klanten en online succes voor jouw onderneming