Project omschrijving

Motoshare is een motorverhuurbedrijf met meerdere locaties in Nederland. Via Motoshare is het mogelijk om voordelig een motor te huren bij particuliere eigenaren en aangesloten dealers. Er is keuze uit meer dan 1500 motoren waardoor het gemakkelijk is om een motor te vinden.

Probleem

Motoshare wilde graag een betere band opbouwen met de klanten die zich al hadden ingeschreven voor de nieuwsbrief.   

Oplossing

Met behulp van e-mail marketing hebben wij het mogelijk gemaakt om een beter band op te bouwen met de (potentiële) klanten van Motoshare door regelmatig nieuwsbrieven te sturen. E-mail marketing is over het algemeen een perfect kanaal om in contact te blijven met (potentiële) klanten. Over het algemeen worden e-mails aandachtiger gelezen dan sociale media berichten. Op social media raken je posts vaak verloren in een grote stroom met berichten.

Resultaten

Baas & Baas werkt al ruim een half jaar samen met Motoshare, deze samenwerking heeft voor een aantal hele mooie resultaten bezorgd.

Subscribers

Met behulp van de verschillende nieuwsbrieven hebben we tot nu toe meer dan 12.000 subscribers binnengehaald. Per week komen er gemiddeld 200 nieuwe subscribers bij.

Opens & Clicks

Gemiddeld opent 39% van alle subscribers de nieuwsbrief en 9% klikt daadwerkelijk op een link in de nieuwsbrief. Dit is op basis van de 12000 subscribers ongeveer 1000 mensen per nieuwsbrief!

Voordelen van E-mail marketing

  • Contact houden met potentiële klanten
  • E-mails worden beter gelezen dan social media berichten
  • Band opbouwen met klanten
  • Meer verkeer naar de website
  • Persoonlijk contact
  • Makkelijk meten van resultaten
  • Goedkoop en duurzaam