Project omschrijving

Alpaca Loca is een jong en innovatief label dat zich specialiseert in het ontwerpen en produceren van kwaliteitsproducten van alpacawol. Ze zijn voornamelijk bekend om de luxueuze en zijde zachte plaids en sjaals.

Probleem

De producten van Alpaca Loca werden goed verkocht, echter kan de omzet altijd verhoogd worden. De doelgroep was nog niet goed op de hoogte van het bedrijf en de USP’s, dit terwijl de doelgroep zich wel op de verschillende sociale media kanalen bevindt. Wij hebben voor Alpaca Loca een passende Facebook strategie bedacht en opgezet.

Oplossing

Met behulp van de Facebook campagnes hebben wij ervoor gezorgd dat er veel nieuwe aankopen zijn gerealiseerd. Binnen deze campagnes hebben wij ons vooral gefocust op mensen met interesses zoals Alpaca, wol en online winkelen. Met behulp van A/B testen zijn wij erachter gekomen welke doelgroepen goed presteren en welke minder. Deze kunnen we in de toekomst weer hergebruiken voor overige campagnes. Er zijn meerdere teksten en beeldmateriaal gebruikt zodat de doelgroep op verschillende manieren aangesproken kon worden.

Resultaten

Baas & Baas werkt al enige maanden samen met Alpaca Loca, deze samenwerking heeft voor een aantal hele mooie resultaten gezorgd.

Aankopen
Met behulp van de verschillende Facebook campagnes hebben we meer dan 100 aankopen voltooid.

Bereik & CTR
In totaal zijn er meer dan 190.000 mensen bereikt met behulp van deze campagnes. Hier is een gemiddelde CTR (Click Through Rate) van 2,14% behaald. De gemiddelde CTR in Nederland ligt rond de 1,50% (FrankWatching). Met een CTR van 2,14% presteren we mooi boven het gemiddelde!

CPC & CPM
Met een gemiddelde CPC (Cost per Click) van €0,31 en een CPM (Cost per 1000 weergaven) van €6,57 is het adverteren op Facebook een erg goedkope variant van adverteren. Daarnaast kan je de doelgroep heel nauwkeurig bereiken.

ROAS
Als laatste mogen we de ROAS niet vergeten, dit is de Return On Ad Spend. De gemiddelde ROAS voor Alpaca Loca is 5,89. Dit betekent dat we 5 keer het budget wat we hebben uitgegeven, hebben terugverdiend aan advertenties!


Opsomming van de voordelen van Facebook marketing

  • Meer bezoekers naar de website
  • Meer leads of verkopen genereren
  • Potentiële doelgroep bereiken
  • Goedkope manier om te adverteren
  • Resultaatgerichte campagnes
  • Meer omzet, klanten en online succes voor jouw onderneming