FAQ

Hoe werkt het onderhouden van een Facebook campagne?

Campagne management

Zodra je campagne loopt, is het belangrijk om deze te blijven volgen. Hoe effectief is de campagne? Hoe besteed jij je budget gedurende de dag? En hoe reageert de doelgroep op de advertenties? Met dagelijks tot wekelijks campagne beheer blijven alle campagnes up-to-date. Management van Facebook campagnes is maandelijks opzegbaar.

Facebook marketing

Hoe maak ik een niet-gepubliceerd/ donker bericht op Facebook? Hoe publiceer ik een niet-gepubliceerd bericht?

Ongepubliceerde/donkere berichten worden gemaakt wanneer je een advertentie maakt in advertentiebeheer zonder een bestaand bericht van uw pagina te gebruiken.

Facebook marketing

Hoe kan ik mijn advertenties op bepaalde tijden van de dag weergeven?

Een advertentieset plannen kan gemakkelijk in Advertentiebeheer van Facebook.

  1. Maak een nieuwe advertentieset
  2. Op het advertentieniveau scrol je naar het gedeelte budget en planning.
  3. Kies je looptijdbudget in het vervolgkeuzemenu budget en planning
  4. Selecteer meer opties weergeven, beweeg de muisaanwijzer over advertentieplanning en selecteer bewerken
  5. Selecteer advertenties volgens planning weergeven.
  6. Klik om de tijden te kiezen waar je wilt dat je advertentieset wordt weergegeven.
  7. Als je je in stapsgewijs proces bevindt, klik je op doorgaan. Je advertentieset is gepland.
  8. Als je je in snel maken bevindt, klik je op sluiten als je een concept van de advertentieset wilt opslaan of op publiceren als je je advertentie wilt publiceren. Je advertentieset is gepland.
Facebook marketing

Hoe kan ik mijn paginabereik of advertentiebereik berekenen?

Facebook Reach is een van de statistieken die je vaak hoort als het gaat om Facebook-rapportage. Wanneer we rapporteren op Facebook Reach, zijn er twee: Facebook Page Reach en Facebook Post Reach.

Facebook marketing

Hoe kan ik mijn advertentieprestaties in verschillende demografische segmenten begrijpen?

Je kunt hiervoor Breakdowns toepassen in Advertentiebeheer.

Facebook marketing

Hoe kan ik de frequentie van de advertenties op Facebook / Instagram beperken?

Er zijn verschillende opties om de frequentie te beheren.

  1. Gebruikte advertenties opnieuw gebruiken. Als je alleen advertenties weergeeft in de nieuwsfeed, kun je een negatief effect gaan zien wanneer je regelmatig dezelfde mensen bereikt. Dit zijn advertenties die de routine van een gebruiker verstoren. Maar andere plaatsingen zijn niet zo opdringerig.
  2. Duur van de campagne.
  3. Kwaliteit van de doelgroep. Als je je richt op mensen die je kunnen en vertrouwen, zullen ze je eerder een touwtje geven over hoe vaak je ze bereikt.
  4. Werkt het nog steeds? Uiteindelijk is dit het enige wat belangrijk is om te bepalen of de frequentie te hoog is. Is de campagne winstgevend? Werkt het nog steeds?
Facebook marketing

Hoe kan ik een evergreen-campagne op Facebook maken die continu loopt?

Een groenblijvende Facebook-campagne kan één advertentie of tientallen advertenties gebruiken. Het kan een aantal of weken aan elke gebruiker worden getoond.Creëer een triggeractie. Meestal kan dit een registratie zijn of zelfs een aankoop op laag niveau. Een actie die wat volume heeft en is het doel om later wat grotere actie te ondernemen. Belangrijk is dat een gebruiker deze actie slecht één keer uitvoert en niet meer kan doen. Dit is belangrijk om elke keer dat een bezoeker die actie uitvoert, doorlopen ze de altijdgroene Facebook-campagne opnieuw. Dat maakt registraties en kleine eenmalige aankopen ideaal.

Facebook marketing

Heb een Facebook-pagina nodig om op Facebook te adverteren?

Ja. Facebook vereist dat gebruikers een persoonlijke Facebook-pagina hebben om toegang te krijgen tot Ads Manager om advertenties te maken.

Facebook marketing

Er zijn zoveel termen gerelateerd aan adverteren op Facebook. Wat beteken ze allemaal?

De conversies die in Advertentiebeheer worden gerapporteerd, komen niet overeen met mijn werkelijk verkopen. Waarom?

Advertentiebeheer rapporteert alleen conversies die aan advertenties worden toegeschreven. Als je alle conversies wilt zien, dan bevat Facebook Analytics de Facebook Attributie tool of de pixel-sectie van Business Manager deze informatie.

Facebook marketing

What our customers say about us

5.0 stars based on 43 ratings.
Julien Dijkslag , Maart, 2023

Baas & Baas bedankt voor de goede service 🙌. Tot de volgende keer 💪🏼

Rogier van Kralingen , December, 2023

Geeft perspectief en uitstekende service, vooral in tijden waarin marketing overweldigend kan zijn.

Sol Wortelboer , Februari, 2024

Uitstekende samenwerking, geweldige service en communicatie met een goed product tot gevolg. Grote bazen :)

Heleen Spruijt , Februari, 2020

We zijn superblij met het eindresultaat van onze webshop neeve.com en vinden de samenwerking met Baas & Baas erg goed. De lijnen zijn kort waardoor er snel én efficient geschakeld kan worden.

Bakers & Bananas
ISM Clubhouse West
DGTL Health
PANCAKES Amsterdam
VondelGym
't Klooster Interieurmakers
Henri Willig
Bar Italia
Gouden Reael
Orange Capital Partners
Kuin BV
Royal Moti Mahal
Restaurant Comer
Ruben Philipse Photography
Pottery Pots
The Sunny Burger Co.
Hemels AFbouw
Klaartje Quirijns
DLE.Energy
EVA Recruitment