Gratis Google Ads scan

Wil jij weten hoe jij Google Ads optimaal kan inzetten? Vraag dan nu de gratis scan aan!

Waarom doen wij dit?
Aan de hand van de scan doen wij een (vrijblijvend) voorstel om de Google Ads campagnes optimaal op te starten en te monitoren. Baas & Baas helpt je graag met het ontwikkelen en lanceren van je strategie. Wij adviseren, analyseren en optimaliseren advertentiecampagnes zodat het maximale rendement uit Google Ads wordt gehaald.

Waarom de Ads-scan?
– inzicht in de doelgroep
– advies over budget, strategie & adverteren
– gratis scan t.w.v. €300


Vul je gegevens in en ontvang een gratis Google Ads scan van jouw bedrijf. (Het is geheel vrijblijvend)

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Voordelen van Shopify

In slechts een paar woorden is Shopify gewoon goed, snel en betaalbaar. Alles wat een (beginnende) ondernemer graag hoort en ziet. Hieronder hebben we de voordelen op een rijtje gezet:

  • De software is afgestemd op Nederlandse dienstverleners als PostNL en iDEAL: betalingen en bezorging dus via alle betaalmethodes mogelijk.
  • De software biedt een nauwkeurig overzicht van bestellingen, verkopen en bezoekers. Dit overzicht maakt dat jij beter in staat bent je strategie te bepalen.
  • SEO-functies en marketing zitten in de software geïntegreerd.
  • Je kunt een eigen domeinnaam kiezen en het onderhoud is eenvoudig.
  • Binnen je eigen abonnement kun je er voor kiezen je webshop uit te breiden meer functies door middel van een keuze in talloze apps.
  • SEO geoptimaliseerd.
  • Binnen een uur een draaiende webshop online!
  • 24/7 beschikbare klantenservice.
  • Shopify regelt de hosting, beveiliging en betaling van jouw webshop.
  • De software maakt gebruik van de beste en snelste servers/technologieën op het gebied van e-commerce.
  • POS – het kassa systeem van Shopify – kan gekoppeld worden met het voorraad systeem van jouw winkel.

Nadelen van Shopify

Uiteraard zijn er ook altijd nadelen te noemen. We sommen ze hieronder voor je op:


  • Er bestaat geen gratis versie van Shopify. Wel kun je de software 14 dagen gratis uitproberen. Na deze twee weken kost het basisabonnement ongeveer 29 euro per maand.
  • Het basisabonnement omvat niet alle functionaliteiten. Daartoe is de installatie van een extra app nodig. Waar de ene app gratis is, moet je voor de andere betalen. Hierdoor zal Shopify geleidelijk aan steeds duurder worden per maand.
  • Op het moment dat je jouw webshop wilt uitbreiden en veel unieke pagina’s wilt aanmaken, moet de code van het thema aangepast worden. Dit is vrij ingewikkeld; meer weggelegd voor de echte developers.
  • Je kunt een eigen domeinnaam kiezen en het onderhoud is eenvoudig.
  • Geen sprake van e-mailhosting.
  • Shopify is niet in het bezit van het beste ingebouwde blog platform.
  • De chatsupport is enkel in het Engels. Nederlandse chatsupport is alleen terug te vinden in e-mailcontact en de veelgestelde vragen.
  • Je betaalt een payment fee aan je provider. Dit varieert per provider…

Voordelen van de juiste contentstrategie

Heel veel informatie over de strategie achter het maken en publiceren van content, maar wat zijn nou daadwerkelijk de pluspunten hiervan? De voordelen van een content strategie:

  • Je trekt een doelgroep aan die jou ook daadwerkelijk interessant vindt. Grotere kans op het werven van kwalitatief goede en langdurige klanten dus!
  • Je zet samen met een van onze content strategie specialisten een kei goede contentstrategie en -kalender op.
  • De content die gemaakt is kan op elk gewenst kanaal geplaatst worden; van sociale media tot blogs.
  • De content verhoogt je organisch verkeer en merkbekendheid.
  • De kwalitatief, hoogwaardige en zoek waardige content wordt naast jouw doelgroep ook beloond door Google. Hoe? Door jouw website of andere content hoger in de zoekmachine te plaatsen! Dubbel scoren dus!

Instagram advertising mogelijkheden

Jij kunt jouw publiek in elke fase van de klantreis, oftewel de customer journey bereiken met relevante content. De exacte insteek van jouw Instagram campagne is natuurlijk afhankelijk van jouw doelstellingen. Wij gebruiken verschillende wetenschappelijke modellen bij de opzet van de campagnes, zoals de see-think-do en het AIDA model. Ook wel bekend door de volgende fases in het koopprocess: awareness (bekendheid), consideration (overweging) en conversion (conversie). Vanuit dit perspectief bekijken wij welke aanpak/strategie het meest geschikt is. Zo kun je monitoren op verschillende KPI’s waaronder:

  • De merkbekendheid.
  • Het aantal profiel/website bezoeken.‍
  • De betrokkenheid bij jouw berichten.
  • Bereik binnen jouw doelgroep.
  • Aantal app installaties.
  • Hoeveelheid videoweergaven.
  • Aantal leads (leadgeneratie).
  • De grootte van het aantal conversies.

Hoe moet je adverteren via Instagram?


Stappenplan adverteren op Instagram:
Jij wilt adverteren op Instagram maar bent nog niet helemaal bekend met de manier waarop dit moet. Baas&Baas wil jou graag verder op weg helpen, zodat jij kan groeien in jouw naamsbekendheid en conversies.

Facebook Business Manager
Om te kunnen starten met adverteren via Instagram heb je een Facebook Business Manager account nodig. Advertentiebeheer is namelijk het beginpunt voor het uitvoeren van advertenties op Facebook, op Instagram, in Messenger of in het Audience Network. Heb je deze aangemaakt? Dan kan je aan de slag!

Campagne
Ga binnen de Business Manager naar ‘advertentiebeheer’ en maak een campagne aan. Binnen de campagnes kun je zogenoemde ‘parameters’ instellen. Denk hierbij aan een doelstelling (doelgroep bereiken, verkeer genereren, aankopen verkrijgen), de doelgroep (wie wil jij bereiken?) en de plaatsing van de advertentie (Instagram in dit geval, maar Facebook of Messenger is natuurlijk ook mogelijk). Tevens kun je bepalen wat voor beeldmaterialen je wilt tonen aan jouw publiek en op welke toon je hen wilt aanspreken middels de advertentieteksten. Alles ingesteld naar wens? Bekijk nog even de uiteindelijke verschijningsvorm van jouw advertenties op verschillende apparaten. Op die manier kun je een laatste check doen of jouw advertenties naar wens zijn en de boodschap duidelijk overkomt.

Live
Nu je alles hebt ingesteld, is het tijd om jouw advertenties online te zetten. Je kunt aan de hand van de rapportage hulpmiddelen van Advertentiebeheer controleren of je advertenties aansluiten op jouw beoogde doel. Hoe presteren de verschillende elementen in de campagne (tekst, beeld, doelgroep, doelstelling, plaatsing) ten opzichte van elkaar? Presteert een variabele onder? Door te zoeken naar trends en ontwikkelingen kun je bepalen wat jij moet aanpassen, zodat je de prestaties van jouw campagne kunt verbeteren.

Aanpassen/controleren
Ben je nog niet helemaal tevreden over bepaalde instellingen binnen je campagne? Geen probleem, dit kan makkelijk aangepast worden. Zo kun je het budget, de doelgroep, plaatsing en de advertentiematerialen altijd bewerken naar wens. Ook is het mogelijk om de campagne te pauzeren, te kopiëren of geheel te laten stoppen.

Informatie aanvragen

Meer over Pinterest advertising

Sander Baas oprichter Baas & Baas

Waarom Pinterest advertising?

Pinterest versterkt jouw brand. Aan de hand van (idee)pins, foto’s en video’s kan jij de wereld laten zien waar jij als organisatie voor staat. Voornamelijk sfeerfotografie is binnen dit platform effectief; jouw product of dienst op een indirecte manier, aldus verbloemd, verspreiden onder een groot publiek. Gebruikers op Pinterest hebben een hoge koopbereidheid. Zij zijn bewust op zoek naar inspirerende artikelen of diensten om aan te schaffen en zijn daardoor meer doelgericht dan een sociale media gebruiker op bijvoorbeeld Facebook of Instagram. De esthetische content die jij plaatst op jouw account kan daarmee een grote doelgroep inspireren en verleiden om datgene op de foto ook aan te schaffen of uit te voeren. Dat draagt dan natuurlijk weer bij aan jouw traffic. Vervolgens is het aan de website zelf deze bezoeker om te zetten in een daadwerkelijke klant. Met haar meer dan 3,5 miljoen gebruikers heeft Pinterest meer dan genoeg potentie om uit te proberen!

Pinterest campagnes opzetten en monitoren?

Slechts hier en daar een foto, video of pin plaatsen is niet genoeg bij Pinterest adverteren. Het is van belang te weten waar de potentiële klant naar op zoek is. Daarbij moet de content genoeg vindbaar en inspirerend zijn om enerzijds gevonden te worden en anderzijds verleidelijk genoeg te zijn om überhaupt door te willen klikken naar de website. Hiertoe is het goed om op zoek te gaan naar de juiste zoekwoorden binnen de zoekmachine van Pinterest voor jouw profiel, borden en pins. Tevens is relevantie van belang; de content moet tijdloos blijven, opdat deze voor gebruikers na een bepaalde tijd nog steeds interessant is om naar te kijken. Naast voorgaande punten moet de content kwalitatief hoogwaardig zijn (het oog wilt immers ook wat) en moeten er voldoende en consistent pins geplaatst blijven worden.

Onze bazen in online marketing

Baas & Baas beschikt over een jong en toegewijd team. Ieder van ons heeft een eigen expertise waar hij met veel overgave aan werkt.

Tim Douna
Tim Douna
Online Marketeer
LinkedIn icon
Summer Husmann
Summer Husmann
Online Marketeer
LinkedIn icon
Jeroen van Kesteren
Jeroen van Kesteren
SEA Specialist
LinkedIn icon

Gratis contentkalender

Maak een start met onze gratis contentkalender! Met een contentkalender kan je jouw content plannen in een overzichtelijke kalender.

Het enige wat je hoeft te doen, is je website en e-mailadres achterlaten (geheel vrijblijvend). Vervolgens ontvang je van ons een contentkalender.

Vraag kalender aan
Met een contentkalender heb je een overzicht van wanneer je iets op social media moet plaatsen.
Distributie strategie

Wat voor content gebruik je bij een goede content strategie?

Als online marketing bureau kunnen wij verschillende vormen van content inzetten om te komen tot een effectieve content strategie:

Wil jij een effectieve...

Instagram advertising werkwijze

Wil jij dat jouw producten of diensten door een groter (jonger) publiek gezien worden? Dat kan aan de hand van Instagram marketing. Heel toevallig kunnen wij jou hierbij helpen! Hoe we dat doen? Dat lees je hieronder:

Intake, campagne funnel, strategie, evaluatie.

Intake

Middels een intake gesprek doen wij een campagne voorstel om de Instagram campagne optimaal op te starten en te monitoren. Hierbij is de eigen input natuurlijk welkom. Baas & Baas helpt je namelijk graag met het ontwikkelen en lanceren van je strategie.

Campagne funnel

Gedurende de samenwerking zullen wij de advertentie campagnes analyseren en optimaliseren, zodat het maximale rendement uit Instagram wordt behaald. Wij werken het liefst in jouw advertentieaccount en sturen altijd op een goede ROAS/ROI. Wij baseren onze strategieën op verschillende wetenschappelijke modellen, zoals de ‘see-think-do’ en de AIDA. Beide modellen staan ook wel bekend door de volgende fases in het koopprocess: awareness (bekendheid), consideration (overweging) en conversion (conversie).

Strategie

Wat voor een Instagram marketingcampagne we willen doen en hoe we dat gaan uitvoeren, laten wij jou weten aan de hand van een contentplan.
Op dit contentplan mag feedback gegeven worden. Jij bent immers de klant en bepaalt dus in zekere zin welke kant de strategie op moet gaan. Op- of aanmerkingen zijn dus altijd gewenst. Hoe meer we de kennis verenigen over bijvoorbeeld de doelgroep of goedwerkende content, hoe effectiever de campagne.
Naast het opzetten van een goede Instagram campagne is het van belang een goede basis te hebben waar deze campagne op terugslaat. Zo is het goed om te kijken naar de eigen website en landingspagina’s in hoeverre deze goed geoptimaliseerd zijn.

Evaluatie

Natuurlijk vergeten wij jou niet gedurende dit traject. Door middel van een maandelijkse rapportage zorgen wij ervoor dat jij op de hoogte wordt gehouden van de zaken die spelen en de resultaten die die maand zijn geboekt. Transparantie staat hierin centraal. Wij geloven dat alleen op die manier vertrouwen wordt gekweekt en een sterke relatie tot stand kan komen.

Dus, wil jij graag het maximale halen uit jouw Instagram marketing campagnes? Het Bazen team staat voor je klaar! Met een team aan enthousiasme en geleerde specialisten is geen uitdaging ons te groot. Geïnteresseerd? Neem vrijblijvend contact met ons op. We sparren graag met je over succesvolle oplossingen!


Stappenplan van het Baas & Baas intakeproces

Linkbuilding brochure

Linkbuilding brochure en rapportage

Voordat we met elkaar aan de slag gaan, laten we je eerst graag zien hoe we te werk gaan. Onze transparante en white hat methodes worden in de linkbuilding brochure toegelicht. Deze kun je vrijblijvend bij ons aanvragen. Daarnaast wordt er een voorbeeld van een maandrapportage meegestuurd. Zo krijg je een goed beeld wat je kunt verwachten wanneer je de linkbuilding uitbesteedt aan Baas & Baas.


Vul het formulier in en ontvang onze tarieven, werkwijze en een voorbeeld van een maandrapportage (Dit is geheel vrijblijvend)

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Veelgestelde vragen over linkbuilding

Wat is linkbuilding?

Linkbuilding is het verkrijgen van relevante links op andere websites naar jouw website. Het is tegenwoordig van belang dat links gerelateerd, relevant en van waarde zijn. De links moeten vooral echte kliks bevatten naar de site. Goede linkbuilding begint met een doordachte content marketing methode.

Waarom linkbuilding?

Linkbuilding is een onmisbare schakel om een hoge positie in Google te bereiken. Bovendien is linkbuilding een factor waar je invloed op hebt als ondernemer. Dit werkt namelijk eenvoudig. Hoe meer kwalitatief goede links naar jouw website verwijzen; hoe hoger jouw positie in Google wordt. Het verkrijgen van kwalitatieve links is echter een tijdrovend proces, waar veel ondernemers geen tijd voor hebben.

Wat zijn de beste linkbuilding tactieken voor mijn bedrijf?

De beste tactiek is afhankelijk van jouw bedrijf. Het is in ieder geval belangrijk dat je zorgt voor kwalitatieve backlinks. Dit wil zeggen dat de backlink ten eerste relevant is. Een relevante backlink komt van een site die over hetzelfde onderwerp gaat als jouw website. Oftewel de backlink is van waarde voor de websitebezoeker. Natuurlijk zijn de beste backlinks, de links waar ook daadwerkelijk op geklikt wordt door een websitebezoeker.

Is er een linkbuilding checklist?

  • Kwaliteit boven kwantiteit
  • Diversiteit in links
  • Goede anchorteksten
  • Natuurlijk linkprofiel
  • Content is king
  • White-hat methodes
  • Geen spam links

Hoe kun je zelf aan waardevolle backlinks komen?

  1. Er zijn genoeg manieren om zelf waardevolle backlinks te verzamelen. De meest eenvoudige tip is door middel van social media. Is er in ieder social media profiel wel een juiste link naar jouw website opgenomen? Vaak zijn deze links no-follow, maar het is alsnog belangrijk om ook de social media naar je site te laten verwijzen en omgekeerd.
  2. Heb je partners, klanten of andere dienstverleners? Vraag of zij een verwijzing naar jou willen opnemen. Veel bedrijven vermelden elkaar op hun site als case, portfolio of klant.
  3. Zijn er al sites die naar jou site verwijzen? Controleer dan of ze wel een link naar je site hebben opgenomen. Dit kun je simpelweg vinden door te Googlen op je bedrijfsnaam.
  4. Er zijn altijd relevante blogs en fora over het onderwerp van jouw site. Probeer daar actief aan bij te dragen en je mening of waarde te leveren.
  5. Waardevolle content publiceren. Zorg dat jouw content er boven uitsteekt! Wie gezien wilt worden moet tegenwoordig top kwaliteit leveren. Je komt er niet meer mee weg door een x aantal keer jouw keyword te verwerken in de tekst. Het is noodzakelijk om top cornerstone content te schrijven. Deze content zal automatisch door jouw volgers worden gedeeld. Ook de social shares leveren waarde, de social shares zijn volgens vele onderzoeken steeds belangrijker geworden in het algoritme van Google. Zorg dus ook voor engagement op social media.
  6. Gastbloggen: Steeds meer bedrijven zien het belang van content marketing en zijn daarom altijd op zoek naar goede content. Des te meer reden om zelf goede content te schrijven, zodat zij het kunnen gaan delen. Daarnaast kun je natuurlijk gebruik maken van hun platforms door een gastblog aan te leveren.

Wat moet je niet doen met linkbuilding?

  • Links verzamelen van sites die niet relevant zijn voor jouw website
  • Links krijgen van spammy websites
  • Links krijgen van sites die zelf een spammy backlinkprofiel hebben. Deze link juice wordt doorgegeven aan jouw site.

Linkbuilding uitbesteden aan een specialist?

Het verzamelen van links is een tijdrovend proces. Het is daarom aan te raden om het verkrijgen van backlinks uit te besteden aan een SEO specialist. Onze bazen nemen het maken van backlinks graag van je over. Daarnaast denken we graag met je mee over een effectieve content marketing strategie. Hiervoor schrijven we bijvoorbeeld kwalitatieve blogs over je bedrijf en denken we met je mee om meer bezoekers te trekken door middel van SEO.

Starten met linkbuilding

Veelgestelde vragen over Facebook advertising

Wat is de Facebook Attribution-tool?

De Attribution-tool wordt gebruikt voor meer gedetailleerde attributierapportage inclusief het combineren van gegevens uit meerdere kanalen.

Wat is Facebook Analytics?

Facebook Analytics is een analyse- en rapportage-interface waarmee conversietracking en Facebook-pixeldata kunnen worden beheerd en geopend.

Wat betekenen verschillende klikstatistieken in Advertentiebeheer?

Clicks (all) = alle kliks.

Link clicks = kliks afkomstig uit links

CPC = Cost per click

Outbound Clicks = een klik die weghaalt van Facebook

CTR = kliks gerelateerd aan een uitgaande bestemmingspagina die je promoot.

Unique kliks = Elk van de hierboven besproken kliks heeft ook een ‘unieke’ variant.

Hoe kan ik kijkers vergelijken tussen Facebook en Instagram?

Je kunt Ads Manager gebruiken om doelgroep groottes tussen deze platforms te analyseren en te vergelijken, hoewel dit een beetje handmatige aanpak vereist.

ROAS voor aankoop voor website

Het totale rendement op de advertentie-uitgaven (ROAS) via aankopen op website. Dit is gebaseerd op de waarde van alle conversies die zijn geregistreerd door de Facebook-pixel op je website, toegeschreven aan je advertenties.

Hoe vaak worden vergelijkbare doelgroepen bijgewerkt? Is het automatisch?

Lookalike doelgroepen worden elke drie tot zeven dagen automatisch geüpdatet, zolang je nog steeds actief advertenties op het publiek target.

Hoe vaak worden aangepaste doelgroepen bijgewerkt? Is het automatisch?

Aangepaste doelgroepen van websites worden automatisch bijgewerkt wanneer mensen die binnen de op gegeven regels vallen, naar uw pagina navigeren. Andere aangepaste doelgroepen kunnen handmatige updates van het onderliggende bronpubliek nodig hebben of kunnen updatetools van derden gebruiken voor meer geautomatiseerde updates.

Wat is een lookalike publiek?

Een lookalike publiek stelt Facebook in staat om mensen te vinden op eigendommen die eigendom zijn van Facebook die vergelijkbaar zijn met een bepaalde groep. Deze groep wordt een bronpubliek genoemd en kan bijvoorbeeld zijn gebaseerd op mensen die uw website bezoeken.

Wat is een aangepast publiek?

Met een aangepast publiek kan een adverteerder een brondoelgroep definiëren voor targeting, zoals websitebezoekers of een lijst met gebruikers die zijn aangemeld bij een e-maildatabase.

Hoe kan ik mijn publiek op Facebook beperken tot een bepaalde groep mensen?

Er zijn 3 mogelijkheden om dit te doen. Dit kan je lezen in het volgende artikel:

https://www.jonloomer.com/restrict-facebook-audience/#disqus_thread

Ik weet niet zeker of ik mijn doelgroep begrijp. Waar moet ik beginnen?

De Audience Insightstool kan een geweldige bron zijn om verschillende potentiele doelgroepen in meer detail te analyseren.

Hoe werkt het adverteren op Facebook?

Het belangrijkste van adverteren is om de juiste advertentie op het juiste moment te tonen aan de juiste persoon. Door te adverteren op Facebook komt dit ideaalplaatje voor adverteerders weer een stukje dichterbij. Door gebruik te maken van de demografische- en geografische gegevens die binnen Facebook beschikbaar zijn, is gericht adverteren geen wens meer maar werkelijkheid. De combinatie met een sociale context waarbinnen de advertenties worden vertoond, maakt dit medium nóg krachtiger. Facebook heeft in Nederland inmiddels meer dan 9,6 miljoen gebruikers.

Hoe werkt het opzetten van een Facebook campagne?

Campagnes ontwerpen, instellen en opzetten

Wil je meer naamsbekendheid, meer websitebezoekers of meer Facebook-likes voor je bedrijf? Wij zorgen voor een succesvolle Facebook strategie en campagne met een maximaal rendement. Facebook is een perfect medium om heel gericht de doelgroep te benaderen door middel van de demografische- en geografische gegevens die binnen dit medium beschikbaar zijn.

Hoe werkt het onderhouden van een Facebook campagne?

Campagne management

Zodra je campagne loopt, is het belangrijk om deze te blijven volgen. Hoe effectief is de campagne? Hoe besteed jij je budget gedurende de dag? En hoe reageert de doelgroep op de advertenties? Met dagelijks tot wekelijks campagne beheer blijven alle campagnes up-to-date. Management van Facebook campagnes is maandelijks opzegbaar.

Hoe weet ik hoe mijn Facebook campagnes presteren?

Wij meten alle prestaties van de campagnes. De prestaties worden aan het einde van de maand gerapporteerd. Met deze data driven werkwijze wordt het campagne budget optimaal ingezet.

Wat zijn de kosten van Facebook Advertising?

De kosten van Facebook Advertising bestaan uit 3 elementen. 1. eenmalige opstartkosten B&B, 2. maandelijkse management fee B&B en 3. Facebook Mediabudget.

  1. Eenmalige opstartkosten voor het bedenken van de strategie, inrichten campagnes en ontwikkelen content. Banners voor campagnes gaan in overleg met klant. Er wordt verwacht dat de klant input aanlevert in de vorm van afbeeldingen.
  2. Maandelijkse management kosten voor Baas & Baas zijn gebaseerd op het advertentiebudget. Wij beheren de campagnes en rapporteren maandelijkse de resultaten. Wij zorgen dat goede campagnes beter gaan draaien en dat minder goede campagnes worden gepauzeerd. Daarnaast voeren we wijzigingen door ten behoeve van de campagnes.
  3. Facebook mediabudget. Je betaalt Facebook per CPC (cost per click / kosten per klik). De kosten per klik proberen wij tijdens het management zo laag mogelijk te houden.

Waar kun je beter op adverteren, Facebook of Instagram?

Zoals je misschien wel weet, wordt Facebook met name door de jongere doelgroep steeds minder gebruikt. Instagram is daarentegen wel heel populair. Daarbij komt dat er op Instagram meer betrokkenheid is van de gebruiker dan op Facebook. Dit betekent echter niet meteen dat je Facebook uit je advertentieplan moet gooien. Op Facebook wordt nog altijd sneller geklikt op een advertentie en ligt de cost per click zo’n 50 procent lager.

Is Facebook Marketing ook interessant voor B2B?

Facebook Marketing wordt vaak gebruikt voor B2C, maar wist je dat het ook heel geschikt is voor B2B? Er zijn ontzettend veel bedrijven met een Facebook pagina. Facebook Marketing is dan ook een goede manier om nieuwe leads binnen te halen. Zo kon je bijvoorbeeld targeten op ondernemers of retargeten op B2B landingspagina’s. De mogelijkheden zijn eindeloos!

Hoe kan ik mijn paginabereik of advertentiebereik berekenen?

Facebook Reach is een van de statistieken die je vaak hoort als het gaat om Facebook-rapportage. Wanneer we rapporteren op Facebook Reach, zijn er twee: Facebook Page Reach en Facebook Post Reach.

Wat is splittesten?

Dit wordt ook wel A/B-testen genoemd, omvat het maken twee afzonderlijke advertentiescenario’s waarbij een variabele tussen de twee scenario’s wordt gewijzigd, zodat een adverteerder kan bepalen hoe de variabele d advertentie-uitkomsten beïnvloedt.

Wat zijn dynamische Ads?

Dynamische advertenties bevatten productaanbevelingen uit de productcatalogus van een adverteerder. Producten worden weergegeven op basis van signalen van gebruikersinteresse, intentie en actie. Dynamische advertenties worden ook vaak dynamische productadvertenties genoemd.

Wat is dynamisch creatief?

Met dynamisch advertentiemateriaal kan een adverteerder meerdere componenten van advertenties uploaden en kunnen de systemen van Facebook verschillende combinaties maken en deze afwisselen.

Hoeveel moet ik budgetteren voor Facebookadvertenties?

Het bepalen van het juiste budget is zeer subjectief, aangezien het afhangt van uw advertentiedoelstellingen en de realiteit van uw organisatie.

Hoe kan ik een Evergreen-campagne op Facebook maken die continu loopt?

Een groenblijvende Facebook-campagne kan één advertentie of tientallen advertenties gebruiken. Het kan een aantal of weken aan elke gebruiker worden getoond.

Creëer een triggeractie. Meestal kan dit een registratie zijn of zelfs een aankoop op laag niveau. Een actie die wat volume heeft en is het doel om later wat grotere actie te ondernemen. Belangrijk is dat een gebruiker deze actie slecht één keer uitvoert en niet meer kan doen. Dit is belangrijk om elke keer dat een bezoeker die actie uitvoert, doorlopen ze de altijdgroene Facebook-campagne opnieuw. Dat maakt registraties en kleine eenmalige aankopen ideaal.

Wat is een ideale advertentiefrequentie op Facebook en Instagram?

Er is geen enkele frequentie die geschikt is voor alle situaties, aangezien deze van verschillende factoren afhangen.

Wat zijn enkele algemene praktische tips voor Facebook advertentiemateriaal?

Er zijn 6 belangrijke tips om aansprekende en creatieve advertenties te maken:

  1. Gebruik verticale video’s
  2. Vermijd tekst op afbeeldingen
  3. Maak de tekst korter
  4. Voeg meerdere afbeeldingen toe met carrouselindeling
  5. Voeg beweging toe
  6. Gebruik actieknoppen

Er zijn voor Stories ook een aantal tips:

Benadering

  1. Houd de aandacht vast met snelheid: mensen nemen stories sneller op dan andere media. Daarom is het handig om advertenties voor stories te maken die gelijk de aandacht trekken.
  2. Inhoud speciaal voor stories
  3. Gebruik meerder scenes
  4. Versterk je materiaal met beweging
  5. Test mobiele opnamen afhankelijk van je doelstelling.
  6. Combineer video-indelingen en stilstaande indelingen

Merkvoeringsmiddelen

  1. Begin met je merk: plaats logo’s.
  2. Ontwerp met je doelstellingen in gedachten
  3. Beperk het toevoegen van prijzen

Indeling en uitvoering

  1. Plaats tekst op een focuspunt
  2. Versterk je boodschap met geluid
  3. Vermijd overbodig stickergebruik

Wat is Facebook Business Manager?

Business Manager is een groep tools waarmee adverteerder toegang hebben tot een grote verscheidenheid aan advertentie-opties/mogelijkheden.

Wat is Facebook Ads Manager?

Ads Manager is een Facebook-tool waarmee adverteerder advertenties kunnen maken, advertentieprestaties kunne analyseren en advertentierapporten kunnen maken. Ads Manager kan onafhankelijk van Business Manager worden gebruikt, maar adverteerders die Business Manager hebben ingesteld, hebben toegang tot Ads Manager via hun Business Manager Interface.

Heb ik een Facebook-pagina nodig om op Facebook te adverteren?

Ja. Facebook vereist dat gebruikers een persoonlijke Facebook-pagina hebben om toegang te krijgen tot Ads Manager om advertenties te maken.

Wat is de leerfase op Facebook?

De leerfase beschrijft een periode waarin de systemen van Facebook voldoende gegevens verzamelen voor effectieve advertentie-optimalisatie op het gebied van targeting, timing, creatieve en plaatsingsopties. Een van de meest voorkomende onderwerpen met betrekking tot de leerfase heeft betrekking op het maken van bewerkingen die het leren resetten.

Hoe werkt de Facebook-veiling?

Bij de prestaties van de advertentieveiling op eigendommen van Facebook wordt rekening gehouden met een verscheidenheid aan factoren, waaronder het bod, geschatte actieratio en relevantie van de avertentie (het bouwen van een acroniem dat gewoonlijk BEAR wordt genoegd).

Er zijn zoveel termen gerelateerd aan adverteren op Facebook. Wat betekenen ze allemaal?

Hier kun je een lijst vinden met termen: https://www.facebook.com/business/help/447834205249495

Hoe maak ik een niet-gepubliceerd/ donker bericht op Facebook? Hoe publiceer ik een niet-gepubliceerd bericht?

Ongepubliceerde/donkere berichten worden gemaakt wanneer je een advertentie maakt in advertentiebeheer zonder een bestaand bericht van uw pagina te gebruiken.

Hoe kan ik mijn advertenties op bepaalde tijden van de dag weergeven?

Een advertentieset plannen kan gemakkelijk in Advertentiebeheer van Facebook.

  1. Maak een nieuwe advertentieset
  2. Op het advertentieniveau scrol je naar het gedeelte budget en planning.
  3. Kies je looptijdbudget in het vervolgkeuzemenu budget en planning
  4. Selecteer meer opties weergeven, beweeg de muisaanwijzer over advertentieplanning en selecteer bewerken
  5. Selecteer advertenties volgens planning weergeven.
  6. Klik om de tijden te kiezen waar je wilt dat je advertentieset wordt weergegeven.
  7. Als je je in stapsgewijs proces bevindt, klik je op doorgaan. Je advertentieset is gepland.
  8. Als je je in snel maken bevindt, klik je op sluiten als je een concept van de advertentieset wilt opslaan of op publiceren als je je advertentie wilt publiceren. Je advertentieset is gepland.

Hoe kan ik de frequentie van advertenties op Facebook / Instagram beperken?

Er zijn verschillende opties om de frequentie te beheren.

  1. Gebruikte advertenties opnieuw gebruiken. Als je alleen advertenties weergeeft in de nieuwsfeed, kun je een negatief effect gaan zien wanneer je regelmatig dezelfde mensen bereikt. Dit zijn advertenties die de routine van een gebruiker verstoren. Maar andere plaatsingen zijn niet zo opdringerig.
  2. Duur van de campagne.
  3. Kwaliteit van de doelgroep. Als je je richt op mensen die je kunnen en vertrouwen, zullen ze je eerder een touwtje geven over hoe vaak je ze bereikt.
  4. Werkt het nog steeds? Uiteindelijk is dit het enige wat belangrijk is om te bepalen of de frequentie te hoog is. Is de campagne winstgevend? Werkt het nog steeds?

Wat is het advertentiebeleid van Facebook?

Via de volgende link je het advertentiebeleid van Facebook lezen.

https://www.facebook.com/policies/ads/#

Wat zijn de aanbevolen afmetingen voor Instagram / Facebook advertenties?

Via deze link kun je alle aanbevelingen vinden voor de advertenties.

https://www.facebook.com/business/ads-guide

Is het waar dat advertenties niet meer dan 20% van de afbeelding als tekst mogen bevatten?

Facebook had eerder een officieel beleid dat advertenties met meer dan 20% tekst in de afbeelding niet op het platform konden worden weergegeven.

Maar sinds kort is deze regel opgeheven.

Mijn advertentieaccount is afgewezen, wat kan ik doen?

Facebook beoordeelt advertenties om te kijken of er wel aan de het advertentiebeleid wordt voldoen. Om te zorgen voor positieve ervaringen tussen mensen en bedrijven. Voor meer informatie: https://www.facebook.com/business/help/968402779873601

Mijn advertentie word al een hele tijd beoordeeld, wat kan ik doen?

De standaard beoordelingstijd voor advertenties kan tot 24 uren.

Hoe kan ik mijn advertentieprestaties in verschillende demografische segmenten begrijpen?

Je kunt hiervoor Breakdowns toepassen in Advertentiebeheer.

Hoe werkt attributie op Facebook?

Wanneer iemand je advertentie op Facebook, Instagram of het Audience Network ziet, kan diegene verschillende acties ondernemen, zoals een video in de advertentie bekijken of je website bezoeken en een product kopen.

Als je de acties wilt bekijken die rechtstreeks in je advertentie zijn uitgevoerd, zoals een videoweergave of een klik op een link, navigeer je naar Advertentiebeheer en bekijk je de desbetreffende metrische kolommen. Facebook schrijft acties die via je advertentie zijn uitgevoerd, zoals een aankoop op je website, toe aan je advertentie als deze binnen een bepaald aantal dagen zijn verricht.

De conversies die in Advertentiebeheer worden gerapporteerd, komen niet overeen met mijn werkelijke verkopen. Waarom?

Advertentiebeheer rapporteert alleen conversies die aan advertenties worden toegeschreven. Als je alle conversies wilt zien, dan bevat Facebook Analytics de Facebook Attributie tool of de pixel-sectie van Business Manager deze informatie.

Waar kan ik benchmark voor Facebookadvertenties vinden?

Over het algemeen zijn er geen standaard, openbaar beschikbare benchmarks beschikbaar voor Facebook-advertenties. In sommige publicaties worden echter benchmarks bijgehouden voor accounts waartoe ze toegang hebben.

Zelfs met benchmarks zoals deze beschikbaar, is het belangrijk om rekening te houden met de onderliggende context van een specifieke statistiek die u mogelijk evalueert. Gezien deze uitdagingen is het normaal gesproken het beste om te werken aan het zo veel mogelijk verbeteren van uw eigen statistieken en u te concentreren op de statistieken die het beste uw eigen succes weerspiegelen.

Wat kost adverteren op Facebook?

Het is aan de persoon zelf te bepalen wat voor een geldbedrag hij of zij wilt besteden aan advertenties op Facebook. In principe is het mogelijk om te adverteren met elk budget vanaf slechts € 0,83 per dag. Echter, de praktijk leert dat een groter budget een groter bereik genereert, hetgeen (vaak) profijtelijk is voor ook de hoogte van het aantal conversies dat je met een advertentie behaalt.

Wat zijn de kosten van een Facebook advertentie?

Er is niet maar één antwoord op deze vraag. In principe is het mogelijk om een advertentie op Facebook voor slechts € 0,83 per dag online te zetten. Dit is echter geheel afhankelijk van de ingestelde advertentie zelf. Des te geavanceerder de advertentie is, des te hoger het minimum bedrag dat voor de advertentie vanuit Facebook wordt gevraagd. Ook de omvang van de doelgroep, die bereikt moet worden met de specifieke advertentie, heeft invloed op de kosten van Facebook advertenties. Zo vraagt het bereiken van een groter publiek meestal ook om meer budget en dus hogere kosten per advertentie.

Welke invloed heeft de AVG op de Facebook-advertenties?

AVG heeft verschillende potentiele implicaties voor verschillende organisaties, afhankelijk van de manier waarop de organisatie gegevens gebruikt voor het meten en optimaliseren van advertenties.

Waar bestaat de training uit?

Interactieve workshop met 10 onderdelen

De Facebook advertising training bestaat uit 10 onderdelen. In het eerste onderdeel geven we uitleg over Facebook en gaan we een plan opstellen om een goede campagne in te richten. Hierbij geven we uitleg over de opzet van een campagne. Het derde onderdeel bestaat uit de targeting op jouw doelgroep. We laten je zien hoe je gebruik maakt van de Facebook pixel, custom audiences aanmaakt en bijvoorbeeld remarketing inzet. Vervolgens gaan we dieper in op het bieden binnen Facebook.

A/B testen met advertentiesets

Zodra we dit goed in hebben gesteld kunnen we gaan testen met de campagne en verschillende advertentiesets aanmaken om bijvoorbeeld een A/B test aan te maken. De vervolgstap is om binnen je advertentiesets de advertenties te gaan optimaliseren.

Analyseren, optimaliseren, verbeteren…

Tot slot, zullen we nog gebruik maken van een aantal geavanceerde technieken zoals dynamische ads, het optimaliseren van je landingspagina voor Facebook en natuurlijk het analyseren van de cijfers. Wat is nou een goede CPC, CPL en CPA op Facebook? We hebben hiervoor een speciale advertentiesheet ontwikkeld.

Wil je graag meer informatie over onze Facebook Marketing Workshop? Wij geven de FB training graag bij jouw bedrijf op locatie. Natuurlijk is het ook mogelijk om de workshop bij ons op kantoor te volgen. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie.

Voor wie is de Facebook workshop geschikt?

In de Facebook training wordt theorie afgewisseld met praktijk. Wij houden rekening met het niveau van de doelgroep en bieden zelfs mogelijkheid tot een 1-op-1 training. Een Facebook workshop duurt de gehele dag en bevat veel oefeningen in de praktijk. Dit is uitermate geschikt voor bedrijven met 2-15 werknemers. Het is ook mogelijk om een aantal kandidaten te combineren. Het is vooral belangrijk dat je wilt leren over de mogelijkheden van Facebook advertising. Na de training heb je veel aanknopingspunten om zelf verder mee aan de slag te gaan.

Waar vindt de training plaats?

De training kan gegeven worden op locatie of bij ons op kantoor.

Hoe lang duurt de workshop?

De Facebook Marketing workshop duurt in principe van 10:00 tot 17:00 en bevat twee tot drie pauzes. Natuurlijk kunnen wij de duur van de Facebook workshop ook aanpassen naar jouw wensen. Daarnaast is het ook mogelijk om een halve dag training te krijgen. Voor vragen of meer informatie kun je vrijblijvend contact met ons opnemen.

Weet jij het verschil tussen de onderstaande doelgroepen?

  1. Facebook Page fans (standaarddoelgroep)
  2. Aangepaste Doelgroep (inschrijvers, klanten)
  3. Retargeting (websitebezoekers)
  4. Vergelijkbare Doelgroep (lijken op fans, Aangepaste Doelgroep of Retargeting Doelgroep)
  5. Opgeslagen Doelgroep

Wat zijn de kosten van Facebook Advertising?

  • Links verzamelen van sites die niet relevant zijn voor jouw website
  • Links krijgen van spammy websites
  • Links krijgen van sites die zelf een spammy backlinkprofiel hebben. Deze link juice wordt doorgegeven aan jouw site.

Instagram advertising mogelijkheden

Jij kunt jouw publiek in elke fase van de klantreis, oftewel de customer journey bereiken met relevante content. De exacte insteek van jouw Instagram campagne is natuurlijk afhankelijk van jouw doelstellingen. Wij gebruiken verschillende wetenschappelijke modellen bij de opzet van de campagnes, zoals de see-think-do en het AIDA model. Ook wel bekend door de volgende fases in het koopprocess: awareness (bekendheid), consideration (overweging) en conversion (conversie). Vanuit dit perspectief bekijken wij welke aanpak/strategie het meest geschikt is. Zo kun je monitoren op verschillende KPI’s waaronder:

  • De merkbekendheid.
  • Het aantal profiel/website bezoeken.‍
  • De betrokkenheid bij jouw berichten.
  • Bereik binnen jouw doelgroep.
  • Aantal app installaties.
  • Hoeveelheid videoweergaven.
  • Aantal leads (leadgeneratie).
  • De grootte van het aantal conversies.

Hoe moet je adverteren via Instagram?


Stappenplan adverteren op Instagram:
Jij wilt adverteren op Instagram maar bent nog niet helemaal bekend met de manier waarop dit moet. Baas&Baas wil jou graag verder op weg helpen, zodat jij kan groeien in jouw naamsbekendheid en conversies.

Facebook Business Manager
Om te kunnen starten met adverteren via Instagram heb je een Facebook Business Manager account nodig. Advertentiebeheer is namelijk het beginpunt voor het uitvoeren van advertenties op Facebook, op Instagram, in Messenger of in het Audience Network. Heb je deze aangemaakt? Dan kan je aan de slag!

Campagne
Ga binnen de Business Manager naar ‘advertentiebeheer’ en maak een campagne aan. Binnen de campagnes kun je zogenoemde ‘parameters’ instellen. Denk hierbij aan een doelstelling (doelgroep bereiken, verkeer genereren, aankopen verkrijgen), de doelgroep (wie wil jij bereiken?) en de plaatsing van de advertentie (Instagram in dit geval, maar Facebook of Messenger is natuurlijk ook mogelijk). Tevens kun je bepalen wat voor beeldmaterialen je wilt tonen aan jouw publiek en op welke toon je hen wilt aanspreken middels de advertentieteksten. Alles ingesteld naar wens? Bekijk nog even de uiteindelijke verschijningsvorm van jouw advertenties op verschillende apparaten. Op die manier kun je een laatste check doen of jouw advertenties naar wens zijn en de boodschap duidelijk overkomt.

Live
Nu je alles hebt ingesteld, is het tijd om jouw advertenties online te zetten. Je kunt aan de hand van de rapportage hulpmiddelen van Advertentiebeheer controleren of je advertenties aansluiten op jouw beoogde doel. Hoe presteren de verschillende elementen in de campagne (tekst, beeld, doelgroep, doelstelling, plaatsing) ten opzichte van elkaar? Presteert een variabele onder? Door te zoeken naar trends en ontwikkelingen kun je bepalen wat jij moet aanpassen, zodat je de prestaties van jouw campagne kunt verbeteren.

Aanpassen/controleren
Ben je nog niet helemaal tevreden over bepaalde instellingen binnen je campagne? Geen probleem, dit kan makkelijk aangepast worden. Zo kun je het budget, de doelgroep, plaatsing en de advertentiematerialen altijd bewerken naar wens. Ook is het mogelijk om de campagne te pauzeren, te kopiëren of geheel te laten stoppen.

Informatie aanvragen

Wil jij een effectieve...

Instagram advertising werkwijze

Wil jij dat jouw producten of diensten door een groter (jonger) publiek gezien worden? Dat kan aan de hand van Instagram marketing. Heel toevallig kunnen wij jou hierbij helpen! Hoe we dat doen? Dat lees je hieronder:

Intake, campagne funnel, strategie, evaluatie.

Intake

Middels een intake gesprek doen wij een campagne voorstel om de Instagram campagne optimaal op te starten en te monitoren. Hierbij is de eigen input natuurlijk welkom. Baas & Baas helpt je namelijk graag met het ontwikkelen en lanceren van je strategie.

Campagne funnel

Gedurende de samenwerking zullen wij de advertentie campagnes analyseren en optimaliseren, zodat het maximale rendement uit Instagram wordt behaald. Wij werken het liefst in jouw advertentieaccount en sturen altijd op een goede ROAS/ROI. Wij baseren onze strategieën op verschillende wetenschappelijke modellen, zoals de ‘see-think-do’ en de AIDA. Beide modellen staan ook wel bekend door de volgende fases in het koopprocess: awareness (bekendheid), consideration (overweging) en conversion (conversie).

Strategie

Wat voor een Instagram marketingcampagne we willen doen en hoe we dat gaan uitvoeren, laten wij jou weten aan de hand van een contentplan.
Op dit contentplan mag feedback gegeven worden. Jij bent immers de klant en bepaalt dus in zekere zin welke kant de strategie op moet gaan. Op- of aanmerkingen zijn dus altijd gewenst. Hoe meer we de kennis verenigen over bijvoorbeeld de doelgroep of goedwerkende content, hoe effectiever de campagne.
Naast het opzetten van een goede Instagram campagne is het van belang een goede basis te hebben waar deze campagne op terugslaat. Zo is het goed om te kijken naar de eigen website en landingspagina’s in hoeverre deze goed geoptimaliseerd zijn.

Evaluatie

Natuurlijk vergeten wij jou niet gedurende dit traject. Door middel van een maandelijkse rapportage zorgen wij ervoor dat jij op de hoogte wordt gehouden van de zaken die spelen en de resultaten die die maand zijn geboekt. Transparantie staat hierin centraal. Wij geloven dat alleen op die manier vertrouwen wordt gekweekt en een sterke relatie tot stand kan komen.

Dus, wil jij graag het maximale halen uit jouw Instagram marketing campagnes? Het Bazen team staat voor je klaar! Met een team aan enthousiasme en geleerde specialisten is geen uitdaging ons te groot. Geïnteresseerd? Neem vrijblijvend contact met ons op. We sparren graag met je over succesvolle oplossingen!


Stappenplan van het Baas & Baas intakeproces

Gratis contentkalender

Maak een start met onze gratis contentkalender! Met een contentkalender kan je jouw content plannen in een overzichtelijke kalender.

Het enige wat je hoeft te doen, is je website en e-mailadres achterlaten (geheel vrijblijvend). Vervolgens ontvang je van ons een contentkalender.

Vraag kalender aan
Met een contentkalender heb je een overzicht van wanneer je iets op social media moet plaatsen.

Linkbuilding brochure

Linkbuilding brochure en rapportage

Voordat we met elkaar aan de slag gaan, laten we je eerst graag zien hoe we te werk gaan. Onze transparante en white hat methodes worden in de linkbuilding brochure toegelicht. Deze kun je vrijblijvend bij ons aanvragen. Daarnaast wordt er een voorbeeld van een maandrapportage meegestuurd. Zo krijg je een goed beeld wat je kunt verwachten wanneer je de linkbuilding uitbesteedt aan Baas & Baas.


Vul het formulier in en ontvang onze tarieven, werkwijze en een voorbeeld van een maandrapportage (Dit is geheel vrijblijvend)

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Veelgestelde vragen over linkbuilding

Wat is linkbuilding?

Linkbuilding is het verkrijgen van relevante links op andere websites naar jouw website. Het is tegenwoordig van belang dat links gerelateerd, relevant en van waarde zijn. De links moeten vooral echte kliks bevatten naar de site. Goede linkbuilding begint met een doordachte content marketing methode.

Waarom linkbuilding?

Linkbuilding is een onmisbare schakel om een hoge positie in Google te bereiken. Bovendien is linkbuilding een factor waar je invloed op hebt als ondernemer. Dit werkt namelijk eenvoudig. Hoe meer kwalitatief goede links naar jouw website verwijzen; hoe hoger jouw positie in Google wordt. Het verkrijgen van kwalitatieve links is echter een tijdrovend proces, waar veel ondernemers geen tijd voor hebben.

Wat zijn de beste linkbuilding tactieken voor mijn bedrijf?

De beste tactiek is afhankelijk van jouw bedrijf. Het is in ieder geval belangrijk dat je zorgt voor kwalitatieve backlinks. Dit wil zeggen dat de backlink ten eerste relevant is. Een relevante backlink komt van een site die over hetzelfde onderwerp gaat als jouw website. Oftewel de backlink is van waarde voor de websitebezoeker. Natuurlijk zijn de beste backlinks, de links waar ook daadwerkelijk op geklikt wordt door een websitebezoeker.

Is er een linkbuilding checklist?

  • Kwaliteit boven kwantiteit
  • Diversiteit in links
  • Goede anchorteksten
  • Natuurlijk linkprofiel
  • Content is king
  • White-hat methodes
  • Geen spam links

Hoe kun je zelf aan waardevolle backlinks komen?

  1. Er zijn genoeg manieren om zelf waardevolle backlinks te verzamelen. De meest eenvoudige tip is door middel van social media. Is er in ieder social media profiel wel een juiste link naar jouw website opgenomen? Vaak zijn deze links no-follow, maar het is alsnog belangrijk om ook de social media naar je site te laten verwijzen en omgekeerd.
  2. Heb je partners, klanten of andere dienstverleners? Vraag of zij een verwijzing naar jou willen opnemen. Veel bedrijven vermelden elkaar op hun site als case, portfolio of klant.
  3. Zijn er al sites die naar jou site verwijzen? Controleer dan of ze wel een link naar je site hebben opgenomen. Dit kun je simpelweg vinden door te Googlen op je bedrijfsnaam.
  4. Er zijn altijd relevante blogs en fora over het onderwerp van jouw site. Probeer daar actief aan bij te dragen en je mening of waarde te leveren.
  5. Waardevolle content publiceren. Zorg dat jouw content er boven uitsteekt! Wie gezien wilt worden moet tegenwoordig top kwaliteit leveren. Je komt er niet meer mee weg door een x aantal keer jouw keyword te verwerken in de tekst. Het is noodzakelijk om top cornerstone content te schrijven. Deze content zal automatisch door jouw volgers worden gedeeld. Ook de social shares leveren waarde, de social shares zijn volgens vele onderzoeken steeds belangrijker geworden in het algoritme van Google. Zorg dus ook voor engagement op social media.
  6. Gastbloggen: Steeds meer bedrijven zien het belang van content marketing en zijn daarom altijd op zoek naar goede content. Des te meer reden om zelf goede content te schrijven, zodat zij het kunnen gaan delen. Daarnaast kun je natuurlijk gebruik maken van hun platforms door een gastblog aan te leveren.

Wat moet je niet doen met linkbuilding?

  • Links verzamelen van sites die niet relevant zijn voor jouw website
  • Links krijgen van spammy websites
  • Links krijgen van sites die zelf een spammy backlinkprofiel hebben. Deze link juice wordt doorgegeven aan jouw site.

Linkbuilding uitbesteden aan een specialist?

Het verzamelen van links is een tijdrovend proces. Het is daarom aan te raden om het verkrijgen van backlinks uit te besteden aan een SEO specialist. Onze bazen nemen het maken van backlinks graag van je over. Daarnaast denken we graag met je mee over een effectieve content marketing strategie. Hiervoor schrijven we bijvoorbeeld kwalitatieve blogs over je bedrijf en denken we met je mee om meer bezoekers te trekken door middel van SEO.

Starten met linkbuilding

Voordelen van de juiste contentstrategie

Heel veel informatie over de strategie achter het maken en publiceren van content, maar wat zijn nou daadwerkelijk de pluspunten hiervan? De voordelen van een content strategie:

  • Je trekt een doelgroep aan die jou ook daadwerkelijk interessant vindt. Grotere kans op het werven van kwalitatief goede en langdurige klanten dus!
  • Je zet samen met een van onze content strategie specialisten een kei goede contentstrategie en -kalender op.
  • De content die gemaakt is kan op elk gewenst kanaal geplaatst worden; van sociale media tot blogs.
  • De content verhoogt je organisch verkeer en merkbekendheid.
  • De kwalitatief, hoogwaardige en zoek waardige content wordt naast jouw doelgroep ook beloond door Google. Hoe? Door jouw website of andere content hoger in de zoekmachine te plaatsen! Dubbel scoren dus!