Wat is SEO Copywriting?
Copywriting voor zoekmachines, ook wel SEO-copywriting genoemd, is een belangrijk onderdeel van zoekmachineoptimalisatie (SEO). SEO-copywriting is een combinatie van SEO-technieken en copywriting technieken. Het is de kunst van het schrijven van teksten die niet alleen goed leesbaar zijn voor bezoekers, maar ook geoptimaliseerd zijn voor zoekmachines, zoals Google. Dit betekent dat je alle SEO-tactieken, waaronder zoekwoordenonderzoek, toepast op je teksten, zodat ze gemakkelijker te vinden zijn in zoekresultaten. Daarnaast moet je jouw webteksten op een leesbare en aantrekkelijke manier schrijven, om lezers te verleiden tot het nemen van actie.
Waarom is SEO Copywriting belangrijk voor bedrijven?
SEO-copywriting is essentieel voor bedrijven, omdat het de vindbaarheid van een website vergroot. Met de juiste SEO-tactieken en webteksten kan een bedrijf ervoor zorgen dat zijn website beter is geoptimaliseerd voor zoekmachines, waardoor je hogere rankings behaalt in zoekresultaten en de website beter wordt gevonden door potentiële klanten.
Verder worden bezoekers aangetrokken door relevante, informatieve en unieke content. Daardoor bestaat er een grotere kans dat deze surfers klanten worden.
Benieuwd hoe wij het voor je bedrijf toe kunnen passen? Vraag het ons!
De voordelen van SEO Copywriting

SEO Copywriting is uniek voor ieder bedrijf. Met het onderscheidende vermogen van je bedrijf raak je een specifiekere zoekopdracht, met hogere conversie als resultaat.
Aan de slag met SEO Copywriting
Voordat je begint met SEO copywriting, is het belangrijk om een goed begrip te hebben van SEO-technieken. Onderzoek jouw markt en bepaal welke zoekwoorden gebruikt worden door jouw doelgroep, zoek uit welke woorden het best ranken in zoekresultaten en welke woorden kunnen worden gebruikt om een breed bereik te creëren.
Je kan ook tools gebruiken, zoals de Google AdWords Keyword Tool, om zoekwoorden te identificeren. Vervolgens kunt u deze woorden gebruiken bij het schrijven van uw webteksten, zodat je maximale vindbaarheid bereikt. Let er hierbij op dat jouw webteksten leesbaar, informatief en uniek moeten zijn. Gebruik zoekwoorden en verwante termen daarnaast constant in jouw tekst, maar overdrijf het niet.
De teksten moeten ook lekker lezen, dus voeg af en toe een directe call-to-action toe om de lezers te verleiden tot actie. Tot slot kun je ook stukken content maken waar je bezoekers relatief veel tijd aan zullen besteden, zoals lange blogartikelen of informatieve video’s.
Samen een online impact maken!
SEO-copywriting is een effectieve manier om uw website beter te laten renderen in zoekresultaten, meer bezoekers aan te trekken en beter te converteren. Door met de juiste SEO-tactieken en een unieke, informatieve webtekst te werken, kan je jouw website optimaliseren voor zoekmachine resultaten en het zoekverkeer naar jouw website vergroten.
Aan de slag?
Wij begrijpen dat het doen van onderzoek en het schrijven van content een tijdrovend werkje kan zijn. Vandaar dat wij onze klanten zo veel mogelijk willen ontzorgen op dit gebied. Neemact met ons op voor de mogelijkheden.
ContactJouw Branding
Het belangrijkste aspect
Bij het ontwerpen van een website is het belangrijk om de branding van jouw bedrijf in acht te nemen. Onze eerste stap in het webdevelopment proces is een intakegesprek waarin wij jouw merkidentiteit bespreken. Als je al een sterke branding hebt, dan integreren wij dit in het design. Als dit niet het geval is, bieden wij advies over de aanpassingen die nodig zijn om een sterk merk te creëren. Onze marketingafdeling staat altijd klaar om je te helpen bij het maken van alle elementen van een sterke merkidentiteit
Voorbeeldwebsites
De bron van inspiratie
Wij begrijpen dat het soms lastig kan zijn om een idee te hebben van hoe jouw website eruit moet zien. Daarom vragen wij onze klanten om voorbeelden van websites te delen die ze inspirerend vinden. Dit geeft ons een duidelijk beeld van jouw smaak en voorkeuren en helpt ons bij het creëren van een ontwerp dat bij jouw bedrijf past.
Styleguide
Het opzetten van consistente branding en design
Wij maken een styleguide die de belangrijkste elementen van jouw branding en design bevat. Dit helpt om een consistente uitstraling op jouw website te creëren. Zo weten alle teamleden hoe de branding geïmplementeerd moet worden en wordt de website uniform en herkenbaar voor je klanten.
Het Design
Je visie tot leven brengen
Ons team gebruikt het krachtige ontwerp tool Figma om de wireframes van jouw website te creëren. Wij beginnen met het ontwerpen van verschillende versies van de wireframe en werken door totdat jij tevreden bent met het design. Op deze manier brengen wij jouw visie tot leven en creëren wij een website die aan jouw wensen voldoet.
Development
Van idee naar realiteit
Dan begint het bouwen van jouw website. We bouwen jouw website uiteraard in WordPress. In de meeste gevallen wordt Elementor gebruikt voor het bouwen van de pagina's. Hiermee zorgen wij ervoor dat het er precies zo uitziet als het ontwerp dat we samen hebben gemaakt. Daarnaast zorgen we voor een naadloze responsiviteit, dat alle gewenste functies geïntegreerd zijn en dat de website geoptimaliseerd is voor zoekmachines. Zo kunnen klanten je gemakkelijker vinden en kan jij je concentreren op het opbouwen van je merk en het genereren van groei.
Feedback
De persoonlijke check en puntjes op de 'i'
Gedurende het gehele webdevelopment proces heeft u als klant de mogelijkheid om feedback te geven en aanpassingen door te voeren. Dit is een belangrijk onderdeel van ons proces, omdat een website in de ontwikkelfase heel anders kan aanvoelen dan op het design. Ook het plaatsen van teksten of afbeeldingen wordt vaak nog aangepast bij het bouwen. Bij de kick off spreken wij feedbackmomenten af, zodat u altijd op de hoogte bent van de voortgang en uw wensen en feedback gehoord worden.