Facebook Marketing Training Amsterdam

Heb je een eigen bedrijf en wil je graag meer interactie via social media? Facebook is een uitermate geschikt om jouw doelgroep te bereiken. Met zeer geavanceerde targeting mogelijkheden kun je doelgericht jouw boodschap onder de aandacht brengen. Het is tevens mogelijk om websitebezoekers opnieuw te targeten op Facebook en Instagram door middel van de Facebook pixel.

Interactieve Workshop met 10 Onderdelen

De Facebook advertising training bestaat uit 10 onderdelen. In het eerste onderdeel geven we uitleg over Facebook en gaan we een plan opstellen om een goede campagne in te richten. Hierbij geven we uitleg over de opzet van een campagne. Het derde onderdeel bestaat uit de targeting op jouw doelgroep. We laten je zien hoe je gebruik maakt van de Facebook pixel, custom audiences aanmaakt en bijvoorbeeld remarketing inzet. Vervolgens gaan we dieper in op het bieden binnen Facebook.

Online Training
  • Analyse
  • Opzetten
  • A/B testen
  • Optimalisatie
  • Facebook pixel

FAQ

Waar bestaat de training uit?


Interactieve workshop met 10 onderdelen
De Facebook advertising training bestaat uit 10 onderdelen. In het eerste onderdeel geven we uitleg over Facebook en gaan we een plan opstellen om een goede campagne in te richten. Hierbij geven we uitleg over de opzet van een campagne. Het derde onderdeel bestaat uit de targeting op jouw doelgroep. We laten je zien hoe je gebruik maakt van de Facebook pixel, custom audiences aanmaakt en bijvoorbeeld remarketing inzet. Vervolgens gaan we dieper in op het bieden binnen Facebook.

A/B testen met advertentiesets
Zodra we dit goed in hebben gesteld kunnen we gaan testen met de campagne en verschillende advertentiesets aanmaken om bijvoorbeeld een A/B test aan te maken. De vervolgstap is om binnen je advertentiesets de advertenties te gaan optimaliseren.

Analyseren, optimaliseren, verbeteren…
Tot slot, zullen we nog gebruik maken van een aantal geavanceerde technieken zoals dynamische ads, het optimaliseren van je landingspagina voor Facebook en natuurlijk het analyseren van de cijfers. Wat is nou een goede CPC, CPL en CPA op Facebook? We hebben hiervoor een speciale advertentiesheet ontwikkeld.Wil je graag meer informatie over onze Facebook Marketing Workshop? Wij geven de FB training graag bij jouw bedrijf op locatie. Natuurlijk is het ook mogelijk om de workshop bij ons op kantoor te volgen. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie.


In de Facebook training wordt theorie afgewisseld met praktijk. Wij houden rekening met het niveau van de doelgroep en bieden zelfs mogelijkheid tot een 1-op-1 training. Een Facebook workshop duurt de gehele dag en bevat veel oefeningen in de praktijk. Dit is uitermate geschikt voor bedrijven met 2-15 werknemers. Het is ook mogelijk om een aantal kandidaten te combineren. Het is vooral belangrijk dat je wilt leren over de mogelijkheden van Facebook advertising. Na de training heb je veel aanknopingspunten om zelf verder mee aan de slag te gaan.

Waar vindt de training plaats?


De training kan gegeven worden op locatie of bij ons op kantoor.

Hoe lang duurt de workshop?


De Facebook Marketing workshop duurt in principe van 10:00 tot 17:00 en bevat twee tot drie pauzes. Natuurlijk kunnen wij de duur van de Facebook workshop ook aanpassen naar jouw wensen. Daarnaast is het ook mogelijk om een halve dag training te krijgen. Voor vragen of meer informatie kun je vrijblijvend contact met ons opnemen.

Weet jij het verschil tussen de onderstaande doelgroepen?


1. Facebook Page fans (standaarddoelgroep)
2. Aangepaste Doelgroep (inschrijvers, klanten)
3. Retargeting (websitebezoekers)
4. Vergelijkbare Doelgroep (lijken op fans, Aangepaste Doelgroep of Retargeting Doelgroep)
5. Opgeslagen Doelgroep

Wat zijn de kosten van Facebook Advertising


De kosten van Facebook Advertising bestaan uit 3 elementen.
1. eenmalige opstartkosten B&B, 2. maandelijkse management fee B&B en 3. Facebook Mediabudget.

1. Eenmalige opstartkosten voor het bedenken van de strategie, inrichten campagnes en ontwikkelen content. Banners voor campagnes gaan in overleg met klant. Er wordt verwacht dat de klant input aanlevert in de vorm van afbeeldingen.

2. Maandelijkse management kosten voor Baas & Baas zijn gebaseerd op het advertentiebudget. Wij beheren de campagnes en rapporteren maandelijkse de resultaten. Wij zorgen dat goede campagnes beter gaan draaien en dat minder goede campagnes worden gepauzeerd. Daarnaast voeren we wijzigingen door ten behoeve van de campagnes.

3. Facebook mediabudget. Je betaalt Facebook per CPC (cost per click / kosten per klik). De kosten per klik proberen wij tijdens het management zo laag mogelijk te houden.

Vraag meer informatie aan