Branches

Duurzame merken branche marketing

Vergroot de online vindbaarheid en reputatie van jouw duurzame merk

HERKEN JE DIT ALS DUURZAAM MERK?

  • Duurzaamheid is moeilijk te valideren, wat voor onzekerheid en wantrouwen zorgt
  • De hogere prijs van duurzame producten maakt het minder aantrekkelijk
  • De doelgroep is advertenties en marketing zat
  • Het is moeilijk om transparantie over te brengen
  • Social media wordt nauwelijks bijgehouden
  • Er is weinig interactie met de websitebezoekers of op social media
  • Het is lastig om online nieuwe klanten te trekken
  • Er is geen automatische koppeling tussen de website en social media
Ik wil groeien

DUURZAAMHEID MARKETING WERKWIJZE

Een duurzame onderneming hebben is niet makkelijk. Hoe kun je uitleggen (én verkopen) dat jouw prijzen hoger zijn? Hoe kun je het versturen en de verzendkosten verantwoorden? Hoe kun je duurzaamheid valideren? Tegenwoordig zijn de keurmerken een wirwar, is de betrouwbaarheid ver te zoeken en zijn de klanten kritisch tegenover duurzame ads

Wij helpen je om jouw duurzame bedrijf in het juiste licht te zetten en de perfecte doelgroep te vinden. Met een campagne op maat zorgen wij ervoor dat jouw duurzame bedrijf meer online zichtbaarheid krijgt. Door onze heldere organisatie, aantoonbare ervaring en vakkennis kunnen wij praktisch garanderen dat de campagnes maand op maand beter presteren.

GRATIS DUURZAAM MERK MARKETING SCAN

Het enige wat je hoeft te doen is je website en je e-mail achter te laten. Je ontvangt een rapport met daarin:

  1. Praktische tips om jouw website te verbeteren
  2. Social media tips in de branche voor duurzame merken
  3. Eenvoudige website aanpassingen om beter vindbaar te worden
  4. Tip over Facebook Pixel
  5. SEO en SEA tips
Bedankt voor je bericht!
Er is iets misgegaan met het versturen.

Website voor een duurzaam merk ontwerpen

Met onze expertise vanuit de communicatie en ervaring met duurzame merken marketing zijn wij de oplossing voor jouw bedrijf. Wij begeleiden je graag met het ontwikkelen van een website door middel van de volgende stappen:

1. Brainstorm en huisstijl.

In deze fase bepalen wij samen met jou de inhoud van de website. Denk hierbij aan het doel van de site, de doelgroep, een marketingplan, persona’s en de huisstijl.

Nog geen logo of huisstijl? Wij beschikken over brand-/logo designers voor elk budget.

2. Ontwerp & Realisatie.

Wij verpakken jouw digitale identiteit in een mooi, intelligent en responsive design. Door onze uitgebreide WordPress ervaring kunnen wij snel en daardoor voordelig, sites maken.

Aansluitend volgt er een feedbackronde. Deze feedback zullen wij verwerken, net zolang totdat jij tevreden bent!

3. Nu nog bezoekers!

Een mooie website is niets waard zonder bezoekers. Met onze online marketing technieken zorgen wij ervoor, dat de eerste bezoekers via meerdere kanalen op jouw site terechtkomen.

Jouw website is standaard geoptimaliseerd voor Google. Maar ook aan Facebook, Adwords, linkbuilding en andere sociale media wordt gedacht.

Bekijk onze cases

Enify

WordPress Website

Contentstrategie

DLE.Energy

Webflow website

CRM - Hubspot & 2Solar

Nic&Mic

Click-Through-Rate van 4.38%

35.000 weergaven per maand

Neeve

Shopify webdevelopment

SEO optimalisatie

Avalon Connect

Nieuwe en moderne website

Geoptimaliseerd voor alle devices

Hedgehog Company

Optimalisatie websitesnelheid

Geoptimaliseerde on-page SEO

StellaPower

Nieuwe en moderne website

Geoptimaliseerd voor alle devices

The OCP Charity Foundation
Susty.Amsterdam
StellaPower
SMPL Skin
Alpaca Loca
Neeve
Mogambo
Hedgehog Company
DLE.Energy
Enify
Curaloe
Bamboo basics
Avalon Connect
Alpaca Loca
Bekijk alle cases

Onze 7 stappen voor een goede contentstrategie

Stap 1

Analyse customer journey

Wat maakt jouw producten en diensten nou zo bijzonder? Welk probleem lossen ze precies op? En hoe helpt dit product of deze dienst jouw publiek bij het behalen van hun doelen. Het zijn de antwoorden op deze vragen die jouw publiek vertellen waarom ze jouw producten en diensten nou eigenlijk moeten aanschaffen. Als je deze vragen nog moeilijk zijn te beantwoorden, dan is er nog genoeg werk aan de winkel. Maar let op: naast deze vragen hebben jouw klanten ook nog genoeg vragen over jouw product of dienst.

Stap 2

Analyse markt

De markt is nog zo’n element wat belangrijk is om aandacht aan te besteden. Want wat zijn nou eigenlijk de trends en ontwikkelingen die zich voordoen binnen jouw branche? Wie zijn je concurrenten en hoeveel competitie bestaat er? Waar bevindt jouw doelgroep zich in de markt? En wat is hun gedrag? Door aandacht te besteden aan de markt weet je wat er speelt, kom je erachter welke content binnen jouw branche werkt en hoe je het beste je doelgroep kan bereiken.

Stap 3

Analyse zoekwoorden

Een zoekwoorden analyse kan natuurlijk niet uitblijven. Waarom? Een onderzoek naar zoektermen vertelt jou namelijk waar kansen liggen. Kansen op het gebied van ranking. Want hoe beter je scoort op zoekwoorden, hoe hoger je wordt weergegeven in Google en des te meer mensen je zullen vinden. Naast deze algemene zoekwoorden analyse, kun je ook kijken op welke zoekwoorden jouw website momenteel scoort en hoe goed deze score is. Hierbij wordt onder andere aandacht besteed aan de zoekvolumes, de concurrentie en de potentie van zoekwoorden.

Stap 4

Contentstrategie per fase van customer journey

We hebben onderzoek gedaan naar je customer journey en daarnaast ook een zoekwoorden analyse uitgevoerd. Nu is het tijd om de twee aan elkaar te koppelen. De customer journey is op te delen in drie fasen: low, middle en top. Hierbij betreffen mensen in de low-funnel mensen die jouw bedrijf nog niet goed kennen. Daarbij zijn mensen uit de top-funnel juist de personen die al enige interesse tonen in je producten of diensten. De zoekwoorden uit het onderzoek passen we op deze fasen van de customer journey aan.

Stap 5

Content creatie

Jaa! Het is tijd voor de daadwerkelijke realisatie van content. In deze fase zorgen we er voor dat de content in de juiste vorm en met de juiste termen (voortgekomen uit het zoekwoorden onderzoek) wordt geschreven. Deze content zal de basis vormen van jouw kanalen.In samenwerking met onze videoproductie partners zorgen wij dat jouw video’s er tiptop uitzien. Samen zoeken we naar het juiste format. Dit hangt af van verschillende factoren. Denk hierbij aan het doel, het publiek en de verspreidingskanalen. Wij hebben de expertise in huis om te weten wat voor video het meest geschikt is op welk moment. Op die manier zijn wij in staat een overtuigend resultaat neer te zetten.

Stap 6

Monitoren

Het in de gaten houden van de prestaties van jouw content is van groot belang. Hier kun je namelijk grote lessen trekken die jouw resultaten in de toekomst zullen helpen verbeteren. De KPI’s die eerder in de distributiestrategie zijn bepaald, vormen hier het uitgangspunt. Wij werken met maandelijkse rapportages om de voortgang van het traject te delen en te bespreken. Naast deze rapportages werken we ook met een real-time dashboard waarin jouw resultaten live te zien zijn.

Stap 7

Earned media

Slaat je boodschap aan onder het juiste publiek? Dan maak je grote kans op earned media. Het betreft alle vormen van aandacht van derden die een bedrijf of merk verdiend. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan positieve recensies, conversaties op social media en mond-tot-mondreclame.

Online leadgeneratie

Groeien, dat is de ambitie van elk bedrijf. Want meer groei betekent meer klanten, meer bekendheid, meer status én omzet.

Lees meer

Merkstrategie

Middels een heldere merkidentiteit kom je tot de kern van je organisatie.

Wat maakt jouw bedrijf uniek? En wordt dit ook zo gecommuniceerd naar het publiek? Middels een heldere merkidentiteit kom je tot de kern van je organisatie.

Lees meer

E-commerce strategie

Met jarenlange ervaring op het gebied van e-commerce marketing weten wij als geen ander met welke aanpak we jouw webshop naar een hoger niveau tillen.

Lees meer

Wat onze klanten over ons zeggen

5 sterren op basis van tientallen waarderingen

Google reviews worden ingeladen, of vind ze hier.