Het LinkedIn algoritme, hoe werkt het?

Door:

Azam

-

26/10/2021

LinkedIn algorithm, how does it work?

Het LinkedIn algoritme is een van de meest belangrijke aspecten binnen het sociale netwerk. Maar waarom? Dit algoritme beslist of jouw content relevant is of niet, en hiermee dus ook of jouw content viral gaat of juist onzichtbaar is.

Basis kenmerken van LinkedIn algoritme:

· Het hecht veel waarde aan persoonlijke connecties. Dat komt omdat het gebruikelijk is dat - de content die jij plaatst – de mensen aanspreekt met wie je gewoonlijk communiceert door comments, opmerkingen of andere acties.· Het meet de affiniteit van de post met de publieke belangen, vandaar dat hashtags zo belangrijk zijn.· Hoe meer vind-ik-leuks en reacties content heeft, hoe meer deze aan een groot publiek getoond zal worden.

Fases van het LinkedIn Algoritme:

1-Initiële filter:

keer dat een bericht op LinkedIn wordt gepubliceerd, classificeert een bot het bericht in elk van deze categorieën:

  • Spam
  • Low  Quality
  • Clear (OK)

2- Testen van engagement

het bericht is gefilterd als 'clear', wordt het gedeeld met een deel van het gebruikersnetwerk. Welke grootte is afhankelijk van de optimalisatie van de publicatie.

Linkedln-algoritme ziet het deelnamepercentage - oftewel het percentage mensen dat de publicatie leuk vindt - becommentarieert en bewaart. De eerste drie uur zijn fundamenteel omdat - afhankelijk van de eerste deelnamegraad - het algoritme het publiek groter of kleiner zal maken.

Is belangrijk om te onderstrepen dat opmerkingen veel meer gewaardeerd worden dan vind-ik-leuks, wat dit belangrijker maakt voor het algoritme.

3- Het identificeren van echte waarde en kwaliteit

Eerste kijken spamfilters of de post van echte kwaliteit is. Dit is nodig omdat spammers specialisten zijn in het hebben van een grote nepbetrokkenheid. Maar hoe? Ze maken massaal nepaccounts aan om het "leuk" te vinden en voor een korte tijd op de post te reageren.Tweede kan het LinkedIn-algoritme de relevantie en bruikbaarheid controleren die de post zou kunnen hebben op een concreet contactnetwerk.Derde, het is deze fase dat het filter beslist of de inhoud terug moet gaan om geloofwaardigheid te winnen.

5 - Menselijke revisie

Het engagement bij de post voor een lange periode sterk is, is er een laatste punt waarop een menselijke redacteur het zal waarderen. Zij zullen beslissen of de post aan een nog groter netwerk moet worden getoond of uit de feed moet verdwijnen.Gebruik van mensen om de gegenereerde inhoud te filteren is een voordeel van het LinkedIn algoritme, het kan laten zien wat jouw post nou laat uit springen (of juist niet).

Criteria die worden gebruikt door het LinkedIn-algoritme:

  • Het aantal hashtags dat wordt gebruikt. Hashtags werken als "categorieën" op de post van LinkedIn. Daarom - als er geen hashtags bij de post staan - kan het algoritme het niet categoriseren. Als er echter te veel zijn, zullen ze het als misbruik beschouwen en proberen het uit alle categorieën te halen.
  • Het aantal bezoeken op uw laatste berichten. Als je laatste bericht bijvoorbeeld veel weergaven had, heeft LinkedIn de neiging om de eerste steekproef te vergroten, omdat ze denken dat waarschijnlijk de kwaliteit van het bericht goed is.
  • Uitgaande links. LinkedIn wil de gebruikers op het netwerk houden om er geld mee te verdienen, met als resultaat dat berichten met uitgaande links worden afgeraden.
  • Afbeeldingen en video's toevoegen. Algoritmen verhogen de zichtbaarheid van deze berichten, omdat ze meestal meer interactie hebben (2 of 3 keer meer).
  • Post regelmatig en kwalitatief hoogstaande inhoud. Het klinkt misschien als voor de hand liggend, maar het is noodzakelijk om minstens 3 keer per week inhoud te plaatsen die interessant is voor jouw netwerk.

Korte samenvatting: focus op het verkrijgen van interactie, zodat het algoritme je leuk vindt. Je gaat hierdoor meer mensen te bereiken. Mocht je ondanks al deze informatie toch behoefte hebben aan wat extra advies, neem dan contact met ons op!

📰 NEWSLETTER 📰

jij up-to-date blijven met nieuwtjes, artikelen, tips en tricks? Dan hebben wij de perfecte oplossing voor je! Elke maand publiceren bij onze nieuwsbrief met relevante en prakitische informatie op het gebied van online marketing, advertising en web. Schrijf je hieronder in voor onze nieuwsbrief![/fusion_text][contact-form-7 id="13455" /][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

Azam Awan
Over de auteur:
Azam
LinkedIn icon
Wil jij een online baas worden? Wij maken van jouw website graag een baas op het internet.

Wij bieden alle websites een gratis quick scan aan.
Gratis quick scan!
Online Baas worden?

Laat je e-mail achter voor de maandelijkse baasbrief!

Bedankt voor je bericht!
Er is iets misgegaan met het versturen.
Categorieën
Recente berichten
Deel dit bericht

Wat onze klanten over ons zeggen

5.0 sterren op basis van 43 waarderingen.
Julien Dijkslag , Maart, 2023

Baas & Baas bedankt voor de goede service 🙌. Tot de volgende keer 💪🏼

Rogier van Kralingen , December, 2023

Geeft perspectief en uitstekende service, vooral in tijden waarin marketing overweldigend kan zijn.

Studio Noos , Mar 25, 2020

Wij zijn zeer tevreden met onze nieuwe webshop studionoos.com die is opgezet door Baas&Baas. De communicatie verloopt soepel en er wordt snel gehandeld als wij nog ergens hulp bij nodig hebben. Aanrader!

Heleen Spruijt , Februari, 2020

We zijn superblij met het eindresultaat van onze webshop neeve.com en vinden de samenwerking met Baas & Baas erg goed. De lijnen zijn kort waardoor er snel én efficient geschakeld kan worden.

Royal Moti Mahal
Kuin BV
Orange Capital Partners
Gouden Reael
Bar Italia
Henri Willig
't Klooster Interieurmakers
VondelGym
PANCAKES Amsterdam
DGTL Health
Sup Sup Club
IW-Net
Dappermaentje
Avalon Connect
Hedgehog Company
FunkyVinyl
Eventcare
Kroonluchter
The Sourcing Partners
StellaPower