Facebook
MARKETING BROCHURE
Do you want to know how we use Facebook Marketing?
Facebook Marketing Brochure

Download Facebook Marketing Brochure
FACEBOOK ADVERTISING FAQ
Het belangrijkste van adverteren is om de juiste advertentie op het juiste moment te tonen aan de juiste persoon. Door te adverteren op Facebook komt dit ideaalplaatje voor adverteerders weer een stukje dichterbij. Door gebruik te maken van de demografische- en geografische gegevens die binnen Facebook beschikbaar zijn, is gericht adverteren geen wens meer maar werkelijkheid. De combinatie met een sociale context waarbinnen de advertenties worden vertoond, maakt dit medium nóg krachtiger. Facebook heeft in Nederland inmiddels meer dan 9,6 miljoen gebruikers.
Campagnes ontwerpen, instellen en opzetten
Wil je meer naamsbekendheid, meer websitebezoekers of meer Facebook-likes voor je bedrijf? Wij zorgen voor een succesvolle Facebook strategie en campagne met een maximaal rendement. Facebook is een perfect medium om heel gericht de doelgroep te benaderen door middel van de demografische- en geografische gegevens die binnen dit medium beschikbaar zijn.
Campagne management
Zodra je campagne loopt, is het belangrijk om deze te blijven volgen. Hoe effectief is de campagne? Hoe besteed jij je budget gedurende de dag? En hoe reageert de doelgroep op de advertenties? Met dagelijks tot wekelijks campagne beheer blijven alle campagnes up-to-date. Management van Facebook campagnes is maandelijks opzegbaar.
Wij meten alle prestaties van de campagnes. De prestaties worden aan het einde van de maand gerapporteerd. Met deze data driven werkwijze wordt het campagne budget optimaal ingezet.
De kosten van Facebook Advertising bestaan uit 3 elementen. 1. eenmalige opstartkosten B&B, 2. maandelijkse management fee B&B en 3. Facebook Mediabudget.
- Eenmalige opstartkosten voor het bedenken van de strategie, inrichten campagnes en ontwikkelen content. Banners voor campagnes gaan in overleg met klant. Er wordt verwacht dat de klant input aanlevert in de vorm van afbeeldingen.
- Maandelijkse management kosten voor Baas & Baas zijn gebaseerd op het advertentiebudget. Wij beheren de campagnes en rapporteren maandelijkse de resultaten. Wij zorgen dat goede campagnes beter gaan draaien en dat minder goede campagnes worden gepauzeerd. Daarnaast voeren we wijzigingen door ten behoeve van de campagnes.
- Facebook mediabudget. Je betaalt Facebook per CPC (cost per click / kosten per klik). De kosten per klik proberen wij tijdens het management zo laag mogelijk te houden.
Zoals je misschien wel weet, wordt Facebook met name door de jongere doelgroep steeds minder gebruikt. Instagram is daarentegen wel heel populair. Daarbij komt dat er op Instagram meer betrokkenheid is van de gebruiker dan op Facebook. Dit betekent echter niet meteen dat je Facebook uit je advertentieplan moet gooien. Op Facebook wordt nog altijd sneller geklikt op een advertentie en ligt de cost per click zo’n 50 procent lager.
Facebook Marketing wordt vaak gebruikt voor B2C, maar wist je dat het ook heel geschikt is voor B2B? Er zijn ontzettend veel bedrijven met een Facebook pagina. Facebook Marketing is dan ook een goede manier om nieuwe leads binnen te halen. Zo kon je bijvoorbeeld targeten op ondernemers of retargeten op B2B landingspagina’s. De mogelijkheden zijn eindeloos!
Facebook Reach is een van de statistieken die je vaak hoort als het gaat om Facebook-rapportage. Wanneer we rapporteren op Facebook Reach, zijn er twee: Facebook Page Reach en Facebook Post Reach.
Dit wordt ook wel A/B-testen genoemd, omvat het maken twee afzonderlijke advertentiescenario’s waarbij een variabele tussen de twee scenario’s wordt gewijzigd, zodat een adverteerder kan bepalen hoe de variabele d advertentie-uitkomsten beïnvloedt.
Dynamische advertenties bevatten productaanbevelingen uit de productcatalogus van een adverteerder. Producten worden weergegeven op basis van signalen van gebruikersinteresse, intentie en actie. Dynamische advertenties worden ook vaak dynamische productadvertenties genoemd.
Met dynamisch advertentiemateriaal kan een adverteerder meerdere componenten van advertenties uploaden en kunnen de systemen van Facebook verschillende combinaties maken en deze afwisselen.
Het bepalen van het juiste budget is zeer subjectief, aangezien het afhangt van uw advertentiedoelstellingen en de realiteit van uw organisatie.
Een groenblijvende Facebook-campagne kan één advertentie of tientallen advertenties gebruiken. Het kan een aantal of weken aan elke gebruiker worden getoond.
Creëer een triggeractie. Meestal kan dit een registratie zijn of zelfs een aankoop op laag niveau. Een actie die wat volume heeft en is het doel om later wat grotere actie te ondernemen. Belangrijk is dat een gebruiker deze actie slecht één keer uitvoert en niet meer kan doen. Dit is belangrijk om elke keer dat een bezoeker die actie uitvoert, doorlopen ze de altijdgroene Facebook-campagne opnieuw. Dat maakt registraties en kleine eenmalige aankopen ideaal.
Er is geen enkele frequentie die geschikt is voor alle situaties, aangezien deze van verschillende factoren afhangen.
Er zijn 6 belangrijke tips om aansprekende en creatieve advertenties te maken:
- Gebruik verticale video’s
- Vermijd tekst op afbeeldingen
- Maak de tekst korter
- Voeg meerdere afbeeldingen toe met carrouselindeling
- Voeg beweging toe
- Gebruik actieknoppen
Er zijn voor Stories ook een aantal tips:
Benadering
- Houd de aandacht vast met snelheid: mensen nemen stories sneller op dan andere media. Daarom is het handig om advertenties voor stories te maken die gelijk de aandacht trekken.
- Inhoud speciaal voor stories
- Gebruik meerder scenes
- Versterk je materiaal met beweging
- Test mobiele opnamen afhankelijk van je doelstelling.
- Combineer video-indelingen en stilstaande indelingen
Merkvoeringsmiddelen
- Begin met je merk: plaats logo’s.
- Ontwerp met je doelstellingen in gedachten
- Beperk het toevoegen van prijzen
Indeling en uitvoering
- Plaats tekst op een focuspunt
- Versterk je boodschap met geluid
- Vermijd overbodig stickergebruik
Business Manager is een groep tools waarmee adverteerder toegang hebben tot een grote verscheidenheid aan advertentie-opties/mogelijkheden.
Ads Manager is een Facebook-tool waarmee adverteerder advertenties kunnen maken, advertentieprestaties kunne analyseren en advertentierapporten kunnen maken. Ads Manager kan onafhankelijk van Business Manager worden gebruikt, maar adverteerders die Business Manager hebben ingesteld, hebben toegang tot Ads Manager via hun Business Manager Interface.
Ja. Facebook vereist dat gebruikers een persoonlijke Facebook-pagina hebben om toegang te krijgen tot Ads Manager om advertenties te maken.
De leerfase beschrijft een periode waarin de systemen van Facebook voldoende gegevens verzamelen voor effectieve advertentie-optimalisatie op het gebied van targeting, timing, creatieve en plaatsingsopties. Een van de meest voorkomende onderwerpen met betrekking tot de leerfase heeft betrekking op het maken van bewerkingen die het leren resetten.
Bij de prestaties van de advertentieveiling op eigendommen van Facebook wordt rekening gehouden met een verscheidenheid aan factoren, waaronder het bod, geschatte actieratio en relevantie van de avertentie (het bouwen van een acroniem dat gewoonlijk BEAR wordt genoegd).
Hier kun je een lijst vinden met termen: https://www.facebook.com/business/help/447834205249495
Ongepubliceerde/donkere berichten worden gemaakt wanneer je een advertentie maakt in advertentiebeheer zonder een bestaand bericht van uw pagina te gebruiken.
Een advertentieset plannen kan gemakkelijk in Advertentiebeheer van Facebook.
- Maak een nieuwe advertentieset
- Op het advertentieniveau scrol je naar het gedeelte budget en planning.
- Kies je looptijdbudget in het vervolgkeuzemenu budget en planning
- Selecteer meer opties weergeven, beweeg de muisaanwijzer over advertentieplanning en selecteer bewerken
- Selecteer advertenties volgens planning weergeven.
- Klik om de tijden te kiezen waar je wilt dat je advertentieset wordt weergegeven.
- Als je je in stapsgewijs proces bevindt, klik je op doorgaan. Je advertentieset is gepland.
- Als je je in snel maken bevindt, klik je op sluiten als je een concept van de advertentieset wilt opslaan of op publiceren als je je advertentie wilt publiceren. Je advertentieset is gepland.
Er zijn verschillende opties om de frequentie te beheren.
- Gebruikte advertenties opnieuw gebruiken. Als je alleen advertenties weergeeft in de nieuwsfeed, kun je een negatief effect gaan zien wanneer je regelmatig dezelfde mensen bereikt. Dit zijn advertenties die de routine van een gebruiker verstoren. Maar andere plaatsingen zijn niet zo opdringerig.
- Duur van de campagne.
- Kwaliteit van de doelgroep. Als je je richt op mensen die je kunnen en vertrouwen, zullen ze je eerder een touwtje geven over hoe vaak je ze bereikt.
- Werkt het nog steeds? Uiteindelijk is dit het enige wat belangrijk is om te bepalen of de frequentie te hoog is. Is de campagne winstgevend? Werkt het nog steeds?
Via de volgende link je het advertentiebeleid van Facebook lezen.
Via deze link kun je alle aanbevelingen vinden voor de advertenties.
Facebook had eerder een officieel beleid dat advertenties met meer dan 20% tekst in de afbeelding niet op het platform konden worden weergegeven.
Maar sinds kort is deze regel opgeheven.
Facebook beoordeelt advertenties om te kijken of er wel aan de het advertentiebeleid wordt voldoen. Om te zorgen voor positieve ervaringen tussen mensen en bedrijven. Voor meer informatie: https://www.facebook.com/business/help/968402779873601
De standaard beoordelingstijd voor advertenties kan tot 24 uren.
Je kunt hiervoor Breakdowns toepassen in Advertentiebeheer.
Wanneer iemand je advertentie op Facebook, Instagram of het Audience Network ziet, kan diegene verschillende acties ondernemen, zoals een video in de advertentie bekijken of je website bezoeken en een product kopen.
Als je de acties wilt bekijken die rechtstreeks in je advertentie zijn uitgevoerd, zoals een videoweergave of een klik op een link, navigeer je naar Advertentiebeheer en bekijk je de desbetreffende metrische kolommen. Facebook schrijft acties die via je advertentie zijn uitgevoerd, zoals een aankoop op je website, toe aan je advertentie als deze binnen een bepaald aantal dagen zijn verricht.
Advertentiebeheer rapporteert alleen conversies die aan advertenties worden toegeschreven. Als je alle conversies wilt zien, dan bevat Facebook Analytics de Facebook Attributie tool of de pixel-sectie van Business Manager deze informatie.
Over het algemeen zijn er geen standaard, openbaar beschikbare benchmarks beschikbaar voor Facebook-advertenties. In sommige publicaties worden echter benchmarks bijgehouden voor accounts waartoe ze toegang hebben.
Zelfs met benchmarks zoals deze beschikbaar, is het belangrijk om rekening te houden met de onderliggende context van een specifieke statistiek die u mogelijk evalueert. Gezien deze uitdagingen is het normaal gesproken het beste om te werken aan het zo veel mogelijk verbeteren van uw eigen statistieken en u te concentreren op de statistieken die het beste uw eigen succes weerspiegelen.
Facebook Becoming Boss?
Reviews
We are high on important keywords such as “mercruiser repair” and “cheap camping equipment” by Baas & Baas with our landing pages and landing websites, we also score very well in the region with our own website on “boat repair amsterdam”. Through this road I bring in a lot of extra customers.
We would like to thank you for the wonderful website you have worked so. When they arrive, our guests name the look of the website, which makes them make a reservation! Booking.com also told us it looks professional.
Boss and Baas has helped us, The Partner Sales, a lot during the development of our website. They have done this by coming up with a lot of advice and possibilities. In addition, they have trained us with great patience to maintain the website themselves. In addition, they have assisted us enormously in setting up our social media with the necessary advice. So for the successful launch of the website and social media we chose the transparency, patience and advice of Boss and Boss!
Boss & Baas have built an excellent site for our start-up Recommendr in a short time. The communication went very smoothly and the gentlemen were able to translate our company vision very concretely into a tight online platform. I would therefore wholeheartedly recommend a collaboration with Baas & Baas every start-up!
CONTACT
Baas & Baas | Online Marketing
020 – 2148939
info@baasenbaas.nl
Johan van Hasseltweg 14A
Amsterdam 1022WV
KVK: 70756635