WIL JIJ MET CONTENT
DE BAAS WORDEN?

Content strategie. Met een goed uitgedachte strategie ben jij in staat een Baas te worden op online gebied: denk hier bij aan Google, sociale media en je Website.

Meer informatie
Contact

CONTENT STRATEGIE

Content is belangrijk. Middels content probeer je immers indruk te maken op je (potentiële) klanten. Het draait hierbij niet enkel om het schrijven van aantrekkelijke teksten en het plaatsen van mooie video’s. Wat nog meer van belang is? Het aanbieden van de content op het juiste moment aan de juiste doelgroep. Juist ja, we hebben het over een gepaste content strategie… en hierbij is van belang: inbound marketing!

‘’Wij geloven in relevante communicatie die jouw doelgroep aanspreekt en entertaint. Het is daarom belangrijk om een sterke band op te bouwen met je target audience. Door effectieve storytelling en een doordachte contentstrategie kan namelijk iedere consument veranderen in een actieve brand ambassador.’’

WAAROM IS INBOUND MARKETING BELANGRIJK?

Inbound marketing, of eigenlijk de digitale variant daarvan (digital inbound marketing), heeft alles te maken met de manier waarop je jezelf in de markt zet. Het houdt verband met positioneren, waarbij opvallen en onderscheiden de belangrijkste kernwaarden zijn. Digital Inbound Marketing betreft het proces van het bereiken en converteren van kwalitatief goede klanten door middel van de inzet van organische tactieken in online instellingen. De methode is er meer op gericht de aandacht van mensen te verdienen – door meer waarde te bieden – in tegenstelling tot het kopen van deze aandacht van het publiek. Meer waarde bieden bestaat hierin uit het aanbieden van hoogwaardige, zoekvriendelijke inhoud. Veelvoorkomende digitale inbound marketing kanalen zijn search engine marketing, email marketing, blog marketing, viral marketing, social media marketing. Wat het allemaal met elkaar gemeen heeft? Elk kanaal heeft inhoud, ofwel content nodig.

DIGITAL INBOUND MARKETING VS. TRADITIONELE MARKETING

In vergelijking met de Inbound Marketing Methode is de traditionele marketing meer opdringerig te noemen. Binnen deze manier van communiceren duw je je producten en diensten als het ware naar de klant toe, ook als ze daar niet per se interesse in hebben. Hierbij kun je denken aan opdringerige media als tv, radio, ongevraagde e-mail of post campagnes, cold-calling en tijdschriften. Met de komst van het internet hebben klanten de keus om hun eigen interactie te kiezen. Het simpelweg pushen van je product/dienst heeft daarmee zijn effectiviteit verloren.

Digital Inbound Marketing Trandionele Marketing
Kenmerkend Pushen Organisch
Focus Op zoek naar klanten Klanten aantrekken
Doel Sales verhogen Langdurige relaties aangaan
Doelgroep Groot publiek Kleine doelgroep aan geïnteresseerde mensen
Kanalen Print advertenties, TV advertenties,

outdoors advertising,

cold calling,

beurzen, e-maillijsten

Blogs, E-books, white papers, video’s, search engine optimization, iInfographics, webinars, RSS, social media marketing

AAN DE SLAG MET EEN CONTENT STRATEGIE

Een goede content strategie is key. Wij focussen ons op het creëren en verspreiden van waardevolle, relevante content voor de juiste doelgroep. Daarnaast zetten we vol in op ‘interactiviteit’ en ‘betrokkenheid’. Op die manier stimuleer je earned media; content die wordt gemaakt door jouw doelgroep.

Doel van dit alles is het aantrekken van jouw doelgroep en het converteren van een winstgevende klant. Combineer paid, owned, earned en social media en je bent de Baas van het internet. 

  • 1. Analyse customer journey

    Wat maakt jouw producten en diensten nou zo bijzonder? Welk probleem lossen ze precies op? En hoe helpt dit product of deze dienst jouw publiek bij het behalen van hun doelen. Het zijn de antwoorden op deze vragen die jouw publiek vertellen waarom ze jouw producten en diensten nou eigenlijk moeten aanschaffen. Als je deze vragen nog moeilijk zijn te beantwoorden, dan is er nog genoeg werk aan de winkel. Maar let op: naast deze vragen hebben jouw klanten ook nog genoeg vragen over jouw product of dienst.

  • 2. Analyse markt

    De markt is nog zo’n element wat belangrijk is om aandacht aan te besteden. Want wat zijn nou eigenlijk de trends en ontwikkelingen die zich voordoen binnen jouw branche? Wie zijn je concurrenten en hoeveel competitie bestaat er? Waar bevindt jouw doelgroep zich in de markt? En wat is hun gedrag? Door aandacht te besteden aan de markt weet je wat er speelt, kom je erachter welke content binnen jouw branche werkt en hoe je het beste je doelgroep kan bereiken.

  • 3. Analyse zoekwoorden

    Een zoekwoorden analyse kan natuurlijk niet uitblijven. Waarom? Een onderzoek naar zoektermen vertelt jou namelijk waar kansen liggen. Kansen op het gebied van ranking. Want hoe beter je scoort op zoekwoorden, hoe hoger je wordt weergegeven in Google en des te meer mensen je zullen vinden. Naast deze algemene zoekwoorden analyse, kun je ook kijken op welke zoekwoorden jouw website momenteel scoort en hoe goed deze score is. Hierbij wordt onder andere aandacht besteed aan de zoekvolumes, de concurrentie en de potentie van zoekwoorden.

  • 4. Contentstrategie per fase van customer journey

    We hebben onderzoek gedaan naar je customer journey en daarnaast ook een zoekwoorden analyse uitgevoerd. Nu is het tijd om de twee aan elkaar te koppelen. De customer journey is op te delen in drie fasen: low, middle en top. Hierbij betreffen mensen in de low-funnel mensen die jouw bedrijf nog niet goed kennen. Daarbij zijn mensen uit de top-funnel juist de personen die al enige interesse tonen in je producten of diensten. De zoekwoorden uit het onderzoek passen we op deze fasen van de customer journey aan.

  • 5. Content creatie

    Jaa! Het is tijd voor de daadwerkelijke realisatie van content. In deze fase zorgen we er voor dat de content in de juiste vorm en met de juiste termen (voortgekomen uit het zoekwoorden onderzoek) wordt geschreven. Deze content zal de basis vormen van jouw kanalen.

    In samenwerking met onze videoproductie partners zorgen wij dat jouw video’s er tiptop uitzien. Samen zoeken we naar het juiste format. Dit hangt af van verschillende factoren. Denk hierbij aan het doel, het publiek en de verspreidingskanalen. Wij hebben de expertise in huis om te weten wat voor video het meest geschikt is op welk moment. Op die manier zijn wij in staat een overtuigend resultaat neer te zetten.

  • 7. Earned media

    Slaat je boodschap aan onder het juiste publiek? Dan maak je grote kans op earned media. Het betreft alle vormen van aandacht van derden die een bedrijf of merk verdiend. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan positieve recensies, conversaties op social media en mond-tot-mondreclame.

VOORDELEN VAN DE JUISTE CONTENT STRATEGIE

Heel veel informatie over de strategie achter het maken en publiceren van content, maar wat zijn nou daadwerkelijk de pluspunten hiervan? De voordelen van een content strategie:

  • Je trekt een doelgroep aan die jou ook daadwerkelijk interessant vindt. Grotere kans op het werven van kwalitatief goede en langdurige klanten dus!

  • Je zet samen met een van onze content strategie specialisten een kei goede contentstrategie en -kalender op

  • De content die gemaakt is kan op elk gewenst kanaal geplaatst worden; van sociale media tot blogs.

  • De content verhoogt je organisch verkeer en merkbekendheid.

  • De kwalitatief, hoogwaardige en zoek waardige content wordt naast jouw doelgroep ook beloond door Google. Hoe? Door jouw website of andere content hoger in de zoekmachine te plaatsen! Dubbel scoren dus!

WAT VOOR CONTENT GEBRUIK JE BIJ EEN GOEDE CONTENT STRATEGIE?

Als online marketing bureau kunnen wij verschillende vormen van content inzetten om te komen tot een effectieve content strategie:

GRATIS CONTENTKALENDER

Maak een start met onze gratis contentkalender! Met een contentkalender kan je jouw content plannen in een overzichtelijke kalender.

Het enige wat je hoeft te doen, is je website en e-mailadres achterlaten (geheel vrijblijvend). Vervolgens ontvang je van ons een contentkalender.

GA JIJ DE UITDAGING MET ONS AAN?

Wil jij een goede de juiste distributiestrategie voor je bedrijf uitrollen? hanteren? Wij kunnen jou hier uiteraard bij helpen. Met een team van 18 experts en al vele cases verder, maken wij van jouw bedrijf een BAAS in de online wereld.

Contact

BRAND STRATEGIE

Wat maakt jouw bedrijf uniek? En wordt dit ook zo gecommuniceerd naar het publiek? Middels een heldere merkidentiteit kom je tot de kern van je organisatie.

Meer informatie

DISTRIBUTIE STRATEGIE

Hoe communiceer jij jouw boodschap? Via welke online distributiekanalen? Het bepalen van een goede distributiestrategie is cruciaal binnen jouw online strategie.

Meer informatie

CONTENT STRATEGIE

Content strategie. Met een goed, uitgedachte strategie ben jij in staat een Baas te worden op online gebied: Google/Sociale media/Website.

Meer informatie

Wat klanten over ons zeggen

Gebaseerd op 36 recensies.
Sjoerd Geers
Sjoerd Geers
2022-05-12
Zeker bazen in webdevelopment, mooi eindproduct afgeleverd en vooral een hele leuke gezellige samenwerking.
Anna Stolyarova
Anna Stolyarova
2022-04-20
Joren Jans
Joren Jans
2022-01-07
Stefan Sinnige
Stefan Sinnige
2022-01-07
Nick Dontje
Nick Dontje
2022-01-07
Alpaca Loca
Alpaca Loca
2021-08-13
This agency has definitely helped us to take our company to the next level! Sander Baas, the founder is very helpful with open communication, he is always available by email and telephone. Especially their all- around way of working makes Baas & Baas a unique agency, they offer SEO, all around marketing, website building, all you need under one roof. This is why we chose Baas & Baas for all digital services, and we are satisfied we did. We would recommend this agency to any company who wants to get more our of their webshop. We would say this is one of the more affordable companies where they can take care of many aspects of your webshop/ website and create more sales.
Veronica Jibodh
Veronica Jibodh
2021-08-11
Tijdens de intake gesprekken met Sander kreeg ik al een fijn gevoel bij dit bedrijf. Ik heb met meerdere bedrijven gesproken voor de online marketing voor mijn bedrijf. Maar hier kreeg ik echt het gevoel dat ze met me meedachten. Demi is mijn campagne manager en ze denkt continu met me mee en houdt me regelmatig op de hoogte. Overall: Dit bedrijf is professioneel en ze weten waar ze het over hebben.
Joëlle de Koning
Joëlle de Koning
2021-04-05
Rens Tenzer
Rens Tenzer
2021-01-20
Het beste online marketing bureau van Amsterdam!
S Osman
S Osman
2021-01-06
Ik ben erg blij met onze samenwerking bij Baas&Baas. Ze communiceren goed en zijn altijd vriendelijk, beleefd en professioneel. Onvermijdelijk komen er moeilijkheden/obstakels bij het facebookadverteren voor..., dan denken ze graag mee en helpen je vooruit.

De baas geworden in Google:

CONTACT

Baas & Baas | Online Marketing

020 – 2148939
info@baasenbaas.nl

Johan van Hasseltweg 14A
Amsterdam 1022WV
KVK: 86904159
BTW-nummer: NL864141506B01
Rekeningnummer: NL09 TRIO 0320 4952 48
BIC (SWIFT): TRIONL2U