4 manieren om Facebook Messenger Marketing in te zetten

Door:

-

6/9/2018

Je gebruikt het zelf misschien wel dagelijks: de Facebook Messenger app. Met deze app kom je makkelijk in contact met mensen uit je Facebook netwerk waarvan je geen telefoonnummer hebt. De berichten-app wordt maandelijks dan ook door meer dan 1,3 miljard mensen gebruikt. Door de app als marketingtool te gebruiken kun je namelijk één-op-één gesprekken omzetten in sales. Er wordt verwacht dat Messenger Marketing wel eens een vervanger voor e-mailmarketing zou kunnen worden.

Lees hier vier manieren om Facebook Messenger marketing in te zetten voor je bedrijf.

Adverteren op Messenger

Het is tegenwoordig mogelijk om mensen via Messenger te benaderen met advertenties. Tussen de verschillende gesprekken in de homescreen van de app kun je een advertentie plaatsen. Wanneer mensen hierop klikken, zullen ze doorgestuurd worden naar jouw website of naar een Messenger-gesprek met jouw bedrijf. Voor dit gesprek kun je een chatbot aanmaken die de conversatie meteen start. Zo kun je op een vrijblijvende manier een dialoog aangaan met een potentiële klant. Past een chatbot wel bij jouw product of dienst? Lees het hier!

Van de tijdlijn naar Messenger

Een andere mogelijkheid is om mensen via hun tijdlijn te bereiken en door te sturen naar Messenger. In dit gesprek kun je wederom de dialoog aangaan en de potentiële klant een persoonlijk bericht of bijvoorbeeld een kortingscode sturen. Op die manier kun je ze aanzetten tot het kopen van jouw dienst of product. Chatten is momenteel de belangrijkste manier van communiceren hoewel mensen nog steeds veel gebruik maken van bellen en e-mail. Het is daarnaast ook mogelijk om berichten te personaliseren voor het afwezigheidsbericht, de expresreactie en wanneer je zelf een dialoog aangaat op Messenger. Chatten is een effectieve manier om Facebookgebruikers om te zetten naar leads.

Gesponsorde berichten

Een andere manier van Messenger marketing is om een gesponsord bericht direct naar de potentiële klant te sturen. Om dit niet over te laten komen als spam kun je de berichten sturen naar mensen waarmee al eerder een gesprek is gevoerd in de app. Dit zullen mensen zijn die mogelijk geïnteresseerd zijn in jouw bedrijf. Zodra er interesse is voor jouw product of dienst biedt dit de mogelijkheid om deze potentiële klant om te zetten naar een lead. Belangrijk om hierbij de drempel laag te houden en de aandacht te verscherpen. Wat heb je hier precies voor nodig? Om klanten via Messenger daadwerkelijk binnen te halen als lead kun je bijvoorbeeld een Bot Flow Builder installeren.

Snelheid en gemak

Soms heb je niet altijd tijd om direct vragen van klanten te beantwoorden. Zo kun je via advertenties aangeven dat mensen via de chatfunctie vragen kunnen stellen. Veel klanten vinden dit een makkelijke en snelle manier om service te ontvangen. Zo krijgen ze direct antwoord op hun vragen in plaats van dat ze moeten wachten op een antwoord via e-mail. Zo kun je ook via advertenties aangeven dat mensen via de chatfunctie vragen kunnen stellen. Het is daarnaast ook mogelijk om berichten te personaliseren voor het afwezigheidsbericht, de expresreactie en wanneer je zelf een dialoog aangaat op Messenger.

Toekomstperspectief

Interessant om te weten is dat de ontwikkelaars van Messenger bezig zijn om de app te versterken als e-commerce kanaal. Zo is het in de VS al mogelijk om betalingen aan te bieden en te accepteren via de app. Een toekomstbeeld waar jij met je bedrijf misschien alvast op in kunt spelen! Er daarnaast wordt er verwacht dat Messenger Marketing wel eens een vervanger voor e-mailmarketing zou kunnen worden.

Heb je na het lezen van deze blog nog vragen over het inzetten van Facebook Messenger als marketingtool? Laat het ons dan weten! Wij helpen je graag verder.

Nog meer tips ontvangen? Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Over de auteur:
LinkedIn icon
Wil jij een online baas worden? Wij maken van jouw website graag een baas op het internet.

Wij bieden alle websites een gratis quick scan aan.
Gratis quick scan!
Online Baas worden?

Laat je e-mail achter voor de maandelijkse baasbrief!

Bedankt voor je bericht!
Er is iets misgegaan met het versturen.
Categorieën
Recente berichten
Deel dit bericht

Wat onze klanten over ons zeggen

5.0 sterren op basis van 43 waarderingen.
Julien Dijkslag , Maart, 2023

Baas & Baas bedankt voor de goede service 🙌. Tot de volgende keer 💪🏼

Rogier van Kralingen , December, 2023

Geeft perspectief en uitstekende service, vooral in tijden waarin marketing overweldigend kan zijn.

Studio Noos , Mar 25, 2020

Wij zijn zeer tevreden met onze nieuwe webshop studionoos.com die is opgezet door Baas&Baas. De communicatie verloopt soepel en er wordt snel gehandeld als wij nog ergens hulp bij nodig hebben. Aanrader!

Heleen Spruijt , Februari, 2020

We zijn superblij met het eindresultaat van onze webshop neeve.com en vinden de samenwerking met Baas & Baas erg goed. De lijnen zijn kort waardoor er snel én efficient geschakeld kan worden.

Royal Moti Mahal
Kuin BV
Orange Capital Partners
Gouden Reael
Bar Italia
Henri Willig
't Klooster Interieurmakers
VondelGym
PANCAKES Amsterdam
DGTL Health
Sup Sup Club
IW-Net
Dappermaentje
Avalon Connect
Hedgehog Company
FunkyVinyl
Eventcare
Kroonluchter
The Sourcing Partners
StellaPower